Fiat Qubo Trekking: Outdoorová kostka přichází na italský trh

Fiat Qubo Trekking: Outdoorová kostka přichází na italský trh

 
 

Fiat Qubo Trekking se začíná prodávat na italském trhu, kromě něj italský koncern potěší i ekologicky smýšlející motoristy.

Verzi Trekking na bázi modelu Qubo mohli poprvé vidět naživo návštěvníci IAA ve Frankfurtu. Je určena pro zákazníky, kteří jezdí často do přírody a vyznávají aktivní životní styl včetně různých druhů sportu. Připomeňme jen, že Qubo je osobní variantou maličké dodávky Fiorino, která se vyrábí ve spolupráci s koncernem PSA. Pod kapotou outdoorové kostky je jediný motor – turbodiesel 1,3 Multijet 16V s objemem 1248 cm3 a s největším výkonem 55 kW (75 k) při 4000 min-1. Ten se chlubí kombinovanou spotřebou dle metodiky EU jen 4,4 l/100 km.

Qubo Trekking není žádným terénním vozem, chybí mu pohon všech kol, nahlíží pouze do kategorie crossoverů. Od svých běžných sourozenců se odlišuje novým předním nárazníkem, oplastováním podvozku včetně krytu motoru a zvýšenou světlostí, celková výška vozu narostla o necelých 7 cm. Základní výbava obsahuje také střešní nosiče, zatmavená zadní boční okna a speciální kola s pneumatikami 185/65 R15 M+S.

Třešničkou na dortu je systém Traction+, který byste u jiných variant řady Qubo hledali marně, o základním Fiorinu nemluvě. Traction+ pomáhá trakci při jízdě na nezpevněných površích a při horších povětrnostních podmínkách. Je jakousi nadstavbou ESP. Řídicí jednotka simuluje pomocí speciálních algoritmů pro ovládání brzdového systému chování svorného diferenciálu. Traction+ se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a je v činnosti do rychlosti 30 km/h. Pokud ztratí kolo přilnavost, řídicí jednotka vydá signál brzdám, aby jej zpomalily a zároveň zaberejiné kolo, které je na tom momentálně lépe.

Qubo samozřejmě ani v této verzi neztratilo nic ze své variability. V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 330 litrů, při zaplnění až po střechu je k dispozici 650 l. Maximální kapacita je pak 2.500 l, při té jsou vyjmuta zadní sedadla a spolujezdcovo je sklopené. Lze pak naložit předměty až 2,5 m dlouhé. Nezapomínejme, že Qubo Trekking měří na délku jen 3,95 m!

Kromě již zmíněné výbavy, která mimochodem vychází se stupně Dynamic, jsou pro domácí italský trh k dispozici i následující prvky: bezpečnost zastupují ABS a EBD, mlhovky, tříbodové pásy s předpínači a omezovači tahu, hydraulický posilovač řízení, airbagy jsou v základní verzi čtyři – čelní a boční. Nemůže chybět ani audio s přehráváním CD a MP3 a ovládáním na volantu a konečně hands-free Blue&Me.

Qubo se také dočkalo verze Natural Power, která umí spalovat jak klasický benzin, tak metan. Ta se dodává s osmiventilovým zážehovým agregátem objemu 1,4 litru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy…

 




Fiat Qubo: Nová tvář také pro osobní dodávku Fiat Qubo: Nová tvář také pro osobní dodávku

Ani ne čtyři metrů dlouhý praktik se dočkal usměvavé…

Fiat Qubo Trekking na českém trhu za 354.900,-Kč Fiat Qubo Trekking na českém trhu za 354.900,-Kč

Fiat začal na českém trhu prodávat nové osobní verze…

 



 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Dnes 18:56

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

 

iSport.cz

Ztráta pro Pardubice! Hubáček odchází do zahraničí, bude hrát ve Francii

Ztráta pro Pardubice! Hubáček odchází do zahraničí,…

Tato ztráta bude hokejisty Pardubic bolet. V příští sezoně se totiž budou muset obejít bez 37letého útočníka…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…