Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Linea: Druhá generace dorazí v roce 2015

Diskuze (49)
Fiat Linea, sedan postavený na základech Punta, se vyrábí od roku 2007. Do dvou let se dočká nástupce.

S modelem Linea se Fiatu podařil vpravdě globální projekt. 4,56 metru dlouhý sedan, který využívá techniky hatchbacku Grand Punto, se vyrábí v Turecku, Indii i Brazílii. Právě v těchto zemích sbírá slušné prodejní výsledky, zatímco v Evropě, která je zásobována z hlavního závodu v turecké Burse, slouží spíše jako doplnění nabídky.

Navzdory loňskému faceliftu již automobilka chystá novou generaci. Ta se do Evropy možná vůbec nedostane, protože nástupce – plánovaný na druhou polovinu roku 2015 – má být podle neoficiálních zdrojů především levný, to znamená i technologicky zjednodušený. Fiat chce zjevně konkurovat autům typu Dacia Logan.

Italové již potvrdili investici do přestavby a rozšíření turecké továrny Tofas. Automobilka, kterou vlastní Fiat společně s místní společností Koç Holding, dnes kromě Liney vyrábí také užitkové modely Fiorino/Qubo a Doblo, resp. jejich přeznačené verze Citroën Nemo, Peugeot Bipper a Opel Combo.

Diskuze (49)
6. 11. 2013 15:21
Vyjádření importéra k nabídce motorů v ČR u modelů Bravo a P
Aktuálně Fiat přechází u všech svých modelů z výroby Euro 5 motorů na motory Euro 5+/6, aby splňoval přísné evropské normy. Některé motory proto končí úplně, některé přecházejí plynule dál a jiné budou nahrazeny koncem tohoto roku, či začátkem příštího motory novými. Konkrétně u modelu Bravo nebudou benzinové motory nahrazeny, vzhledem k tomu, že model Bravo se blíží ke konci svého životního cyklu. U modelu Punto budou vámi dotazované motory nahrazeny motorem TwinAir 105 koní
5. 11. 2013 20:31
Re: Tak hlavně, aby jí i někde prodávali.
Sis tu svoji prvni vetu hned sam opalcoval na konci?
:no:
Avatar - euro89
5. 11. 2013 14:36
Re: Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
Mě ale jako potencionálního zákazníka nezajímá, jestli patřím k 0,1% nebo 46,3% lidí. Já chci malé auto výkonem přes 100CV a u fimy je podmínkou, že to musí být diesel. A když mi Fiat není schopný nabídnout Lineu/Punto s motorem 1,6M-Jet, tak se (ač nerad a s těžkým srdcem) kouknu po autě u konkurence. I ta blbá fóbie mi nabídne 77kW v dehtu a třeba Ibiza dokonce 105kW. Ať se u Fiatu nediví, že neprodávají, když i jejich skalní fanoušci musí jít ke konkurence, protože FIAT nemá co nabídnout! A to přitom motory bývaly vždy nejsilnější zbraní Fiatu proti konkurenci. :-( Mimochodem, díky vyřazení MultiAiru bych si Punto nevybral, ani kdybych ho chtěl jako soukromé vozidlo a tudíž by nebyl podmínkou diesel.
5. 11. 2013 13:49
Re: Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
Sice cisla z nemeckeho trhu a trochu starsie (autobild)
ale pre predstavu, je to zastupenie motorov v Punto :

Die beliebtesten Motorisierungen 2008/2009
1,4-8V-Benziner 77 PS 46,3%
1,2-8V-Benziner 65 PS 34,6%
1,4-16V-Benziner 95 PS 7,7%
1,4 T-Jet 120 PS 6,7%
1,3 Multijet 16V 75 PS 2,7%
1,3 Multijet 16V 90 PS 1,5%
1,9 Multijet 130 PS 0,3%
1,6 Multijet 16V 120 PS 0,1%
1,9 Multijet 120 PS 0,1%

V tom case este 105k MultiAir nebol dostupny, ale je otazne, kolko ludi by to zvolilo, ked 95k verziu malo len 7.7%.
Mozno pri nahodeni rozumnej ceny za motor by dosiahli aj 10 a to by uz zmysel malo, ale zrejme vedia preco to zrusili.
Samozrejme, je krajsie vidiet v konfiguratore, ked je na vybere XY motorov a vybav, kde si kazdy vyberie podla chuti, nez poloprazdny konfigurator.
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2013 12:20
FIAT
8-s