Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Falcon GT Cobra: Australské ragby

Miro Mihalik
Diskuze (6)
Australská divize Ford Performance Vehicles vzkřísila jméno Cobra.

Konstruktéři měli v hlavách model Ford XC Falcon Coupe, vybavený osmiválcem o objemu 4,9 l a výkonem 151 kW (205 k). Jde o vůz, který v roce 1977 obsadil první dvě místa v legendárním závodě Bathurst 1000 – jezdí se na „hádejte kolik“ mil. Přestože jde o domácí záležitost, kde svádějí souboje těžké váhy typu Holden Monaro, Torana, Commodore nebo Ford Falcon, jednou za čas se povede dobrý výsledek i evropským pilotům nebo vozům z jiného kontinentu. Kupříkladu v roce 1966 zde zvítězil Ruano Aaltonen s Bobem Holdenem ve voze Morris Cooper S. Nejvyšší příčku získaly také vozy BMW 320i (1997), Volvo S40 (1998) a úspěch dosáhly i japonské Nissany Skyline GT-R (1991, 1992). Právě ve zmiňovaném roce 1977 se dělil o vítězný volant modelu XC Falcon Coupe i legendární Jacky Ickx. Ale zpátky do současnosti.

Australský Ford potřeboval odpověď na nový Holden HSV Clubsport R8 a pick-up HSV Maloo R8, které mají pod kapotami šestilitrové osmiválce z Chevroletu Corvette o výkonu 303 kW (412 k). Výsledkem jsou monstra Falcon GT Cobra a Cobra Ute (Utility vehicle - australský výraz pro pick-up). Vozy jsou poháněné motory Boss 302, tedy 5.4 V8 s čtyřventilovými rozvody, výkonem 302 kW (411 k) a maximálním točivým momentem 540 Nm. Prostě bitva připomínající souboj Audi RS4 a BMW M3.

Zákazník dostane na výběr 6stupňovou manuální převodovku nebo 6stupňovou automatickou převodovku ZF se sekvenčním řazením. Součástí standardní výbavy je samosvorný diferenciál, 19palcová litá kola a pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 245/35 ZR19. Mimochodem, pokud tohle čte náš krajan u protinožců a zbíhají se mu sliny, měl by si pospíšit. Ford vyrobí je 400 sedanů a 100 pick-upů, vlastně verzí Ute.

Miro Mihalik
Diskuze (6)