Fiat v Boloni: od všeho něco
Autosalon v Boloni je nejvýznamnější výstavou automobilů a motocyklů v Itálii a tak jí domácí automobilky přikládají velkou váhu a prezentují zde co nejširší spektrum svých výrobků. Automobilka Fiat proto představí kompletní nabídku automobilů a očichá pochopitelně i cosi navíc. Hlavními tahouny budou nepochybně Panda Dakar (více zde), speciál pro slavný automobilový závod, Grande Punto Super 2000 Rally a také studie Panda Tanker. Dalšími vystavovanými vozy jsou modely Sedici, Grande Punto Sport, Panda Panda a Panda 100 HP.
Studie s názvem Panda Tanker je dvousedadlový vůz v třídvéřovém provedení. Panda Tanker je postavena na bázi benzinové verze modelu Panda 4x4 a je určena pro sportovní vyžití. Na venek si Panda udržuje své tradiční tvary, které jsou doplněny o kontrastní lemy z titanových vláken. Sportovní sedadla mají pevnou konstrukci rovněž z titanu. Zavazadlový prostor obsahuje pružné pásy, kterými lze uchytit případný náklad, a také několik boxů, do kterých je možné uložit například tekutiny nebo sportovní vybavení.
Druhou čtyřkolkou bude kromě Pandy Tanker také Sedici, které je vystaveno ve specifikaci Emotion, kde nechybí 16palcová kola z lehkých slitin nebo chromovaná koncovka výfuku. Pod kapotou je dieselová devatenáctistovka JTD, která podává výkon 87 kW. Vystavené Sedici je nalakováno černou metalickou barvou, má zatmavená skla a kožené sedačky. Model má dvě specifikace, Dynamic a Emotion, a k dispozici jsou dvě motorizace, benzinová šestnáctistovka s výkonem 78 kW a již zmiňovaný dieselový agregát 1,9 JTD.
V Boloni se objeví také verze Cromy pro rok 2007. Vystavovaný model má pod kapotou dvousetkoňový dieselový agregát o objemu 2,4 l a vůz dostal i jednu novou barvu, noční modrou. Nechybí kožené sedačky, střešní okno Sky Dome, satelitní navigace nebo desetipaprsková osmnáctipalcová kola. Inovované prvky se týkají zejména chromovaných doplňků nebo leštěných ploch. Za zmínku tak stojí zejména možnost obout vůz do nových sedmnácti a osmnáctipalcových kol z lehkých slitin.
Pozornost k ekologicky šetrným řešením má upoutat model Panda Panda, který se dostane na trh příští rok v lednu, a který je poháněn motorem o objemu 1,2 l, spalujícím jak benzín, tak metan. Motor podává nejvyšší výkon 37 kW. Panda Panda je vybavena dvěma metanovými nádržemi o celkovém objemu 72 litrů. Vzhledem k tomu, že jsou umístěny pod vozem a nezasahují do interiéru ani zavazadlového prostoru, nabízí Panda Panda prostor identický s “běžnými” Pandami. Objem metanových nádrží umožňuje dojezd na metan zhruba 300 km. Automobily spalující metan snižují emise CO2 o 23 % oproti benzinovým agregátům a emise pevných částí jsou prakticky nulové.
Velká část pozornosti bude upřena také na nový model 500. Příští měsíc už bude zbývat do jeho uvedení pouhých devět měsíců a Fiat se chystá formou projekce představit návrhy, kterými lidé přispěli ke konečné podobě vozu v rámci projektu “500 wants you”, o kterém jsme vás také informovali.