Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: První výsledek spolupráce s Chryslerem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (113)
Autosalon v Ženevě se stane místem světové premiéry prvního "amerického Fiatu".

Exteriér Fiatu Freemont se od výchozího Dodge Journey odlišuje v předních partiích prostřednictvím nově navrženého nárazníku a masky chladiče. Zadní část auta se může pochlubit novým nárazníkem a svítilnami z LED. K úpravám designu exteriéru patří i vlastní vzhled litých kol.

Vzhledem k minimální úpravám karoserie není žádným překvapením, že má Fiat Freemont téměř identické vnější rozměry jako výchozí Dodge Journey. Oficiální tiskové materiály uvádějí celkovou délku 489 cm, šířku 188 cm, výšku 172 cm a rozvor náprav 289 cm.

Stejně jako v interiéru Journey pro modelový rok 2011 i ve Fiatu jsou na palubní desku a některé další části použity měkčené plasty. Ve středové konzole je umístěn infotainmentový systém s barevnou dotykovou obrazovkou.

Interiér Freemontu nabídne sedm míst ve třech řadách. Přístup k druhé a třetí řadě sedadel mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je vyvýšená oproti druhé řadě. Toto řešení má zlepšit výhled dopředu všem cestujícím.

Poslední řada sedadel se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velkorysý zavazadlový prostor s celkovou kapacitou až 1461 litrů.

Fiat bude Freemont nabízet ve dvou stupních výbavy. U obou provedení bude k dispozici například trojzónová automatická klimatizace, bezklíčový přístup, tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), mlhová světla, rádio s dotykovým barevným displejem a ovládáním na volantu. Dále bude v nabídce Bluetooth, zadní parkovací senzory, sklápěcí zpětná zrcátka, automatické zapínání předních světel, zatmavená zadní okna a lyžiny.

Bezpečnostní výbava nového Fiatu v základním provedení obsahuje 7 airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ERM a Hill-holder.

Při uvedení na trh bude Freemont k dispozici pouze s pohonem předních kol v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 MultiJet v jedné ze dvou výkonových verzí. Zákazníci budou moci volit provedení s výkonem 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k). V obou případech bude motor spolupracovat s manuální převodovkou.

Později bude tento model dostupný i s pohonem 4x4, s automatickou převodovkou a ve dvou motorizacích, 2.0 MultiJet 125 kW (170 k) a benzínový motor 3.6 V6 203 kW (276 k).

S výjimkou benzínového motoru 3.6 V6 z rodiny Pentastar ze skupiny Chrysler jsou všechny ostatní motory vyvinuty a vyrobeny ve FPT – Fiat Powertrain Technologies.

Lidé z automobilky Fiat nemají na svědomí pouze upravený design předních a zadních partií výchozího Dodge nebo vývoj a výrobu vznětových motorů, ale jsou zodpovědní i za úpravy zavěšení kol, převodovek a zdokonalení odhlučnění.

Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Výroba této novinky bude probíhat v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí výchozí Dodge Journey modelového roku 2011 a také Fiat 500 pro americký trh.

Ceny Fiatu Freemont prozatím nebyly zveřejněny, ale spuštění prodeje je naplánováno na druhou polovinu letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (113)
Avatar - Barrichello
26. 1. 2011 09:43
Re: Hlavně, že je to Fiat
Bentley budu mít přední náhon?
To sou mi novinky teda >:D

Já že FWD a RVW platformy bejvaly poněkud odlišný.

Ukaž mi jedinej úspěšnej model koncernu Fiat z kategorie větší jak střední trída (mimo Masseratti) za posledních 15 let.
Když vezmem čistě prodejní výsledky - Thesis propadák, Alfa 166 - nic moc; Ulysse, Phedra a spol. na většině trhů taky nic moc, navíc to dělali ve spolupráci s PSA, takže to ani zcela vlastní vývoj nebyl.

Takže určitě je nejlepší nápad na světě, aby Fiat řídil vývoj téhle kategorie aut.
Opravdu mu to jde posledních 20 let skvěle, továrny nestíhaly vyrábět :-)
Oproti tomu Vyoagery, Journey, 300C/Charger/Challenger byli a jsou dost úspěšnými vozy.

Tuhle jak byla reportáž o útocích na ruské metro tam co tam bylo za vůz - Charger a měli ho ruské bezpečností složky :-) Má je i Kuvajt, Saudská arábie atd. a najdou se i v jižní americe apod.
Lancii a Alfu sem ale jako pokicejní ještě neviděl, mimo itálii.
A to byl jeden příklad.

Avatar - Barrichello
26. 1. 2011 09:20
Re: Mně se to líbí.
A vono je to přitom Dodge s jinou mřížkou a trošku jiným nárazníkem.

To je jak kdyby se ti nelíbil Opel Astra ale Vauxhall Astra jo >:D
Avatar - Barrichello
26. 1. 2011 09:18
Re: Mid-size MPV potvrzeno....
Multipla pro Ameiku?
Tam na to čekaj - každá mamina co má ted Dodge Caravan a Hondu Odyssey vezme ráno 5děti a odveze je do školy a odpoledne zas příveze a k tomu 5 bágů nákupu - akorát ten aby si dala na střechu :-)

Kdyby radši řešili ty dodváky pro ameriku, ty sou furt v nedohlednu a utíkaj jim kšefty, ne za zabývat totálními nesmysly jako je tenhle.
25. 1. 2011 19:51
Mid-size MPV potvrzeno....
..... dnes je na www.italiaspeed.com článek, že plány na investice do továrny v Srbsku (ex-Yugo) trvají a že tam Fiat hodlá vyrábět až 200.000ks vozidel ročně. Mělo by se jednat o nástupce Multiply v modifikacích 5 a 7 sedadel.

Takže místní bojovníci za zachování fiaťácké identity mohou být klidní a začít šetřit. Už brzo se dočkají toho vytouženého pravého italského MPV :yes:

Jinak toto MPV se bude dělat i pro americký trh....
25. 1. 2011 19:35
Re: Tahle diskuze mě baví
Však s tým som súhlasil. :-)