Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Scudo L1H1 2.0 Multijet Comfort - Expresní přeprava

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
S novou generací Scuda se silným turbodieselem 2.0 Multijet jsme ujeli více než tisíc kilometrů. Jak se dodávka osvědčila?

Jede jako blázen, napadlo nás po vyjetí s nejmenší variantou Fiatu Scudo na dálnici. Za třímístným interiérem se nacházel čtyřkubíkový prostor pro náklad při celkové délce auta jen 4,8 metru.

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 88 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou hnal dodávku osazenou pouze řidičem jako stádo splašených krav. Nejen na rovině, ale i v táhlém stoupání na rychlostní komunikaci R35 z Turnova do Liberce jsme si museli hlídat překročení dálničního limitu. Při něm motor na šestku točil 2750 otáček a spokojeně si předl jako kočka. Cestovní komfort omezovalo jen povrzávání v přístrojové desce.

Během této dynamické jízdy s plným využitím povolených rychlostí si motor vzal 8,5 litru na sto kilometrů. Změna tempa na poklidné přinesla snížení žízně až na sedm litrů (výrobce udává 7,2 l/100 km).

Přidání zátěže přibližně čtyři metráky nezpůsobilo výrazný úbytek dynamiky. S nákladem jsme více než výkon využívali slušný točivý moment 300 N.m, což odpovídá obvyklému způsobu jízdy s nákladními auty. Otáčky turbodieselu však nesměly klesnout pod 1750/min. - do této hranice motor táhl jen slabě. Nad tímto limitem se do práce vydatně dalo turbodmychadlo, bohužel doprovázené nepříjemným svistem. Ten se po překročení 2000 otáček utišil. Agregát zvládal 2,2 tuny s přehledem. Díky polovičnímu využití užitečné hmotnosti se auto stalo v podélném směru ještě klidnější, do zatáček jsme však museli s nohou z plynu dřív.

Testované scudo bylo dovybaveno příplatkovým pneumatickým zavěšením za 28 000 Kč. Díky němu lze při stání snížit výšku nákladové hrany ze 49 na 42 cm a pohodlněji tak nakládat těžké předměty. Pneumatické odpružení má také druhou nespornou výhodu. S ním se světlá výška auta dostává pod hranici 1,9 metru, čímž je umožněn vjezd do podzemních garáží. S běžným odpružením zadní nápravy vinutými je nákladová hrana vzdálená od vozovky 56,2 cm a celková výška auta 1942 mm přesahuje limit podzemního parkování.

Scudo si ve srovnání s konkurenty nevede s cenou nejlépe. Dvojče Jumpy stejně jako Renault Trafic pořídíte o několik desítek tisíc levněji, přičemž tato auta disponují stejně jako scudo šestistupňovými převodovkami. Cena konkurenčního Transitu Van 280 SWB s motorem 2.2 TDCi/81 kW a pětikvaltem přesahuje pořizovací náklady na fiat.

Technické parametry
Motorpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Zdvihový objem1997 cm3
Největší výkon88 kW při 4000 ot./min
Největší točivý moment320 N.m při 2000 ot./min.
Rozvod ventilůDOHC
Pohonpřední kola
Převodovkašestistupňová manuální
Celkové vnější rozměry4805 x 1895 x 1870 mm
Rozvor náprav3000 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1574/1574 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost1702/1000 kg
Objem zavazadlového prostoru5 m3
Objem nádrže paliva80 l
Pneu215/60 R16
Největší rychlost160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h12,8 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)9,1/6,3/7,2/100 km
Emise CO2194 g/km
Celková záruka2 roky
Záruka na neprorezivění karoserie8 let
Základní cena bez DPH479 900 Kč
Cena testovaného provedení bez DPH507 900 Kč

Text: Ladislav Černý

Foto: Jiří Křenek

fiat novemodely dodavky profi fiat novemodely dodavky profi

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)