Fiat Scudo L1H1 2.0 Multijet Comfort - Expresní přeprava

Fiat Scudo L1H1 2.0 Multijet Comfort - Expresní přeprava

 
 

S novou generací Scuda se silným turbodieselem 2.0 Multijet jsme ujeli více než tisíc kilometrů. Jak se dodávka osvědčila?

Jede jako blázen, napadlo nás po vyjetí s nejmenší variantou Fiatu Scudo na dálnici. Za třímístným interiérem se nacházel čtyřkubíkový prostor pro náklad při celkové délce auta jen 4,8 metru.

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 88 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou hnal dodávku osazenou pouze řidičem jako stádo splašených krav. Nejen na rovině, ale i v táhlém stoupání na rychlostní komunikaci R35 z Turnova do Liberce jsme si museli hlídat překročení dálničního limitu. Při něm motor na šestku točil 2750 otáček a spokojeně si předl jako kočka. Cestovní komfort omezovalo jen povrzávání v přístrojové desce.

Během této dynamické jízdy s plným využitím povolených rychlostí si motor vzal 8,5 litru na sto kilometrů. Změna tempa na poklidné přinesla snížení žízně až na sedm litrů (výrobce udává 7,2 l/100 km).

Přidání zátěže přibližně čtyři metráky nezpůsobilo výrazný úbytek dynamiky. S nákladem jsme více než výkon využívali slušný točivý moment 300 N.m, což odpovídá obvyklému způsobu jízdy s nákladními auty. Otáčky turbodieselu však nesměly klesnout pod 1750/min. - do této hranice motor táhl jen slabě. Nad tímto limitem se do práce vydatně dalo turbodmychadlo, bohužel doprovázené nepříjemným svistem. Ten se po překročení 2000 otáček utišil. Agregát zvládal 2,2 tuny s přehledem. Díky polovičnímu využití užitečné hmotnosti se auto stalo v podélném směru ještě klidnější, do zatáček jsme však museli s nohou z plynu dřív.

Testované scudo bylo dovybaveno příplatkovým pneumatickým zavěšením za 28 000 Kč. Díky němu lze při stání snížit výšku nákladové hrany ze 49 na 42 cm a pohodlněji tak nakládat těžké předměty. Pneumatické odpružení má také druhou nespornou výhodu. S ním se světlá výška auta dostává pod hranici 1,9 metru, čímž je umožněn vjezd do podzemních garáží. S běžným odpružením zadní nápravy vinutými je nákladová hrana vzdálená od vozovky 56,2 cm a celková výška auta 1942 mm přesahuje limit podzemního parkování.

Scudo si ve srovnání s konkurenty nevede s cenou nejlépe. Dvojče Jumpy stejně jako Renault Trafic pořídíte o několik desítek tisíc levněji, přičemž tato auta disponují stejně jako scudo šestistupňovými převodovkami. Cena konkurenčního Transitu Van 280 SWB s motorem 2.2 TDCi/81 kW a pětikvaltem přesahuje pořizovací náklady na fiat.

Technické parametry
Motorpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Zdvihový objem1997 cm3
Největší výkon88 kW při 4000 ot./min
Největší točivý moment320 N.m při 2000 ot./min.
Rozvod ventilůDOHC
Pohonpřední kola
Převodovkašestistupňová manuální
Celkové vnější rozměry4805 x 1895 x 1870 mm
Rozvor náprav3000 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1574/1574 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost1702/1000 kg
Objem zavazadlového prostoru5 m3
Objem nádrže paliva80 l
Pneu215/60 R16
Největší rychlost160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h12,8 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)9,1/6,3/7,2/100 km
Emise CO2194 g/km
Celková záruka2 roky
Záruka na neprorezivění karoserie8 let
Základní cena bez DPH479 900 Kč
Cena testovaného provedení bez DPH507 900 Kč

Text: Ladislav Černý

Foto: Jiří Křenek

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Renault a Fiat: Dohoda o vývoji lehkých užitkových modelů Renault a Fiat: Dohoda o vývoji lehkých užitkových modelů

Automobilky Renault a Fiat v oficiálním prohlášení…

Lehce modernizovaný Fiat Scudo pro rok 2013 Lehce modernizovaný Fiat Scudo pro rok 2013

Fiat pro letošní rok lehce upravil svůj lehký užitkový…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…