31.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat Argo oficiálně představen. Co nabízí nástupce Punta?

 

Nový malý hatchback z dílny Fiatu přijíždí na trh s tříválcem 1.0 Firefly a dvěma čtyřválci, 1.3 E.torQ a 1.8 16v.

Fiat od začátku května láká na příchod napjatě očekávaného nástupce modelu Punto, který se v aktuální generaci prodává už do roku 2005. Po prvním teaseru a zveřejnění prvních fotografií byla novinka konečně oficiálně představena. Automobil nazvaný Fiat Argo je ale v tuto chvíli stále určen jen pro jihoamerické trhy a není jasné, zda dorazí i do Evropy.

Už z prvních zveřejněných snímků vyplynulo, že Argo designově naváže na u nás známé Tipo nebo Mobi, prodávané v Jižní Americe. Přestože používá obdobné stylistické prvky, zůstává se svými protaženými světlomety a výrazným nápisem Fiat na zádi svébytné. A navíc není retro jako většina u nás nabízených modelů této značky. Zatímco první fotografie ukazovaly vrcholnou verzi HGT, nyní máme k dispozici i fotky běžných variant tohoto auta, které je dlouhé 3,99 metru a jeho rozvor činí 2,52 m. A ty dokazují, že i v základu bude Argo působit svěže a originálně.

V době zahájení prodeje bude k dispozici speciální verze Opening Edition doplněná o detaily od divize Mopar. Toto Argo bude dostupné výhradně s modrou karoserií ozdobenou černými detaily jako střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo tmavými 16palcovými koly. Nechybí ani elegantní spoiler na zádi nebo speciální rádio.

Mohlo by vás zajímat: Fiat Mobi je podivná Panda pro rozvojové trhy

Palubní deska je opticky rozdělena do tří vodorovných celků. Ovladače ventilace a další tlačítka doplňují nad nimi tři ventilační otvory, zatímco zcela navrchu středového panelu je samostatně stojící displej multimediálního systému Uconnect. A ten není žádný drobek, má úhlopříčku sedmi palců a je samozřejmě dotykový.

Právě obří barevná obrazovka třeba spolu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, hlasovým ovládáním nebo USB vstupem pro pasažéry i na zadních sedadlech dokazuje, že také jihoamerický trh se už nespokojí jen tak s něčím a vyžaduje moderní auto. Argo proto nabízí rovněž bezklíčový vstup, zádržný systém Isofix nebo asistent rozjezdu do kopce.

Vedle slušné výbavy (na poměry jihoamerického trhu) se Argo chce pochlubit také obří kabinou, která podle Fiatu má být jednou z nejprostornějších v segmentu malých aut. Slušný je i zavazadelník o objemu 300 litrů, u něhož automobilka zdůrazňuje pravidelné tvary.

Video

Co se týče motorů, k dispozici jsou tři. Základem je tříválec 1.0 FireFly s dvěma ventily na válec, který Fiat poprvé představil loni. V případě, že jede na etanol, v Brazílii velice populární palivo, nabízí výkon 57 kW a točivý moment 107 N.m. Druhým motorem je čtyřválec o objemu 1,3 litru, který je naladěn na 80 kW a 139 N.m. Obě jednotky pochází ze stejné rodiny, čtyřválec se od litru liší vlastně jen přidáním válce navíc.

Vrcholnou možností je pak čtyřválec 1.8 E.torQ vyhrazený verzím Precision a HGT. V případě využití etanolu motor disponuje 102 kW při 5750 otáček a 189 N.m v 3750 otáčkách, přičemž díky této síle Argo může zrychlit z 0-100 km/h za devět sekund a uhánět až rychlostí 192 km/h. Všechny motory jsou přitom doplněny o start-stop systém, což je v Evropě dnes sice samozřejmost, v Jižní Americe ale nikoliv.

K tématu: Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové atmosférické motory. I pro Evropu

Všechny jednotky jsou pak standardně spárovány s pětistupňovým manuálem. Třináctistovku pak lze pořídit i s pětistupňovým „robotem“ s obchodním označením GSR, zatímco pro osmnáctistovku je k dispozici šestistupňový automat. Ten je známý již z pick-upu Toro, Fiat ho ale v Jižní Americe u tak malého auta použije vůbec poprvé.

Fiat Argo se pro jihoamerické trhy bude vyrábět v brazilské továrny Betim, která byla kvůli produkci této novinky výrazně modernizovaná. Automobilka investovala hlavně do rozvoje digitalizace továrny, což přináší prvky tzv. Průmyslu 4.0, tedy užší spolupráce lidí a robotů.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Anketa

Ohodnoťte design Fiatu Argo jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Novela služebního zákona má omezit mandát šéfů úřadů, náměstků a ředitelů sekcí Novela služebního zákona má omezit mandát šéfů úřadů, náměstků a ředitelů sekcí

Jmenování některých státních úředníků pouze na dobu pěti…

A380 žije. Airbusu pomohla nová dohoda s evropskými státy A380 žije. Airbusu pomohla nová dohoda s evropskými státy

Evropský výrobce letadel Airbus prodlouží projekt na…

Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA

Bývalý významný člen volebního štábu Donalda Trumpa Rick…

SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne

K zákonnému posílení odpovědnosti zástupců státu za…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Argo oficiálně představen. Co nabízí…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

 





 
Vývoj řadicích pák napříč historií. Od jednoduchých klacků po vyspělé automaty

Vývoj řadicích pák napříč historií. Od jednoduchých klacků po vyspělé automaty

Dnes 15:22

Jak vypadaly řadicí páky před více než 110 lety? A jak vypadají dnes? Škodovka nabízí unikátní průřez historií svých řešení.




Blesk.cz

Google kopíruje Facebook. Telefonní appka dostane stejné bubliny, jako má Messenger

Google kopíruje Facebook. Telefonní appka dostane…

Telefonní aplikaci od Googlu bude možné sbalit do bubliny podobně, jako to už pár let umí Messenger (ve…

Temné tajemství Karla Gotta: Vlastní mámě zapřel vnučku! Zemřela, aniž by to tušila

Temné tajemství Karla Gotta: Vlastní mámě zapřel…

Dlouhá léta žil Karel Gott (78) jako svobodný mládenec, což jeho rodiče, hlavně maminku, velmi znepokojovalo. A…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

Česko – Kanada 4:6. Hořký konec olympiády, hokejisté jsou bez medaile

Česko – Kanada 4:6. Hořký konec olympiády, hokejisté…

Útok na vysněné zlato na olympijském turnaji v Pchjongčchangu českým hokejistům nevyšel a z Jižní Koreje se…

 

Reflex.cz

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…

Bábek: Voliči Babiše či Okamury se shromažďují kolem jednoduchých sdělení. Demokraté jsou rozdělení

Bábek: Voliči Babiše či Okamury se shromažďují kolem…

„Fragmentace je to, co nás posunuje do situace, kde jsme dnes. Bezmezně vládne Andrej Babiš, Miloš Zeman se…