Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford C-Max Energi: V prodeji už příští rok

David Bureš
Diskuze (1)
Plug-in hybrid na základech C-Maxu má v elektrickém módu spotřebovat méně energie než Toyota Prius Plug-In Hybrid.

Ford začne v Severní Americe prodávat v druhé polovině roku 2012 hybridní variantu C-Maxu a C-Max Energi, který bude plug-in hybridem. V příštím roce chce Ford v Severní Americe uvést na trh celkem pět modelů, které budou hybridy, plug-in hybridy, nebo elektromobily.

Obě kompaktní MPV budou mít pod kapotou atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru pracující v Atkinsonově cyklu, který bude spolupracovat s elektromotorem. Hybridní soustava má dosahovat celkového výkonu 136 kW (185 k), maximální točivý moment pak má být 176 Nm.

Elektromotor čerpá energii z lithium-iontových baterií uložených v zadní části vozu pod podlahou interiéru. Lithium-iontové baterie jsou podle Fordu účinnější, menší a lehčí než nikl-metal hydridové baterie, používané mnohými hybridními vozy.

Hlavními konkurenty obou C-Maxů mají být hybridní Toyoty. C-Max Hybrid cílí na MPV Prius V, C-Max Energi zase na Prius Plug-in Hybrid. Ford tvrdí, že obě vozidla spotřebují méně paliva než konkurenční modely od Toyoty.

Přesná čísla o spotřebě Ford dosud nezveřejnil, C-Max Energi však má být s nabitými bateriemi a plnou nádrží schopen ujet až 800 km. Akumulátory lze nabíjet díky zástrčce a kabelu z běžné domácí sítě. Vzhledem k premiéře na půdě USA je uváděno, že z domácí 120V nabíječky lze baterie dobít na 100 % přes noc. Akumulátory ale bude možné nabíjet i pomocí 240V nabíječky.

Samozřejmostí pro nový plug-in hybrid od Fordu je schopnost jízdy pouze na elektromotor nebo spalovací motor a lze také využívat oba motory najednou. Ford C-Max Energi je vybaven i systémem rekuperace energie.

Oba vozy budou standardně vybaveny sedmi airbagy či funkcí SYNC 911 Assist, která pomocí hands-free systému auta a spárovaného telefonu spojí řidiče s místní policií v případě dopravní nehody, během které byl aktivován airbag.

Stejně jako u elektřinou poháněného Focusu Electric umožní nový software MyFord Touch sledovat stav nabití akumulátorů a řadu dalších provozních údajů. Řidičovi také ukáže vzdálenost k nejbližší dobíjecí stanici nebo poradí, jak účinně brzdit, aby bylo rekuperováno co nejvíce brzdné energie.

Obě MPV budou vyráběny v továrně Wayne v Michiganu společně s konvečními modely. Výroba v Evropě má být spuštěna o rok později a bude probíhat ve španělské Valencii. Ford C-Max bude v Severní Americe prodáván jen v těchto hybridních provedení.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - WinDiesel
16. 12. 2011 22:52
Koukám že vedení Fordu.....
..... nic nepochopilo. Výroba C-Maxůs 2 litrovým benzín hybridem nemá cenu. Bude to stejně drahé a bude to mít stejnou spotřebu jako malé diesely. Toyota už to taky po 3 letech váhání pochopila a žádá od BMW 1,6 a 2,0 diesel. (I když 1,6 diesel co jezdí v Mini je od PSA)......
Takhle kombinace 2 litrového dieselu a hybridu, podobně jako to má PSA, to by dávalo smysl.