Fiat Freemont: Prodej v Itálii se rozjíždí, technická data dvou turbodieselů
Fiat Freemont, v podstatě americký crossover Dodge Journey s novým interiérem, logem a mírným restylingem exteriéru, se ve své domovské zemi začíná prodávat se dvěma verzemi dvoulitrového turbodieselu Multijet. Slabší poskytuje 103 kW (140 k), silnější nabízí 125 kW (170 k), oba při 4000 min-1. Točivý moment 350 Nm/1750 min-1 je totožný. Z nuly na stovku dokáží sprintovat za 11,8, respektive 10,2 s.
Benzinový šestiválec Pentastar 3,6 l od Chrysleru, který dává 203 kW (276 k) se objeví na trhu ještě letos. Bude spojen se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, tuto možnost dostane i výkonnější turbodiesel. Ten základní zůstane výhradně u pohonu jedné nápravy a šestistupňové manuální skříně.
Základní výbava žádný název nedostala, zákazníci si ale dopřejí sedm sedadel, přičemž druhá a třetí řada je oproti předchozím vyvýšená. Dále si mohou užívat komfortu na palubě díky třízónové klimatizaci, tempomatu, palubnímu počítači, nebo rádiu s CD a MP3. Nemůže chybět dotyková obrazovka, sedmnáctipalcová litá kola, mlhovky, kontrola tlaku v pneumatikách, bezklíčkový vstup a integrovaný dětský zádržný systém. To vše za 25.700 eur (627.700 Kč).
Vyšší stupeň Urban přidává Bluetooth, senzor zapnutých světel, volant a řadicí páku v kůži, parkovací senzory, střešní nosiče, elektricky ovládané sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka a zatmavená zadní boční skla. Exteriér je možné mít v sedmi odstínech laku. S nejslabším motorem stojí 27.200 eur (664.400,- Kč). Výkonnější modely jsou mnohem dražší, dají se koupit za 37.000, respektive 39.170 eur (903.700, nebo 956.700 korun). Při uvedení ovšem Fiat přichystal pro italské zákazníky Freemont 2,0 Multijet 140 ve verzi Urban doplněné o celokožený interiér za pouhých 24.900 eur (608.200,- korun).
Freemont má oproti Journey modifikované řízení a podvozek s jinak shodným rozvorem 2890 mm. Řízení je strmější, geometrie předního zavěšení byla upravena tak, aby zamezila naklánění karoserie se základními rozměry 4890 x 1880 x 1720 mm a kompromis mezi ovladatelností a komfortem byl optimální. Nad bezpečností bdí celkem sedm airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ochrana proti převrácení ERM a hill holder.
Fiat Freemont se vyrábí mimo Evropu, v mexické Toluce spolu se sesterským Dodge Journey a Fiatem 500 pro Severní Ameriku. První vozy s pohonem 4x2 se u nás objeví v létě. Český dovozce zatím ceník ani specifikace nezveřejnil.