Fiat Freemont: Nové foto, technická data, italské ceny
Fiat Freemont, v podstatě americký crossover Dodge Journey s novým interiérem, logem a mírným restylingem exteriéru, se na italském trhu začíná prodávat se dvěma verzemi dvoulitrového turbodieselu Multijet. Ten bude kombinován s šestistupňovým manuálem, poháněná bude výhradně přední náprava.
Slabší turbodiesel poskytuje 103 kW (140 k), silnější nabízí 125 kW (170 k), oba při 4000 min-1. Točivý moment 350 Nm/1750 min-1 je totožný. Z nuly na stovku dokážou sprintovat za 11,8, respektive 10,2 s.
Benzinový šestiválec Pentastar 3,6 l od Chrysleru o výkonu 203 kW (276 k) se objeví na trhu ještě letos. Bude spojen se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, tuto možnost později dostane i výkonnější turbodiesel.
Fiat Freemont - srovnání s konkurencí | ||||
Model | Fiat Freemont | Dodge Journey | Ford S-Max | VW Sharan |
Délka [mm] | 4888 | 4888 | 4768 | 4854 |
Šířka [mm] | 1878 | 1878 | 1884 | 1904 |
Výška [mm] | 1691 | 1691 | 1658 | 1720 |
Rozvor [mm] | 2890 | 2890 | 2850 | 2919 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 145-1461 | 168-1461 | 285-2000 | 300-2297 |
Freemont má oproti Journey modifikované řízení a podvozek s jinak shodným rozvorem 2890 mm. Řízení je strmější, geometrie předního zavěšení byla upravena tak, aby zamezila naklánění karoserie se základními rozměry 4.888 x 1.878 x 1.691 mm a kompromis mezi ovladatelností a komfortem byl optimální.
Interiér Freemontu nabídne sedm míst ve třech řadách, pětimístnou konfiguraci lze objednat v rámci volitelné výbavy. Posádka sedí ve třech řadách sedadel, přičemž druhá a třetí řada je oproti předchozím vyvýšená. Přístup na zadní sedačky mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°.
Zavazadlový prostor má při sedmimístné konfiguraci objem 145 l. Po sklopení třetí řady sedadel do podlahy vyroste objem zavazadelníku na 540 l. Maximální kapacita je 1461 l.
Fiat Freemont - technická data turbodieselů | ||
Motor | 2,0 Multijet II | 2,0 Multijet II |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/4000 | 125/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/1750-2000 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 11,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,4 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1874 | 1874 |
Základní výbava žádný název nedostala, zahrnuje třízónovou automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač nebo rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu. Nemůže chybět 4,3palcová dotyková obrazovka, 17palcová litá kola, mlhovky, kontrola tlaku v pneumatikách, bezklíčkový vstup a integrovaný dětský zádržný systém. Nad bezpečností bdí celkem sedm airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ochrana proti převrácení ERM a hill holder. To vše za 25.700 eur (627.700 Kč).
Vyšší stupeň Urban přidává Bluetooth, senzor zapnutých světel, volant a řadicí páku v kůži, parkovací senzory, střešní nosiče, elektricky ovládané sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka a zatmavená zadní boční skla. Exteriér je možné mít v sedmi odstínech laku.
S nejslabším motorem stojí 27.200 euro (664.400,- Kč). Výkonnější modely jsou mnohem dražší, dají se koupit za 37.000 euro, respektive 39.170 euro (903.700,- a 956.700,- Kč). Při uvedení na trh ovšem Fiat přichystal pro italské zákazníky Freemont 2,0 Multijet 140 ve verzi Urban doplněné o celokožený interiér za pouhých 24.900 eur (608.200,- korun).
Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Výroba bude probíhat v továrně Toluca v Mexiku spolu se sesterským Dodge Journey a Fiatem 500 pro Severní Ameriku. První vozy s pohonem předních kol se u nás objeví v létě. Český dovozce zatím ceník nezveřejnil.