Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L Living: Sedmimístné italské retro MPV

David Bureš
Diskuze (37)
Italská automobilka Fiat natáhla do délky své MPV 500L, výsledkem je sedmimístná verze doplněná o přídomek Living.

Fiat přestavuje nového zástupce rodiny modelů s číslovkou 500 v názvu. Novinkou je model 500L Living, který je prodlouženou verzí již prodávaného 500L. Světová premiéra auta proběhne příští měsíc, šest let po premiéře novodobého Fiatu 500.

Podobu vozu již naznačily loni zveřejněné snímky z patentového úřadu. Oproti nim se změnil pouze název, v minulosti se totiž hovořilo o tom, že se 500L Living bude jmenovat 500XL.

Tvary 500L Living vychází z 500L, což je znát na přídi i na boku po C-sloupky. Za nimi je však jasně patrný „batoh,“ který na boku zdůrazňuje větší třetí okénko.

Sama automobilka tvrdí, že kabina nabízí uspořádání 5+2, což naznačuje, že pasažéři v třetí řadě sedadel nebudou mít moc místa. Objednat bude možné i pětimístnou variantu.

Verze Living je dlouhá 435 centimetrů, široká 178 cm a vysoká 167 cm, auto je tak proti 500L o 20 centimetrů delší a pět milimetrů vyšší. Zavazadelník má nabídnout objem 638 litrů, Fiat však už nepřibližuje, v jaké konfiguraci je takto objemný.

500L Living bude prodáván se dvěma benzinovými motory – 1.4 16v (70 kW), 0.9 TwinAir Turbo (77 kW) – a dvěma turbodiesely – 1.3 MultiJet (62 kW) 1.6 MultiJet (77 kW). Jedná se tedy o stejné agregáty jako v případě 500L, všechny z nich budou kombinovány se šestistupňovým manuálem, 1.3 MultiJet bude možné objednat i s pětistupňovým automatem.

Řada 500 již tradičně sází na široké možnosti individualizace vzhledu a 500L Living nebude výjimkou. V nabídce bude 19 barevných provedení karoserie (z čehož 11 použije dvoubarevnou kombinaci), 15 druhů kol a šest barevných variant interiéru.

Fiat 500L Living bude jako jeho kratší sourozenec vyráběn v srbské továrně Kragujevac. Jako první se auta dočkají v Itálii, a to během července. Na ostatní trhy se vůz dostane krátce poté.

Již nyní se můžete těšit na jízdní dojmy z tohoto MPV, Fiat 500L Living si totiž exkluzivně vyzkoušíme během jeho mezinárodní prezentace v okolí Milána, která bude probíhat 9. a 10. července.

David Bureš
Diskuze (37)
20. 6. 2013 13:50
... a bude delší a delší,
až bude nejdelší na celém světě. Nevím, jestli je to správná cesta. Když vidím prostřední sedadlo v druhé řadě, mám pocit, že cestování ve třetí řadě bude za odměnu. Přijde mi to podobné sezení jako u C-maxu. Hlavně, že se to dá nazvat 7místnou verzí.
20. 6. 2013 08:03
Re: .... diskusní pláč....
tady třeba píšou že v Itálii se prodá tak 50% všech F500L....
[odkaz]

což je +/- stejný poměr jako mívají ostatní italská auta....
Takže to není tak, že by 80% prodejů probíhalo doma a jinde nebyl zájem....

Ale píšu znova, 1.4T by to fakt chtělo (klidně tu 100HP verzi....)
19. 6. 2013 23:15
Re: .... diskusní pláč....
S tím, co se nejvíc prodává v Itálii máš sice pravdu, jenomže pokud nabídku tolik přizpůspbují It. trhu, tak potom není překvapení, že většina prodejů 500l se děje v Itálii.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 6. 2013 23:01
Re: tomuto auticku
;-)
19. 6. 2013 21:33
.... diskusní pláč....
.... je jistě zajímavý, ale pana účetního asi budou spíš zajímat prodeje.... F500L má našlápnuto někam ke 100.000ks ročně, což je určitě pěkné číslo.... Pokud tahle dlouhá verze pomůže s pár dalšíma desítkama tisíc, ve Fiatu si můžou gratulovat....

Ano, nabídka benzínů je slabá. Osobně také stále doufám v příchod oturbeného benzínového čtyřválce.... Ale s ohledem na to, že v Itálii prostě lidi chtějí jezdit na naftu (viz velký podíl naftových motorů i u F500, Pandy a podobných prdítek), tak celkem chápu, že to Fiat až tak moc neřeší....

Ale stejně je to paradox že Doblo si s 1.4T koupit můžeš a mnohem luxusnější F500L ne.... :-(