Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda: Benzin, nafta, LPG, CNG a 4x4 na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
I v závěru kariéry druhé generace Pandy zůstává nabídka verzí bohatá.

Fiat v letošním roce nabízí Pandu ve verzích spalujících konvenční paliva, LPG a CNG, specialitkou je verze s pohonem všech kol. Minulostí je sportovně laděné provedení 100HP. Ceny začínají na 174.900,- Kč.

Fiat pro letošní rok mírně upravil nabídku motorizací i výbav malé Pandy. V případě pohonných jednotek byly s nástupem emisní normy Euro 5 z nabídky vypuštěny benzinové čtyřválce 1,1 40 kW a 1,4 16V (74 kW).

Základní motorizací je nyní přepracovaná jednotka 1,2, která plní emisní normu Euro 5 a disponuje výkonem 50 kW namísto 44 kW. Modernizace se dotkla i turbodieselu 1,3 MultiJet. Ten je vybaven filtrem pevných částic a nabízí výkon 55 kW namísto 51 kW.

Novinkou v letošní nabídce motorizací Pandy je 1,4 Natural Power, který může spalovat benzin (57 kW) nebo stlačený zemní plyn CNG (51 kW). Pro motor 1,2 je k dispozici za příplatek 27.600,- Kč přestavba na spalování zkapalněného rafinérského plynu LPG.

Podobně jako v loňském roce i letos Fiat zájemcům o Pandu nabízí prodloužení záruky na 5 let nebo 100.000 km. Cena se zvýšila z 3.000,- Kč na 3.600,- Kč.

Nabídka výbav se pro verze s pohonem předních kol omezuje pouze na tři stupně a motory 1,2 a 1,4 Natural Power.

Základ představuje Actual, který obsahuje pouze ABS + EBD, BAS, airbag řidiče, dojezdové rezervní kolo a vyhřívané zadní okno. Bezpečnostní výbavu lze rozšířit o airbag spolujezdce (+ 8.100,- Kč), tři tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy vzadu a dvě pěnové opěrky hlav (+ 4.000,- Kč) a mlhové světlomety (+ 3.600,- Kč).

Příplatková výbava pro Actual zahrnuje například elektrický posilovač řízení (+ 6.500,- Kč), manuální klimatizaci (+ 20.200,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo řidiče (+ 2.100,- Kč), zadní stěrač (+ 1.500,- Kč) a nárazníky v barvě karoserie (+ 5.100,- Kč).

Dálkové ovládání centrálního zamykání (+ 4.100,- Kč) a centrální zamykání s elektrickým ovládáním předních oken (+ 8.100,- Kč) jsou příplatkové prvky společné pro Actual i druhý stupeň označený Plus.

Ten má již standardně nárazníky v barvě karoserie, výškově stavitelný volant, klimatizaci, ostřikovače světlometů, posilovač řízení, tři tříbodové samonavíjecí pásy vzadu, přípravu pro autorádio a kuřáckou sadu.

Nejvybavenější běžná Panda Dynamic má navíc i centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, autorádio s CD přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a airbag u spolujezdce.

Provedení Climbing 4x4 již svým jménem dává jasně najevo, že představuje verze s pohonem všech kol. Ty jsou nabízeny s motory 1,2 a 1,3 MultiJet. Standardem těchto vozů jsou elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, ochranné lišty na bocích a ochranný kryt pod motorem.

Pro Dynamic a Climbing 4x4 lze objednat 14palcová litá kola (+ 15.200,- Kč), automatickou klimatizaci (+ 16.100,- Kč), elektricky ovládané panoramatické střešní okno Sky Dome (+ 20.200,- Kč), posuvné zadní sedadlo s děleným opěradlem 50/50 (+ 5.100,- Kč), ESP s výjimkou motoru 1,4 Natural Power (+ 7.500,- Kč), boční airbagy (+ 8.100,- Kč) a hlavové airbagy za stejnou částku.

Z příplatkové výbavy je pro všechny verze společné zadní dělené opěradlo 50/50 (+ 4.100,- Kč), pastelová barva karoserie za (+ 3.100,- Kč) a metalický lak (+ 6.100,- Kč).

Fiat Panda - ceny na českém trhu
Motor1,21,4 Natural Power1,2 4x41,3 MultiJet 4x4
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1242136812421248
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]50/550057 (51)/600050/500055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000104 (104)/3000102/3000145/1400
Max. rychlost [km/h]162163 (157)148152
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,8 (14,9)15,316,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,96,0 (6,0)6,04,9
Cena Actual [Kč]174.900,----
Cena Plus [Kč]199.900,----
Cena Dynamic [Kč]209.900,-309.900,---
Cena Climbing 4x4 [Kč]--299.900,-349.900,-

Údaje v závorkách platí při spalování metanu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
8. 4. 2011 00:40
Re: ALE
Říct o Pandě že je ošklivá, to chce hodně drzosti a žádný vkus. Nemůže konkurovat sporťákům, ale v rámci segmentu miniaut je bez debaty nejhezčí. Žádný tvar jako ocumlaný bombon nebo příšera typu nový Spark. Je to asi nejpovedenější auto Fiatu z poslední doby, Fiat malá auta prostě umí.
A spolehlivost fiatů posuzovat podle nějaké 20 let staré a 3x stočené rachotiny, to asi taky není úplně košer. Ono celkově se u nás hodně zkresluje pohled na spolehlivost aut díky stáčení tachometrů. Kamoš třeba koupil Mareu a pořád nadával co je to za šrot, má najeto necelých 100 tisíc a pořád tam něco opravuje. Potom zašel do Fiatu a tam z ŘJ vyčetli že skutečně má najeto hodně přes 300 tisíc.
5. 4. 2011 23:03
Re: ALE
Ty máš štěstí že tu není už delší dobu Wolff, on by ti to vysvětlil.Asi jezdi-l s Kometou po play-outu. >:D
Avatar - CHerokee
5. 4. 2011 09:32
Re: ALE
Žádné předsudky, Italům celkově moc nevěřím. Měl jsem Bravo a bylo porouchané furt. Tatík měl Alfy a taky byly problémy a navíc i s reklamacema, když kůže začala pouštět barvu atp. Alfy se mi líbí, ale...

5. 4. 2011 09:28
Re: ALE
Mám punto I 7 let (koupeno ojeté s 24 tkm, nyní 68 tkm) a fusion 3,5 roku (nový z výroby, nyní 46 tkm) a s fiatem nebylo nikdy tolik problémů (resp. ony totiž problémy nebyly až na prkotiny jako zpětný ventil levého ostřikovače předního okna, zbytek údržba), co s fusionem za polovinu doby (protože problémy byly, a to nemalé). Takže o tvém výroku si myslím na základě svých zkušeností své (otec má fiaty rovnou 2 - bravo II a punto II po faceliftu; to by tě asi "kleplo"). Na druhé stramě tě dokážu pochopit - jeden ford mi stačí k tomu, abych si žádný další nekoupil, bez ohledu na testy, články, reference a kdo ví co.
Avatar - dr.biker
5. 4. 2011 09:15
Re: ALE
To jsou pořád předsudky, někdy jsi vlastnil poruchové Uno nebo něco podobně starého a myslíš si, že Fiat je pořád poruchový. To není pravda, Panda patří mezi nejspolehlivější miniauta na trhu, stačí se podívat na statistiky. A pokud někdo umí malé auto vhodné do města, tak je to právě tebou nenáviděný Fiat! :-)