Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Qubo Trekking: Outdoorová kostka přichází na italský trh

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Fiat Qubo Trekking se začíná prodávat na italském trhu, kromě něj italský koncern potěší i ekologicky smýšlející motoristy.

Verzi Trekking na bázi modelu Qubo mohli poprvé vidět naživo návštěvníci IAA ve Frankfurtu. Je určena pro zákazníky, kteří jezdí často do přírody a vyznávají aktivní životní styl včetně různých druhů sportu. Připomeňme jen, že Qubo je osobní variantou maličké dodávky Fiorino, která se vyrábí ve spolupráci s koncernem PSA. Pod kapotou outdoorové kostky je jediný motor – turbodiesel 1,3 Multijet 16V s objemem 1248 cm3 a s největším výkonem 55 kW (75 k) při 4000 min-1. Ten se chlubí kombinovanou spotřebou dle metodiky EU jen 4,4 l/100 km.

Qubo Trekking není žádným terénním vozem, chybí mu pohon všech kol, nahlíží pouze do kategorie crossoverů. Od svých běžných sourozenců se odlišuje novým předním nárazníkem, oplastováním podvozku včetně krytu motoru a zvýšenou světlostí, celková výška vozu narostla o necelých 7 cm. Základní výbava obsahuje také střešní nosiče, zatmavená zadní boční okna a speciální kola s pneumatikami 185/65 R15 M+S.

Třešničkou na dortu je systém Traction+, který byste u jiných variant řady Qubo hledali marně, o základním Fiorinu nemluvě. Traction+ pomáhá trakci při jízdě na nezpevněných površích a při horších povětrnostních podmínkách. Je jakousi nadstavbou ESP. Řídicí jednotka simuluje pomocí speciálních algoritmů pro ovládání brzdového systému chování svorného diferenciálu. Traction+ se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a je v činnosti do rychlosti 30 km/h. Pokud ztratí kolo přilnavost, řídicí jednotka vydá signál brzdám, aby jej zpomalily a zároveň zaberejiné kolo, které je na tom momentálně lépe.

Qubo samozřejmě ani v této verzi neztratilo nic ze své variability. V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 330 litrů, při zaplnění až po střechu je k dispozici 650 l. Maximální kapacita je pak 2.500 l, při té jsou vyjmuta zadní sedadla a spolujezdcovo je sklopené. Lze pak naložit předměty až 2,5 m dlouhé. Nezapomínejme, že Qubo Trekking měří na délku jen 3,95 m!

Kromě již zmíněné výbavy, která mimochodem vychází se stupně Dynamic, jsou pro domácí italský trh k dispozici i následující prvky: bezpečnost zastupují ABS a EBD, mlhovky, tříbodové pásy s předpínači a omezovači tahu, hydraulický posilovač řízení, airbagy jsou v základní verzi čtyři – čelní a boční. Nemůže chybět ani audio s přehráváním CD a MP3 a ovládáním na volantu a konečně hands-free Blue&Me.

Qubo se také dočkalo verze Natural Power, která umí spalovat jak klasický benzin, tak metan. Ta se dodává s osmiventilovým zážehovým agregátem objemu 1,4 litru.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
28. 10. 2009 11:18
Re: Super
:yes:
27. 10. 2009 21:30
Re: fajnový
qubo qubiqulo
Avatar - PlumJelinek
27. 10. 2009 21:08
Re: Super
na konzervativnost tu máme němce, bylo by těžký se jim snažit v tomhle konkurovat, zvlášť, když italové vždycky uměli právě emotivní auta.... Jinak souhlasím, že Croma jako combi dobrá je, možná i víc než dobrá, nicméně původní záměr nebyl ani tak klasické combi, jako spíš něco na způsob crossoveru. Ta potenciální účelnost tu chybí možná právě proto. Další věcí je ne moc dobře nastavená marketingová politika Cromy. Vzhledově je to moc pěkný auto (respektive pofaceliftová verze), když se tam dá prosklená střecha, 17" kola, nejlépe dvoubarevná, hned je to krasavice a mnozí modernější konkurenti mohou závidět
Avatar - PlumJelinek
27. 10. 2009 19:19
Re: Super
Jo přesně tak, Croma holt není to pravé ořechové. Původní Croma i její předchůdci byli úplně o něčem jiném, řekl bych, že působili víc "honosněji" či co. Ale přitom by Fiat určitě problém neměl vytvořit takové auto, prostředky na to má a přes design jsou italové mistři.
Avatar - PlumJelinek
27. 10. 2009 19:15
Re: Super
Linea sice sedan je, ale do střední třídy to má sakra hodně daleko. Dá se říct, že i do nižší střední třídy to má kus cesty. Kufr má sice jak kráva, ale pořád je to auto, které kompletně vychází z Grande Punta s rozdílem, že je v něm o kapku měkčí svezení.