Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Uno Sporting: Brazilský sportovec (nové fotografie)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Brazilský Fiat Automóveis na autosalonu v Sao Paulu představí novou generaci modelu Uno ve sportovním kabátě.

Zcela nová generace Fiatu Uno je výsledkem projektu (Progetto) 327. Ten vznikal ve spolupráci brazilského Fiat Automóveis a turínského Centro Stile Fiat. Platforma nového Una vychází z modelů 500 a Panda.

Od uvedení na trh v květnu letošního roku se prodalo již přes 70.000 nových Fiatů Uno. K dalším prodejním úspěchům pětidveřového hatchbacku má přispět sportovně laděné provedení s označením Sporting.

Fiat Uno Sporting se od svých sourozenců odliší díky sportovnímu nastavení podvozku s novými tlumiči, snižujícími světlou výšku o 20 mm. Změnou, která má vliv na jízdní vlastnosti i vzhled je použití 15palcových litých kol s pneumatikami o rozměrech 185/60 R15.

Další úpravy jsou již kosmetického rázu. Karoserie se může pochlubit sadou poměrně decentních spoilerů namontovaných na původní nárazníky, které doplňují nástavce prahů a spoiler nad zadním oknem. K úpravám exteriéru patří i zatmavení hlavních světlometů, šedé

lemy blatníků, speciální grafika na dveřích a sportovní koncovka výfukového systému.

Interiér Una Sporting dostal svůj vlastní specifický přístrojový štít, který se od ostatních verzí odlišuje kombinací černé s oranžovou. Tyto barvy jsou použity i na ovládání ventilace a opakují se i na výplních dveří a čalounění sedadel. Standardem pro Sporting je kůží obšitý volant a palubní počítač.

Pod kapotou pracuje zážehový čtyřválec Fire 1,4 EVO Flex s výkonem 63 kW (85 k). Tento motor je k dispozici i pro další verze Una a může spalovat jak benzin, tak v Brazílii běžný alkohol z cukrové třtiny, a to v jakémkoli poměru.

Fiat Uno Sporting má vedle sportovního nastavení podvozku nabídnout i na svou kategorii poměrně bohatou výbavu. Standardem je proto ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, přední mlhová světla, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, klimatizace a autorádio s CD i MP3 přehrávačem, rozhraním Bluetooth a USB konektorem.

Zákazníci si budou moci připlatit za jeden ze dvou paketů. První s označením Sport Kit nabízí sadu samolepek na C-sloupek a záď. Druhý pod jménem Exclusive Kit ukrývá kombinaci černé s oranžovou pro specifické čalounění sedadel, koberce a kůží obšitý volant. Kromě těchto paketů bude k dispozici široká nabídka dalšího příslušenství.

Paletu laků karoserie tvoří celkem osm odstínů. Z nich jsou žlutá Indianapolis, červená Modena a oranžová Nemo vyhrazeny pouze pro Uno Sporting, zatímco ostatní jsou k dispozici i pro další verze brazilského hatchbacku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
29. 10. 2010 23:49
Re: Prodej u nás
Místo hezké a nadčasové Pandy tuto šeredu? Po stránce designu je Panda úplně jiná liga.
Toto Uno není ničím zajímavé, navíc je špatně maskovaná velká hmota nad předními koly díky moc vysokému předku. Doufám že mají ve Fiatu soudnost a nepokusí se toto prodávat v Evropě místo Pandy.
Avatar - dr.biker
27. 10. 2010 15:28
Re: Prodej u nás
Však Panda už půjde do důchodu, tak Uno by mohlo být nástupcem, ikdyž velikostně patří Uno mezi Pandu a Punto.
27. 10. 2010 15:05
Re: Prodej u nás
Nojo, jenomže tohle Uno je jenom překarosovaná Panda. Takže by se s Pandou kanibalizovali.
Avatar - dr.biker
27. 10. 2010 10:26
Prodej u nás
Pokud vím, tak se u nás prodávat Uno nebude, což je podle mě škoda. Nevypadá tak špatně, zvlášť v tomto provedení Sporting a interiér vypadá fakt skvěle, to Fiatu vždycky šlo vyrábět pěkné palubní desky i u základních výbav narozdíl od konkurence(např. Punto Classic vs. Fabia junior...). Pokud by nasadil Fiat cenu Una přiměřeně nízko, tak si myslím, že by to nebyl propadák.