22.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

 

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.

Číslovku 500 si ve spojení s Fiatem spojíme hlavně s roztomilým minivozem s retrostylem, jenže o něm už to dávno není, italský výrobce nabízí celou rodinu takových aut, a to včetně velkoprostorového vozu, Fiatu 500L. Ten se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace, která zasáhla oblasti designu i výbavy.

Sama automobilka hovoří o tom, že hned 40 % použitých dílů je nových. A na designu 500L je to znát, protože je jasně patrné, že auto chtělo dále zdůraznit styl výchozí 500. Odlišná světla nebo jinak tvarovaný nárazník s „knírkem“ rostoucím z loga značky se více přiblížil důvěrně známému miniautu. Pozměněna byla také záď, kde se objevily nové chromované vložky po stranách víka zavazadelníku a koncové mlhovky se spolu s couvacími světly posunuly níže do nárazníku. To automobilka vysvětluje snahou o větší praktičnost, světla mají být lépe vidět za různých světelných podmínek, je však otázkou, zda takhle nízko nepřijdou snáze k úhoně...

Změny pokračují i vevnitř, kde si všímáme nového volantu nebo přepracovaného přístrojového štítu. Je tu rovněž nová sedmipalcová (dosud 5") obrazovka multimediálního systému.

I nadále bude 500L nabízen ve třech variantách, jejichž design se v rámci faceliftu více odlišil. Základní, díky novým nárazníkům 4,28 metru dlouhé 500L s rozvorem 2,61 metru doplňuje 500L Living natažené na 4,38 metru, které je možné pořídit i v sedmimístném provedení. V nabídce je pak ještě terénně orientované 500L Cross, které v rámci faceliftu dostalo díky novému nárazníku opravdu drsňácký výraz. Auto je navíc přizpůsobeno jízdě v terénu nejen díky oplastované karoserii, ale také díky o 25 mm zvýšené světlé výšce nebo nové možnosti přepínání mezi jízdními režimy. Výchozí nastavení doplňuje Traction+, fungující do rychlosti 30 km/h, které pomocí přibrzďování kol pomáhá s účinnějším rozjezdem na kluzkém povrchu jako štěrk, bláto a sníh. Nechybí ani Gravity Control, neboli asistent jízdy z kopce, který při klesání v prudkých kopcích pomáhá udržet stálou rychlost.

Stejně jako výchozí 500 i MPV umožňuje detailně přizpůsobit vzhled podle přání zákazníka. Díky široké nabídce deseti metalických a pastelových laků nebo tří různých odstínů pro střechu je k dispozici hned 37 barevných kombinací pro karoserii. Mopar pak v rámci příslušenství nabízí hned 92 doplňků, jako jsou sítě, organizátory na náklad, nosiče lyží nebo háčky, které lze připnout k opěrkám hlavy předních sedadel.

S ohledem na dnešní trend konektivity nemůžou chybět ani novinky v této oblasti. Multimediální systém spolupracuje se systémy Apple Car Play a Android Auto pro spárování se s chytrým telefonem. Dále je tu bezplatná aplikace Uconnect Live nabízející streamování hudby prostřednictvím služeb Deezer a TuneIn, zpravodajství od agentury Reuters, službu navigace od TomTom nebo přístup na sociální sítě Facebook a Twitter. Pro lepší poslech hudby si zase lze připlatit za hudební systém BeatsAudio se sedmi reproduktory o výkonu 520 W.

Co se týče motorů, jejich nabídka se nemění. Z těch zážehových tak lze vybírat mezi šestnáctiventilovou zážehovou čtrnáctistovkou se 70 kW, přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-Jet (88 kW) a dvouválcem 0.9 TwinAir (77 kW). Z turbodieselů to jsou pak 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Nabídku doplňují „alternativy“ v podobě 1.4 T-Jet schopného spalovat LPG a 0.9 TwinAir na CNG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Jízdní dojmy Fiat 500L: Pěkné, ale něco tomu chybí Jízdní dojmy Fiat 500L: Pěkné, ale něco tomu chybí

Chcete se lišit a zároveň nepřijít o praktičnost? Pak…

Nejošklivější taxi? Fiat 500L Tiberio křížený s jachtou Nejošklivější taxi? Fiat 500L Tiberio křížený s jachtou

Karosárna Castagna Milano proměnila Fiat 500L ve stylové…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…