Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo odhalil motorovou paletu, tvoří ji dva zážehové a dva vznětové motory

Jan Mička
Diskuze (74)
Nový Fiat Tipo se představí v březnu na autosalonu v Ženevě. Kompletní technická data však máme k dispozici už nyní.

První osobní setkání s novým Fiatem Tipo jsme zažili koncem května v Istanbulu, tehdy se však ještě jednalo o projekt nazvaný Ægea. Přerod v sériový automobil v podstatě spočíval pouze ve změně jména, a vzhledem k tomu, jak jsme byli napoprvé nadšeni, se zřejmě máme nač těšit. Vůz se vyrábí v Turecku a s ohledem na zdejší oblibu tříprostorové karoserie přichází nejdříve jako sedan, později se však dočkáme také kombi a atraktivního hatchbacku.

Fiat koncem příštího týdne pořádá mezinárodní prezentaci, na které si budeme moci Tipo poprvé projet, a v souvislosti s tím zveřejnil kompletní technická data. Nabídka je složena ze dvou zážehových a stejného počtu vznětových motorů, automatická převodovka je však vyhrazena pouze nejsilnějšímu benzinu. Vpředu najdeme zavěšení MacPherson a vzadu torzní příčku, přičemž poháněna jsou vždy pouze přední kola. Na ceník je v tuto chvíli ještě brzo, očekáváme však podobné částky jako například u Peugeotu 301. Základní verze by se tedy mohla pohybovat okolo 270.000 Kč.

Video se připravuje ...

Nové Tipo má rozhodně nač navazovat. Předchůdce vyráběný mezi lety 1988 až 1995 získal titul Auto roku 1989 a vyrobilo se ho téměř dva miliony kusů. Zaujmout chce nejen atraktivním vzhledem, ale také kvalitním provedením interiéru, jednoduchým ovládáním a dostatkem vnitřního prostoru. Hlavní ovládací prvky už známe z jiných Fiatů, stejně jako infotainment UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou a navigací od TomTomu. Nechybí široké možnosti konektivity (USB, AUX a připojení mobilních telefonů pomocí bluetooth) nebo funkce čtení textových zpráv.

Fiat Tipo možná bude z levnějšího kraje, nabídkou elektronických pomocníků je ale plně srovnatelný se zaběhnutými modely nižší střední třídy. Vedle stabilizačního a protiprokluzového systému se těšte na asistent při nouzovém brzdění (podpoří maximální brzdou silou pro zkrácení brzdné dráhy), systém TSC (Trailer Sway Control) pro stabilizaci přívěsu, asistent rozjezdu do kopce nebo ochranu proti převrácení.

K oficiálnímu představení nového Fiatu Tipo dojde na březnovém autosalonu v Ženevě a start prodeje začne nedlouho poté. K prvnímu redakčnímu testu na české půdě bychom se měli dostat ještě v první polovině příštího roku.

Fiat Tipo - technická data nabízených motorů
Motor1.4 16V1.6 16V E.torQ1.3 Multijet II1.6 Multijet II
Zdvihový objem [cm3]1368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/60081/550070/375088/3751
Točivý moment [N.m/min]127/4500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6A5M6M
Max. rychlost [km/h]185192180199
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,511,211,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,33,74,2

Jan Mička
Diskuze (74)
2. 12. 2015 17:33
Re: Pobavilo...
někde jsem zahlédl zaváděcí cenu 12 500 e za základní 1.4
ta 1.4 bude docela lenoch. kámoš to má v GPsport se 70kwatam je to tak akorát
při euro 6 a 150kg navíc to bude lenoch
2. 12. 2015 17:27
Re: Motory MultiAir?
já bych si dovolil tipnout, že ten multiair bude. podle všeho vychází z tipo z modelu 500L a to v nabídce multiar má, takže snad se dostane i do tipa
mně se to auto docela líbí. jen to vypadá na těch 17kách docela srandovně

někde jsem viděl, že zaváděcí cena u základní verze je 12 500e
v itálii už jsou i v autosalonech
Avatar - Ja Prvni 123
30. 11. 2015 18:47
Re: Tipo SW
Pánové za málo... když už ACZ stojí za houby, tak musíme suplovat mezi sebou, no.
;-)

Přesně. Až mě to znejistilo... jestli bude 1.4T jen v kombíku, tak by se snad vyplatilo počkat, i když SW nepotřebuju a sedan se mi líbí.

30. 11. 2015 16:51
Re: Hezkypěkně
1.4 a 1.6 su zrejme vykonovo prilis blizko, EURO6 normy zjavne znizuju vykon staromódnych overených a lacnych atmosferických benzinov. Ak by chceli silnejsiu verziu za priplatok, maju 1.4 turbomotor.

Skor si myslim, ze chceli silou mocou ponukat automat a najlepsie im z toho pravdepodobne vyslo 1.6, kedze 1.4 turbobenzin by bol pridrahy a 1.4 bez turba asi na sestkvalt s automatom nestacil - ci vykon, ci tabulkova spotreba a emisie...

Osobne si myslim, ze automat nebude u vsetkych modelov, pretoze uz teraz su tri varianty karoseria a benzin a diesel, plus niekolko vybav, na lowcost dost siroky zaber...

30. 11. 2015 11:12
Re: Motory MultiAir?
- ale podle jakého plánu? Vždyť před tím bylo zastaveno italsky hezké a povedené Bravo, aniž by mu byla dělána jakákoliv reklama, natož, aby vznikl kombík - a k nástupu Tipa vzniká již dost dlouhá pauza. Člověk se jen diví, jak s dnešním podivně chudým sortimentem může být Fiat 10. nejprodávanější značka v Evropě - byla před léty 6.!