Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: Nové foto, technická data, italské ceny

David Bureš
Diskuze (90)
Dvojče amerického Dodge Journey se začíná prodávat na italském trhu se dvěma verzemi turbodieselu Multijet.

Fiat Freemont, v podstatě americký crossover Dodge Journey s novým interiérem, logem a mírným restylingem exteriéru, se na italském trhu začíná prodávat se dvěma verzemi dvoulitrového turbodieselu Multijet. Ten bude kombinován s šestistupňovým manuálem, poháněná bude výhradně přední náprava.

Slabší turbodiesel poskytuje 103 kW (140 k), silnější nabízí 125 kW (170 k), oba při 4000 min-1. Točivý moment 350 Nm/1750 min-1 je totožný. Z nuly na stovku dokážou sprintovat za 11,8, respektive 10,2 s.

Benzinový šestiválec Pentastar 3,6 l od Chrysleru o výkonu 203 kW (276 k) se objeví na trhu ještě letos. Bude spojen se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, tuto možnost později dostane i výkonnější turbodiesel.

Fiat Freemont - srovnání s konkurencí
ModelFiat FreemontDodge JourneyFord S-MaxVW Sharan
Délka [mm]4888488847684854
Šířka [mm]1878187818841904
Výška [mm]1691169116581720
Rozvor [mm]2890289028502919
Objem zavazadlového prostoru [l]145-1461168-1461285-2000300-2297

Freemont má oproti Journey modifikované řízení a podvozek s jinak shodným rozvorem 2890 mm. Řízení je strmější, geometrie předního zavěšení byla upravena tak, aby zamezila naklánění karoserie se základními rozměry 4.888 x 1.878 x 1.691 mm a kompromis mezi ovladatelností a komfortem byl optimální.

Interiér Freemontu nabídne sedm míst ve třech řadách, pětimístnou konfiguraci lze objednat v rámci volitelné výbavy. Posádka sedí ve třech řadách sedadel, přičemž druhá a třetí řada je oproti předchozím vyvýšená. Přístup na zadní sedačky mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°.

Zavazadlový prostor má při sedmimístné konfiguraci objem 145 l. Po sklopení třetí řady sedadel do podlahy vyroste objem zavazadelníku na 540 l. Maximální kapacita je 1461 l.

Fiat Freemont - technická data turbodieselů
Motor2,0 Multijet II2,0 Multijet II
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]19561956
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4000125/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2000350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]180195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,311,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Pohotovostní hmotnost [kg]18741874

Základní výbava žádný název nedostala, zahrnuje třízónovou automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač nebo rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu. Nemůže chybět 4,3palcová dotyková obrazovka, 17palcová litá kola, mlhovky, kontrola tlaku v pneumatikách, bezklíčkový vstup a integrovaný dětský zádržný systém. Nad bezpečností bdí celkem sedm airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ochrana proti převrácení ERM a hill holder. To vše za 25.700 eur (627.700 Kč).

Vyšší stupeň Urban přidává Bluetooth, senzor zapnutých světel, volant a řadicí páku v kůži, parkovací senzory, střešní nosiče, elektricky ovládané sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka a zatmavená zadní boční skla. Exteriér je možné mít v sedmi odstínech laku.

S nejslabším motorem stojí 27.200 euro (664.400,- Kč). Výkonnější modely jsou mnohem dražší, dají se koupit za 37.000 euro, respektive 39.170 euro (903.700,- a 956.700,- Kč). Při uvedení na trh ovšem Fiat přichystal pro italské zákazníky Freemont 2,0 Multijet 140 ve verzi Urban doplněné o celokožený interiér za pouhých 24.900 eur (608.200,- korun).

Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Výroba bude probíhat v továrně Toluca v Mexiku spolu se sesterským Dodge Journey a Fiatem 500 pro Severní Ameriku. První vozy s pohonem předních kol se u nás objeví v létě. Český dovozce zatím ceník nezveřejnil.

David Bureš
Diskuze (90)
2. 6. 2011 10:24
První prodejní čísla....
Kdyby vás to někoho zajímalo, tak v květnu, kdy se prodeje nejspíš teprv rozbíhaly, se Freemontů v Itálii prodalo 486. Pro srovnání: Sharan 270, Galaxy 230, Voyager 100, Doblo (verze "pro lidi") 660. Čili odezva domácího trhu je zdá se velmi dobrá.... ;-) Uvidí se v dalších měsících, až se prodeje nějak zajedou.... ale první reakce je slibná....
Avatar - DoubleSix
2. 6. 2011 09:16
Praktičnost ?
Design auta hodnotit nebudu, to je dost subjektivní věc. Ale mám dvě připomínky k praktičnosti:
1. na tak velké auto to má dost malý kufr
2. kde jsou 3 samostatná sedadla ve druhé řadě, jak se na MPV této třídy sluší?
Za tohle má u mě Fiat :no:
1. 6. 2011 18:25
Re: AMERICKÝ GIGOLO
Tak vzhľadom na to, že GrandVoyager bol vlastne novým modelom a Espace už za horizontom, tak je aj tesné víťazstvo Renaultu pre GrandVoyager hanbou.
Amerika je amerika, aj keď ju premaľuješ. Týka sa to aj Freemontu. Žiadny slušnejší úspech nečakám. Niet prečo.
1. 6. 2011 18:22
Re: Vypadá dobře
Doblo za rozumný peniaz je tak s dieslom 1.3. A každá blbosť navrch stojí majland. Za 15 tisíc som dostal takmer full vybavené Kangoo s dieslom 105 k a 6-kvaltom. Doblo za tie peniaze nestojí za veľa chvály. Skriňa veľká, to treba uznať, ale kompaktnosť je už tá tam.Navyše v osobnej verzii priestor veľký, ale v kabíne dosť slabo využitý. Kufor asi najväčší v triede, ale aj najviac prázdneho vzduchu nad hlavou.
1. 6. 2011 18:17
Re: Všímáte si, jak se k Fiatu přistupuje v diskuzích?
A? Niektorá z tých krajín je v Európe? Alebo sa Fiat presťahoval do Južnej Ameriky?