Fiat Tipo: Sedan doplňují hatchback a kombi
V Turecku vyráběný sedan Tipo je vlastně nástupcem levné Liney. Jenže italská automobilka tvrdila, že to není jediná karosářská varianta nováčka se starým jménem. A v Ženevě svůj slib dodržela, představují se naráz další dvě verze: pětidveřový hatchback a kombi. To u předchůdce opravdu citelně chybělo, Češi by dealerům Fiatu utrhli ruce. Stane se tak v případě Tipa?
Oni chtějí Turínští pochopitelně sami ukrojit notný kus koláče v nižší střední třídě, kde konkurence příchodem nováčků, hlavně od Opelu a Renultu značně zesílila. Hodlají se však i nadále orientovat na tu klientelu, která má hlouběji do kapsy, nebo za nové auto nechce utrácet horentní sumy. Preferuje prostor a praktičnost na úkor hypermoderní techniky za skromnější obnos peněz. A upřímně, Tipo toho jména druhé je docela hezké auto a přitom si vůbec na nic nehraje. Sympatický počin, ne?
Nejprve ale k technice. Pohonné jednotky budou stejné jako u tříprostorového klasika, to znamená čtveřici: dva zážehové čtyřválce a dva dieselové Multijety II ve výkonovém rozmezí 70-88 kW (95-120 koní). Taková paleta cílové skupině zákazníků stačí, benzinové motory disponují objemy 1,37 a 1,6 l, naftové 1,25 a také 1,6 l. Manuální převodovky mají pět a šest rychlostí, automaty pouze druhý, větší počet. Žádné sportovní modely, natožpak třídveřové nečekejte. Ano, Fiat v nich má dlouhou tradici...
Hatch pochopitelně dostal krátkou střechu i záď, u kombi se naopak natáhla. Víko zavazadelníku s bumerangovými koncovými světly vypadá na první pohled v obou verzích naprosto totožně, tady se šetřilo a redukovaly náklady. No a vlastně proč ne? Není to nic nového, Fiat nevymýšlí dávno objevené věci, třeba starší škodovkáři vědí... Kombi se třetími bočními okny má oblíbené střešní podélníky pro uchycení dalšího nákladu. Podrobnější technické údaje a rozměry zatím zůstávají tajemstvím, nicméně zrovna do útrob kombíku by se mělo vejít až 550 l věcí na cesty, pochopitelně v základu.