Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: Prodej v Itálii se rozjíždí, technická data dvou turbodieselů

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Fiat Freemont, dvojče amerického Dodge Journey, se začíná prodávat na italském trhu. Za kolik?

Fiat Freemont, v podstatě americký crossover Dodge Journey s novým interiérem, logem a mírným restylingem exteriéru, se ve své domovské zemi začíná prodávat se dvěma verzemi dvoulitrového turbodieselu Multijet. Slabší poskytuje 103 kW (140 k), silnější nabízí 125 kW (170 k), oba při 4000 min-1. Točivý moment 350 Nm/1750 min-1 je totožný. Z nuly na stovku dokáží sprintovat za 11,8, respektive 10,2 s.

Benzinový šestiválec Pentastar 3,6 l od Chrysleru, který dává 203 kW (276 k) se objeví na trhu ještě letos. Bude spojen se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, tuto možnost dostane i výkonnější turbodiesel. Ten základní zůstane výhradně u pohonu jedné nápravy a šestistupňové manuální skříně.

Základní výbava žádný název nedostala, zákazníci si ale dopřejí sedm sedadel, přičemž druhá a třetí řada je oproti předchozím vyvýšená. Dále si mohou užívat komfortu na palubě díky třízónové klimatizaci, tempomatu, palubnímu počítači, nebo rádiu s CD a MP3. Nemůže chybět dotyková obrazovka, sedmnáctipalcová litá kola, mlhovky, kontrola tlaku v pneumatikách, bezklíčkový vstup a integrovaný dětský zádržný systém. To vše za 25.700 eur (627.700 Kč).

Vyšší stupeň Urban přidává Bluetooth, senzor zapnutých světel, volant a řadicí páku v kůži, parkovací senzory, střešní nosiče, elektricky ovládané sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka a zatmavená zadní boční skla. Exteriér je možné mít v sedmi odstínech laku. S nejslabším motorem stojí 27.200 eur (664.400,- Kč). Výkonnější modely jsou mnohem dražší, dají se koupit za 37.000, respektive 39.170 eur (903.700, nebo 956.700 korun). Při uvedení ovšem Fiat přichystal pro italské zákazníky Freemont 2,0 Multijet 140 ve verzi Urban doplněné o celokožený interiér za pouhých 24.900 eur (608.200,- korun).

Freemont má oproti Journey modifikované řízení a podvozek s jinak shodným rozvorem 2890 mm. Řízení je strmější, geometrie předního zavěšení byla upravena tak, aby zamezila naklánění karoserie se základními rozměry 4890 x 1880 x 1720 mm a kompromis mezi ovladatelností a komfortem byl optimální. Nad bezpečností bdí celkem sedm airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ochrana proti převrácení ERM a hill holder.

Fiat Freemont se vyrábí mimo Evropu, v mexické Toluce spolu se sesterským Dodge Journey a Fiatem 500 pro Severní Ameriku. První vozy s pohonem 4x2 se u nás objeví v létě. Český dovozce zatím ceník ani specifikace nezveřejnil.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
13. 4. 2011 11:59
Re: ta cena je pěkná....
Máš vůbec aspoň tu koloběžku? >:D
Avatar - Barrichello
13. 4. 2011 10:07
Další ocenění - tentorkáte interiéry
Poté co motor Pentastar V6 získal Ward´s TOP 10 engine tentokrát zabodoval Jeep Grand Cherokee a Dodge Charger se svými interiéry a získali cenu Ward´s TOP 10 interiors
[odkaz]

Pak že to nejde :-)
Avatar - Barrichello
13. 4. 2011 09:37
Re: ta cena je pěkná....
V tomhle s tebou musím souhlasit, mě stačili prodejci teba ofiko ND u Mercedesu na centrále a jejich přístup, znalost dílů, kdy naporpvé ti přinesou něco jiného než co chceš atd.

Moderní firma si říkaj, prémiová značka ale přístup jak dealer Mahindry.

Bohužel smutná realita v čr, takže věřím že podobná odbornost panuje i u jiných značek.
Zaučit mě, tak tam mohu druhý ten prodávat taky, neb sem toho věděl víc než oni.
Je smutný když zákazník musí radit prodejci, co má kde hledat.
Avatar - Barrichello
13. 4. 2011 09:33
Re: Kočkopes, teda pardon, crossover
Tohle ale není novinka. Dělá už se to pár let. Tohe je pouze facelift nebo jinak řečeno výrazná modernizace + nový motor.
Ford Edge je taky Crossover. Taky zbytečný auto? No a proč si je lidi tahali z usa? Na to že se to tu nikdo ofiko neprodávalo tu Edgů jezdí vcelku dost.

Navíc je to konkurence aut jako S-Max a spol.

Chceš posuvný dveře?
Kup si Grand Voyager(Grand Caravan/Town Country).
Ty je maj už 20 let. V elektrice ne jako u Shrana za trapnej příéplatek 24 táců...

No a že to má delší čumák?
Každej kamionák ti řekne jaký výhody má delší čumák při bouračce, tak se optej.

A k térénním vlastnostem, no zato auta jako Yeti, RAV4 atd sou terénní spcialisti vid, ono je to pouze na nezpevněné cesty a má to pohon 4x4, což má Journey taky ve verzi AWD.
V oranici s tím zapadneš ein cvaj, at je to škoda, toyota, či journey.

Jestli chceš do oranice, kup si Degender, Landáka nebo Wrangler Rubicon.
Avatar - Barrichello
13. 4. 2011 09:26
Re: SERGIO
V Kanadě je to prakticky neprodávanější crossover, to samé v Mexiku.
Tam je Journey taky jednička....