Nový Fiat Punto se začíná odhalovat. Jmenuje se Argo!
Fiat Punto je dnes s přehledem nejstarším malým hatchbackem na českém trhu, vždyť se jeho aktuální generace pod různými názvy (Grande Punto, Punto Evo a zase jen Punto) vyrábí už od roku 2005, tedy bezmála 12 let. Italský výrobce se však stále neměl k jeho výměně, což se nyní konečně mění. Fiat totiž pracuje na novém modelu pojmenovaném Argo, který se prezentuje na prvním videu.
Jenže evropští fanoušci by se zatím neměli předčasně radovat. Argo se sice představí ještě tento měsíc, jenže v tuto chvíli je určen jen a pouze pro jihoamerický trh. V Brazílii se tak má začít prodávat už v červnu, zatím ale vůbec není jisté, zda přijde do Evropy.
Evropské plány Fiatu v oblasti malých aut totiž nejsou vůbec jasné. Zatímco v roce 2014 se psalo o tom, že letité punto nahradí pětidveřová pětistovka, tzv. model 500 Plus, která se měla do dvou let začít vyrábět v polské továrně Tychy. Loni se šéf Fiatu Sergio Marchionne nechal slyšet, že projekt další generace punta byl zrušen. Z jeho slov ale už nevyplynulo, zda Fiat s malým hatchbackem v Evropě už vůbec nepočítá, nebo zda se jen přejmenuje (třeba na 500 Plus podle svých retro tvarů). Je každopádně jisté, že uvést v Evropě nový model v tak naplněném segmentu, jako jsou malé vozy, nebude pro Fiat vůbec lehký úkol. Navíc se mu nemusí finančně vyplatit, protože výrobci mají v Evropě na malá auta nízké marže.
Ať už se argo na starém kontinentu objeví, či ne, představme si alespoň jeho blížící se brazilskou verzi, kterou navrhlo tamější designérské středisko Fiatu. Pětidveřový model s interním kódem X6H v Jižní Americe nahradí nejen stávající punto, ale také hatchback palio. Vedle hatchbacku se počítá i s malým sedanem. Datum jeho uvedení na trh je ale zatím ve hvězdách.
Svým designem argo naváže na o segment větší tipo, a to jak zvenku, tak uvnitř, kde se u lépe vybavených verzí objeví obrazovka multimediálního systému umístěná na vrchu středového panelu. Nabídka motorů bude čítat loni představený litrový tříválec s 53 kW a čtyřválcová třináctistovka se 74 kW, které má doplnit 1.8 E-torQ z pick-upu toro. Spárovány budou s pětistupňovým manuálem, k dispozici ale má být také automat.