Fiat 500S: Nestárnoucí prcek navléknul sportovní outfit
Fiat 500 rozhodně není jedno z aut, se kterými byste chtěli řezat klikaté horské okresky. Máme nyní na mysli jeho standardní verze, nikoliv ostré abarthy s výkonem až 180 koní (595 Competizione, 660.000 Kč), které k podobným hrátkám naopak přímo vybízejí. Chápeme zákazníky, kteří si pětistovku pořídí, protože nezískají pouze auto, ale také část historického dědictví italské automobilky. Ale ruku na srdce – roztomilosti je někdy až moc a taková zlatá střední cesta dosud trochu chyběla.
S příchodem verze 500S se to však mění. Na pohonné ústrojí automobilka nesáhla, proto se stále připravte na atmosférickou čtyřválcovou dvanáctistovku řady Fire (Fully Integrated Robotised Engine) o výkonu 51 kW, dvě verze dvouválce 0.9 TwinAir (62,5 a 77 kW, u nás se nabízí pouze ten výkonově slabší) a třináctistovku MultiJet se 70 kilowatty. Důležité je, že auto konečně vypadá sportovně a sami musíte uznat, že mu to velice sluší.
„Esko“ vyjíždí na patnáctipalcových litých kolech se speciální povrchovou úpravou „Satin Graphite“, volitelně můžete mít také matně černé „šestnáctky“. Nové jsou nárazníky, vpředu dokonce se speciálními otvory pro přísun čerstvého vzduchu k brzdám a v neposlední řadě také dva odstíny laku karoserie – Italia Blue a matný Alpi Green, se kterým vypadá pětistovka přímo božsky.
Zapracovalo se také v interiéru, kde najdeme nová přední sedadla s výraznějším bočním vedením, přičemž jejich barevnému provedení odpovídají také výplně dveří. Zajímavostí je standardně dodávaný infotainment Uconnect se sedmipalcovým dotykovým displejem, zejména když uvážíme, že na českém trhu prodávané modernizované provedení má obrazovku o dva palce menší.
Infotainmentu nechybí bluetooth handsfree, hlasové ovládání nebo připojením externích zařízení přes USB. Na přání se dodává také prémiové audio Beats o celkovém výkonu 440 W, auto tedy nejen dobře vypadá, ale také hezky zní. V Česku by se mohlo objevit na přelomu třetího a čtvrtého kvartálu letošního roku.