Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odborům a politikům se nelíbí úsporná opatření Fiatu

Diskuze (40)
Kroky, které Fiat podniká, aby zlepšil svoji ekonomickou situaci, vyvolávají v Itálii negativní reakce.

Středeční oznámení Fiatu, že seškrtání investičních výdajů pomáhá udržet firmu v dobré finanční kondici, způsobilo v Itálii pozdvižení. Koaliční politici i zástupci odborů chtějí, aby si vláda premiéra Montiho vyžádala od Fiatu vysvětlení.

Sergio Marchionne, šéf italské automobilky, to nyní schytává ze všech stran. Jeho výrok prý zhoršuje situaci, kdy je v Itálii nejvyšší nezaměstnanost za 13 let a prodeje nových aut klesly na úroveň roku 1979. Veřejně demonstrovaná nedůvěra domácích průmyslových podniků prý jen ztíží oživení italské ekonomiky, která si od roku 2001 prošla už čtyřmi krizemi.

Fiat se netají svými plány ani ekonomickými problémy. V Itálii trpí nadbytečnou kapacitou továren. Jednu uzavřel už loni (Termini Imerese na Sicílii), druhou (zřejmě Mirafiori) chce uzavřít příští rok, pokud se ji nepodaří vytížit výrobou nových modelů pro americký trh. V těchto problémech ale není Fiat sám – PSA chce uzavřít jednu z továren ve Francii, GM zase v Německu.

Nepřehlédněte:

Kromě toho italská automobilka šetří na investicích, například odložila uvedení čtvrté generace modelu Punto. Touto cestou chce Fiat ušetřit půl miliardy eur (téměř 13 miliard korun). Kterých nových projektů se škrty nedotknou, zatím není přesně jasné.

V tento okamžik je jisté, že se dokončí přestavba továrny Grugliasco pro výrobu menšího sedanu Maserati, produkce sportovní Alfy Romeo 4C v Modeně a modernizace motoráky Pratola Serra. Ostatní projekty by mohl Fiat odložit a přesunout mimo Itálii.

Odborářský předák Giorgio Airaudo z kovodělnické organizace FIOM si v této souvislosti postěžoval: „Vláda by měla zasáhnout, aby Itálie nepřišla o výrobu aut. Fiat totiž s touto zemí už nepočítá.“ Problém je ale právě v příliš aktivních odborářích a nízké produktivitě, která patří k nejhorším v automobilovém průmyslu. Marchionneho manažeři by produktivitu rádi zdvojnásobili, aby se přiblížila úrovni, jaké dosahuje polská továrna Fiatu.

Diskuze (40)
4. 8. 2012 16:45
Nebude to třeba tím...
... že Fiat prostě nemá co vyrábět? Z potrfolia modelů Fiatu nic moc nezbylo, osobní auta zachraňuje jen Panda a 500, Punto je těžce za zenitem, Linea nema kombi a hlavně propagaci, o experimetu Sedici raději nemluvit, v nižší střední je skomírající Bravo. Střední třídu vyklidili úplně. Lancia žije jen díky Rebrandu Chrysleru. Alfa Romeo žije jen díky MiTu a Giuliettě, 159 končí, nástupce 166 nikde, o nástupci Brery/Spyderu... Takže co na to říct? Alespoň, že ty užitkáče jedou ;-)
Avatar - Andromeda
4. 8. 2012 12:53
Re: :)
A kdo a za co ony produkty koupí ??? To jen tak na okraj... I když si lze namodelovat takovou "ideovou" situaci, kdy takový tygr prodává ve finále sám sobě >:-[] ... Nicméně tyto IT světlé perspektivy jsou běh na dlouhou vzdálenost a předpokládají kvalifikované obyvatelstvo, které někdo někde vyškolí, kvalitní IT infrastrukturu, atd. + platícího zákazníka ...
Tahle omalovánka teď hned asi k dispozici nebude, tak jiný recept do placu ...
Avatar - Andromeda
4. 8. 2012 12:39
Re: :)
Asi tak ;-) ... Ona čistě účelová idea, že 90% nejen práceschopného obyvatelstva lape celé dny Higgsův boson v mnoha urychlovačích, a zbylých 10% vyrábí nutné voltíky sice v praxi nefunguje, ale jako každá mantra má sakra tuhý kořínek...
Ona platila a platit bude jistá úměra: pokud nebude mít peníze obyvatelstvo, nebude mít kdo nakupovat, nebude komu prodávat služby, výrobky, neodvedou se daně, na ulicíc masa lidí...Ale to není problém, to vědí opět naprosto přesně ... >:-[]
Avatar - Blue Sun
4. 8. 2012 12:35
Re: :)
Škoda, že tohle je ten největší evropsko-americký omyl. Svět IT je mi z velké části cizí, ale tohle je viditelné i laikům. Žiješ deset let v minulosti, bohužel.
Na druhou stranu to chápu, na ekonomických školách nic jiného učit nemůžou a ve firmách taky jinak mluvit nemůžou, protože by museli sami přiznat, že usnuli a setrvačností ten rozjíždějící se čínský vlak nedoženou. To by vyžadovalo změny, do kterých se nikomu nechce - změny v myšlení.
Avatar - Eddy82
4. 8. 2012 09:25
Re: Jednat!
Ja nad ich socializmom neohrnujem nos >:D akurát si myslím, žeby si ho asi ťažko mohli dovoliť keby produkovali výhradne iba v nemecku a nemali by zahraničné, závody, v ktorých je cena práce podstatne nižšia ako u nich. Ale koniec koncov nech to tak vydrží čo najdlhšie, lebo ak by nemali zisky materské automobilky tak my by sme potom utreli hubu >:D
Inak ale stojí za zmienku, že aj v rámci nemecka sú podniky VW, v mojom prípade Audi, jedným z najlepších zamestnávateľov v okolí svojho pôsobenia.