Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo: Sedan doplňují hatchback a kombi

Aleš Dragoun
Diskuze (90)
Se sedanem Tipo, který se prodává i u nás, Fiat velkou díru do Evropy asi neudělá. Hatchback a kombi, to by mohla bát jiná káva!

V Turecku vyráběný sedan Tipo je vlastně nástupcem levné Liney. Jenže italská automobilka tvrdila, že to není jediná karosářská varianta nováčka se starým jménem. A v Ženevě svůj slib dodržela, představují se naráz další dvě verze: pětidveřový hatchback a kombi. To u předchůdce opravdu citelně chybělo, Češi by dealerům Fiatu utrhli ruce. Stane se tak v případě Tipa?

Oni chtějí Turínští pochopitelně sami ukrojit notný kus koláče v nižší střední třídě, kde konkurence příchodem nováčků, hlavně od Opelu a Renultu značně zesílila. Hodlají se však i nadále orientovat na tu klientelu, která má hlouběji do kapsy, nebo za nové auto nechce utrácet horentní sumy. Preferuje prostor a praktičnost na úkor hypermoderní techniky za skromnější obnos peněz. A upřímně, Tipo toho jména druhé je docela hezké auto a přitom si vůbec na nic nehraje. Sympatický počin, ne?

Nejprve ale k technice. Pohonné jednotky budou stejné jako u tříprostorového klasika, to znamená čtveřici: dva zážehové čtyřválce a dva dieselové Multijety II ve výkonovém rozmezí 70-88 kW (95-120 koní). Taková paleta cílové skupině zákazníků stačí, benzinové motory disponují objemy 1,37 a 1,6 l, naftové 1,25 a také 1,6 l. Manuální převodovky mají pět a šest rychlostí, automaty pouze druhý, větší počet. Žádné sportovní modely, natožpak třídveřové nečekejte. Ano, Fiat v nich má dlouhou tradici...

Hatch pochopitelně dostal krátkou střechu i záď, u kombi se naopak natáhla. Víko zavazadelníku s bumerangovými koncovými světly vypadá na první pohled v obou verzích naprosto totožně, tady se šetřilo a redukovaly náklady. No a vlastně proč ne? Není to nic nového, Fiat nevymýšlí dávno objevené věci, třeba starší škodovkáři vědí... Kombi se třetími bočními okny má oblíbené střešní podélníky pro uchycení dalšího nákladu. Podrobnější technické údaje a rozměry zatím zůstávají tajemstvím, nicméně zrovna do útrob kombíku by se mělo vejít až 550 l věcí na cesty, pochopitelně v základu.

Aleš Dragoun
Diskuze (90)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2016 08:45
Re: nákup
Ty jseš dneska po flámu.. nebo jsi měl k snídani studený kafe?
Že jseš ještě o něco útočnější, než obvykle.
:-P

Já jsem v tom seděl - a Ty?

Asi ne. Je to slušně udělaný auto, u kterého připouštím rozpaky nad tou obrazovkou... ani jedno provedení se mi moc nelíbí.
I když seděl jsem jen ve sedanu, takže ten tablet hodnotím jen podle fotek.

Pořád platí, že je to auto, co stojí slušný peníze, normálně jezdí, je prostorný a není hlučný, má slušnou spotřebu a lze očekávat klasickou (nikoliv dnes normální) životnost a nízké servisní náklady.

Jo, firmy to kupovat nebudou... no a?
Pro normálního člověka ideální volba.
5. 3. 2016 08:11
Re: nákup
Tipo neni low cost, ale the lowest cost. Sedel jsi v tom? Je to 1 tridu vys nad zebrinakem, avsak z venku to vypada super, vid? ;-)
5. 3. 2016 08:08
Re: 100% potenciál k záchraně FIATu
"... se skutečně jedná o automobilový chrám!" >:D >:D
Se tam chodis modlit casto? Jak to tak ctu...asi jo. ;-) Get a life.
5. 3. 2016 08:05
Re: KRÁSA NESTAČÍ
>:D :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
4. 3. 2016 20:46
Re: Tomuhle říkám info o autě! Je to italsky... ale video je
Pětidvířko bude u nás v prodeji už v půlce roku... kombík snad do konce.
;-)

Cena zatím nestanovena.