Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Sergio: Sériový vůz na prvních snímcích, nezbyl už ani jeden

Jan Mička
Diskuze (11)
Koncept Pininfarina Sergio, který se představil loni na autosalonu v Ženevě, nabyl sériové podoby. Vyrobeno bude pouze šest kusů a všechny jsou již vyprodány.

O konceptu Pininfarina Sergio toho bylo na Auto.cz napsáno poměrně dost. Vůz se poprvé představil na loňském ženevském autosalonu, stal se poctou Sergiu Pininfarinovi, geniálnímu designérovi, který zemřel 3. července 2012, a s jeho příchodem ožila myšlenka výroby zakázkových karoserií pro bohaté klienty.

O startu výroby omezené série konceptu se hovořilo už dlouho, dosud jsme však nevěděli, jak bude Sergio nakonec vypadat. Zveřejnění prvních oficiálních snímků exkluzivní šestikusové edice proto může být pro někoho zklamáním, protože tím definitivně padla poslední naděje, že by původní, v našich očích fenomenální tvary, někdy krášlily světové silnice.

Sériové Ferrari Sergio je, stejně jako původní ženevský koncept, postaven na základech Ferrari 458 Spider. Podobnost je více než zřejmá, přibylo však čelní sklo, příď již není tak svébytná, a středem vedenou koncovku výfuku nahradily dvě menší. Moderní doba vůz zkrátka zcivilizovala, což bychom více pochopili u „masově“ vyráběného supersportu než u sběratelského kousku. Nicméně na pochybách nikoho nenechá charakteristické zbarvení karoserie, zlatá paprsková kola nebo kryt motoru s kulatými otvory. Je jich o pět méně než u původního konceptu.

V oficiálních tiskových informacích jsme nenašli podrobnou specifikaci vozu, před jeho zadní nápravou se však ukrývá atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru a výkonu 605 koní, který spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Vůz akceleruje z 0-100 km/h za tři sekundy a předpokládá se, že jeho maximální rychlost překročí 320 km/h.

V souvislosti se zveřejněním prvních fotografií Ferrari Sergio bylo rovněž potvrzeno dodání prvního exempláře majiteli. Tím se stala galerie SBH Royal v Abú Dhabí, kde mu budou dělat společnost takové ikony, jako Bugatti Veyron v pěti edicích, Jaguar XJ220, Lamborghini Reventón, Mercedes-Benz SLS Stirling Moss, Porsche 911 GT1 nebo šest maranellských bratříčků, včetně F40 nebo SA Aperta. O ceně každého z šesti exemplářů se nehovoří. A ani nemusí - všechny jsou již prodány.

Jan Mička
Diskuze (11)
9. 2. 2015 17:34
Zklamani
Bohuzel, oproti konceptu je to nuda a velke zklamani :-(
Avatar - euro89
7. 12. 2014 07:56
Re: PRO VŠECHNY NA KTERÝ SE NEDOSTALO :
V první chvíli jsem se lekl, že je to jméno na "počest" největšího ničitele italského automobilového průmyslu. :-!
7. 12. 2014 01:31
Re: brand new youngtimer
Aj ked sa mi to auto paci, napadlo ma presne to iste. Take trosku nostalgicke tvary z 90 rokov. Skoda hlavne, ze sa "seriovka" tolko lisi od konceptu. Uplne odlisne auta z inych storoci.
7. 12. 2014 00:18
Splácanina
Vždyť je to kýč.

Tohle postavit vedle 458, tak si toho nikdo skoro ani nevšimne.
Škoda nadějnýho konceptu.

Hlavně, že se to jmenuje Sergio.
6. 12. 2014 20:29
Re: momentos
Jsi si jistý, že se nejedná o Sertao? (podle nějaké pouště či co)