Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Punto se začíná odhalovat. Jmenuje se Argo!

David Bureš
Diskuze (16)
Italská automobilka pracuje na novém malém hatchbacku, který nahradí letité punto. V tuto chvíli se však s ním počítá jen pro Jižní Ameriku. Dorazí i do Evropy?

Video se připravuje ...

Fiat Punto je dnes s přehledem nejstarším malým hatchbackem na českém trhu, vždyť se jeho aktuální generace pod různými názvy (Grande Punto, Punto Evo a zase jen Punto) vyrábí už od roku 2005, tedy bezmála 12 let. Italský výrobce se však stále neměl k jeho výměně, což se nyní konečně mění. Fiat totiž pracuje na novém modelu pojmenovaném Argo, který se prezentuje na prvním videu.

Jenže evropští fanoušci by se zatím neměli předčasně radovat. Argo se sice představí ještě tento měsíc, jenže v tuto chvíli je určen jen a pouze pro jihoamerický trh. V Brazílii se tak má začít prodávat už v červnu, zatím ale vůbec není jisté, zda přijde do Evropy.

Evropské plány Fiatu v oblasti malých aut totiž nejsou vůbec jasné. Zatímco v roce 2014 se psalo o tom, že letité punto nahradí pětidveřová pětistovka, tzv. model 500 Plus, která se měla do dvou let začít vyrábět v polské továrně Tychy. Loni se šéf Fiatu Sergio Marchionne nechal slyšet, že projekt další generace punta byl zrušen. Z jeho slov ale už nevyplynulo, zda Fiat s malým hatchbackem v Evropě už vůbec nepočítá, nebo zda se jen přejmenuje (třeba na 500 Plus podle svých retro tvarů). Je každopádně jisté, že uvést v Evropě nový model v tak naplněném segmentu, jako jsou malé vozy, nebude pro Fiat vůbec lehký úkol. Navíc se mu nemusí finančně vyplatit, protože výrobci mají v Evropě na malá auta nízké marže.

Ať už se argo na starém kontinentu objeví, či ne, představme si alespoň jeho blížící se brazilskou verzi, kterou navrhlo tamější designérské středisko Fiatu. Pětidveřový model s interním kódem X6H v Jižní Americe nahradí nejen stávající punto, ale také hatchback palio. Vedle hatchbacku se počítá i s malým sedanem. Datum jeho uvedení na trh je ale zatím ve hvězdách.

Svým designem argo naváže na o segment větší tipo, a to jak zvenku, tak uvnitř, kde se u lépe vybavených verzí objeví obrazovka multimediálního systému umístěná na vrchu středového panelu. Nabídka motorů bude čítat loni představený litrový tříválec s 53 kW a čtyřválcová třináctistovka se 74 kW, které má doplnit 1.8 E-torQ z pick-upu toro. Spárovány budou s pětistupňovým manuálem, k dispozici ale má být také automat.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - sendador
12. 5. 2017 07:15
Re: bude tu, stejně jako Uno
Jestli současná Panda vychází z brazilského Una nebo ne je 90% kupujících úplně jedno. Minulá tady byla terno kvůli ceně, mnoho let byla s Loganem nejlevnější auto na trhu. Za 210.000 by taky žádné velké terno nebyla, navíc se objevilo Citigo, které segment A na českém trhu úplně změnilo.
Mně se Punto taky pořád líbí, ale po 12 letech je minimálně "morálně zastaralé", jeho prodeje se snižují každým rokem. V Itálii, kde bylo roky nejprodávanějším modelem, se pohybuje na chvostu první desítky segmentu B, kromě domácích modelů (Y, F500L) ho válcují Clio ci Fiesta, nejprodávanější model je již několik let po sobě Panda.
Pokud v Evropě představí to Argo, či jak se to jmenuje, prodeje půjdou mnohonásobně nahoru.
11. 5. 2017 22:07
Re: bude tu, stejně jako Uno
Problém současné pandy je v tom, že je to jen trochu načančané jihoamerické Uno. S předchozí skvělou, od základů vyvíjenou generací, se nemůže rovnat. Stejně tak dnešní Punto - původní nadčasový design Pininfariny je i po letech dokonalý. Punto prostě nestárne. A má ho nahradit low cost křáp designovaný nějakými "jihoamerickými divochy"? To se rozhodně nemůže povést. [odkaz]
Avatar - sendador
11. 5. 2017 06:42
Re: bude tu, stejně jako Uno
Panda 3 v CR nikdy nedosahne prodeju predchudce, protoze jiz nestoji 160.000Kc. Jinak v Evrope je to nejprodavanejsi auto segmentu s prodeji necelych 200.000ks/rocne, v Italii bezkonkurencne nejprodavanejsi auto vubec.
Pravda je, ze modelova nabidka Fiatu je posledni roky takova trochu divna, na druhou stranu mu prodeje neustale rostou, tak asi v Italii vedi, co delaji.
Tipo zatim vypada jako solidni auto, po vsech strankach praktictejsi nez Bravo.
Avatar - beibej
10. 5. 2017 21:56
bude tu, stejně jako Uno
Nemůžu si pomoc, ale zdá se to jen mě nebo Fiat umírá jako Lancia? Trojkovou Pandu jsem snad v ČR ještě neviděl, Tipo je nějaká divná lowsplácanina čehosi. Rozhodně to není nástupce krásného Brava. Punto nic. Kromě 500 nemá nic. Nemá nic dole ani nahoře. UMÍRÁ! :'-(
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2017 19:27
Re: Punto
Pokud vím, tak ale až 2018...
:-(