Fiat Dobló 2. generace: První fotografie a informace (neoficiálně)

Fiat Dobló 2. generace: První fotografie a informace (neoficiálně)

 
 

To, že Fiat chystá nástupce typu Dobló, není již delší dobu žádným tajemstvím. První fotografie odmaskovaného vozu se objevily právě teď.

Premiéra je zatím neoficiální, první snímky se objevily na Wikimedia Commons, ale na snímcích je reálný vůz, nejedná se o počítačovou retuš.

Výsledek projektu 263 se zbavil užitkové vizáže předchůdce, který byl koncipován hlavně jako dodávka, i když se vyráběly a vyrábějí i osobní verze včetně vyšperkované varianty Malibu.

Nemůžeme se ale ubránit dojmu, že nové Doblò ztratilo na originalitě první generace, obzvláště v původním provedení, i když to zrovna příliš krásy nepobralo. Novinka je určitě hezčí, ale podobnosti se současnými velkoprostorovými modely Citroënu, Kiou Soul, či domácí Škodou Roomster se ubránit nemůže. Design zadní výklopné stěny ovšem odpovídá maličkému Fiorinu, respektive osobnímu Qubu.

Podvozek vychází z modernizovaného Punta Evo, o motorech se zatím spekuluje, jistě nebudou chybět nové přeplňované vznětové agregáty Multijet II. Také nové Doblò bude k dispozici jak v osobních, tak i v užitkových verzích. Bude se vyrábět v Turecku v továrně Tofas, společném podniku Fiat Group a turecké Koç Holding A.Ş. Zde také probíhala hlavní část vývoje vozu. Plán výroby hovoří o 120.000 kusech ročně, 70 procent by jich mělo být určeno pro evropské trhy.

Pro úplnost připomeňme v krátkosti kariéru první generace. Ta se objevila v roce 2001 a spočívala na upravené platformě světového modelu Palio alias projektu 178. Vývoj ještě probíhal v Itálii u Fiat Centro Stile, výroba ale běžela u Tofasu v turecké Burse.

Populární byla zejména prosklená varianta s pěti a sedmi sedadly Panorama, ale Doblò bylo k mání i jako oplastované pseudoterénní Adventure, ovšem jen v daleké Brazílii. Značnou část objemu produkce tvořily také dodávky Cargo, které existovaly i jako prosklené. Původně se do vozů montovaly zážehové motory o objemu 1,2 litru a vznětové 1,9 l včetně moderních turbodieselů JTD.

Na podzim roku 2005 přišla modernizace, která změnila poněkud kontroverzní příď. Světlomety ztratily rozdělení plastovým pásem na dvě části, vůz se od té doby místo tváře zamračeného buldoka usmíval. Nový byl i přední nárazník a maska, změny v zadní části se omezily na nová světla, retuše proběhly také v interiéru. Faceliftované Doblò bylo k mání s benzinovou čtrnáctistovkou a šestnáctiventilovými turbodiesely Multijet objemů 1,3 a 1,9 litru, varianta Natural Power, spalující krom benzinu i metan, měla pak pod kapotou šestnáctiventilový motor objemu 1,6 litru. Modernizované provedení získalo prestižní titul Van of The Year (tedy Dodávka roku) 2006.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD, která…

Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů

Základní odborové organizace podporují celorepublikovou…

Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz

Online rozvozce potravin Košík.cz rozšiřuje nabídku o…

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

 
Zdroj: Lehmann, Carparazzi
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Dobló 2. generace: První fotografie a…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc

S Fiatem Doblo jsme ujeli 5000 km. Jaké provozní náklady…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…