Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autocar: Fiesta ST přijde v roce 2012 (se 132 kW)

David Bureš
Diskuze (11)
Novou Fiestu ST má pohánět přeplňovaný 1,6litrový motor Ecoboost o výkonu 132 kW.

Automobilka Ford plánuje příští rok představit ostrou verzi ST malého hatchbacku Fiesta. Fiesta ST se má postavit Renaultu Clio Renaultsport 200 a Seatu Ibiza Cupra. Zprávu přinesl britský magazín Autocar.

Fiesta ST má použít 1,6litrový Ecoboost, tedy stejnou pohonnou jednotku, která je i v závodní Fiestě WRC. Výkon přeplňovaného motoru se má v ostré Fiestě pohybovat okolo hodnoty 132 kW (180 koní), což je výkon jednotky 1,4 TSI v konkurenční Ibize Cupra. Clio RS 200 pohání dvoulitr o výkonu 147,5 kW.

Výkon nové generace Fiesty ST bude na silnici zřejmě posílán přes šestistupňovou manuální převodovku, jejíž převody budou nastaveny na sportovní svezení. Clio RS rovněž používá šestistupňový manuál, zatímco ostrá Ibiza sedmistupňové DSG.

Výkony nové ostré Fiesty jsou zatím neznámé, je ale jisté, že se bude snažit přiblížit konkurenci. Stejně výkonná ostrá Ibiza zrychlí z 0-100 km/h za 7,2 s a jede až 225 km/h. Clio RS zvládne sprint z 0-100 km/h za 6,9 s, jeho maximální rychlost je totožná s Ibizou Cupra.

Nový hot-hatch od Fordu se má začít prodávat na konci roku 2012, jeho cena má ve Velké Británii podle Autocaru začínat na částce 16.500 liber (465.000,- Kč), což je méně než oba předpokládaní konkurenti. Seat Ibiza Cupra v Česku stojí 499.900,- Kč, Clio RS pak dokonce 549.900,- Kč.

Spolu s uvedením Fiesty ST bude představena i jeho celková modernizace, která přinese lehce upravený vzhled a zřejmě i výkonnější motory.

Zatím nejsilnější verzí Fiesty jsou dvě limitované edice – Sport+, určená pro Německo, a S1600, prodávaná jen ve Velké Británii. Automobily se liší svým vzhledem, v obou případech je ale v jejich motorovém prostoru zážehový čtyřválec 1,6 Ti-VCT vyladěný na výkon 99 kW v 6700 min-1. Vrchol točivého momentu 160 Nm leží v 4250 min-1.

Nejsilnější Fiestu dostupnou i v Česku pohání stejná 1,6 Ti-VCT jako ve zmíněných edicích pro Německo a Velkou Británii, její výkon je však 88 kW. Vrchol točivého momentu je 152 Nm. Taková Fiesta zrychlí z 0-100 km/h za 9,9 s a jede až 193 km/h.

Minulá generace Fiesty ST používala dvoulitr Duratec o výkonu 110 kW a točivém momentu 190 Nm. Živý stroj byl schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy.

David Bureš
Diskuze (11)
2. 4. 2011 20:05
Re: 132 kW (180 koni) je malo!
No já bych také chtěl za cca 35/49.000+ eur raději pořádné AWD než nějaký předohrab. >:D

To že +- skoro za tu cenu se prodává dobře i předohrab od Citroenu ukazuje, že lidé na tu cenu u těchto auta tolik nekoukají, pokud chápou, za co platí.

Proto je dobré mýt dva stálé sportovní modely v nabídce, levnější a dražší. WRX/STI, Ralliart/Evolution, GTI/R, ST/RS atd. Ale to lidem od Fordu ještě asi nedošlo. Protože poslední RS bylo ve výrobě sotva rok... :-| A nové v nedohlednu. ;-\ :'-( :-(
1. 4. 2011 20:09
Re: 132 kW (180 koni) je malo!
S tou cenou to nieje uplne tak ,pretoze za tie peniaze ako ds3 racing ma clovek o dost podvozkovo aj motorovo lepsie auta.Za 29 990eur nechapem kto moze dat tolko penazi za auto rozmeru fabie :no:
Avatar - Typhoon
1. 4. 2011 17:03
Re: Po dlouhé době zajímavý Ford
Auto do města? Co je to za blbost? To jako chceš frajeřit na semaforech?
1. 4. 2011 16:33
Re: 132 kW (180 koni) je malo!
@CHerokee jak jsem rekl, cena neni rozhodujici, jak si nekteri mysli, v teto kategorii, tahle auta si clovek nekupuje podle ceny. ;-)

Citroen DS3 Racing se prodava velmi dobre i za tu cenu, dokonce Citroen zvysil jeho produkci 2x.

Tak ze Ford dela "asi" neco spatne.

Nemam nic proti zakladnimu, levnemu, dostupnemu ST, ale musi nad nim byt stale nejake RS. Jako vrcholny model je pro me ST zcela nedostacujici a smesne.

Keci o tom, ze se Fordu nevyplati vyvoj ST viz clanek, take nezeru. Motor maji davno hotovy a kolik muze stat vyvoj zastavby do Fiesty, smesnou castku. Navic Fiesta ST se bude prodavat udajne i v USA, tak tech Fiest ST nabouchaji tolik, ze to zaplati vyvoj 10-ti takovych modelu.

Delaji z lidi jen blbce.
Ostatni automobilky s tim takove caviky nedelaji, Ford kasle na kmenove zakazniky a opiji je lacinymi rohliky. Nova Fiesta ST tady mela byt pred 2 lety.

Na nove RS budeme cekat taky dalsi 4 roky? To mi neprijde jako efektivni prace pro zakazniky.
Avatar - pallas
1. 4. 2011 16:03
Re: 132 kW (180 koni) je malo!
29.900 € nie je 2x tolko