Ford Fiesta 1,25 Trend

Ford Fiesta 1,25 Trend

 
 

Ford Motor Company použila pro svůj nový malý vůz název Fiesta poprvé v roce 1976. Do roku 1989 vyrobil Ford více než pět miliónů Fiest. V té době přišla do výroby její druhá generace. Další výrazné změny čekaly Fiestu v roce 1995, kdy kromě nové karosérie dostala i důležité bezpečnostní prvky. Především šlo o zesílení karosérie a montáž airbagů.

Pro test jsme si zvolili Fiestu 1,25 Trend s moderním zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,25 Zetec SE. Přestože má tento motor o 11 kW vyšší výkon než levnější osmiventilový 1,3 Endura E je oficiální průměrná spotřeba stejná - 7 l/100 km. Podstatný rozdíl ve prospěch menšího motoru je také ve výkonech. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne Zetec SE za 12,9 s zatímco Endura E za 16,1 s. Přesto, a vcelku pochopitelně, je u nás prodávanější Endura E, díky nižší základní ceně a dostačujícím jízdním výkonům.

Začneme interiérem. Přístrojová deska je elegantní, ale bohužel kompletně z tvrdého šedého plastu. Dojem zlepšují "sportovní bílé ciferníky" a dobře hrající, sériově montované, autorádio. Rádio má navíc nestandardní rozměry, takže by nemělo být pro zloděje zajímavé. Přední sedadla mají dobré boční vedení. Na zadních sedadlech překvapí poměrně málo místa nad hlavou i pro nohy.

Zavazadlový prostor s objemem 250 litrů odpovídá konkurenci (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l), což však neznamená, že by byl příliš velký. Dělená sedadla (40:60) pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Jízdě samotné napomáhá dobře dimenzovaný posilovač řízení. Silný věnec volantu výborně padne do ruky, což jsem chválil i u Focusu a Mondea. Řazení jde poměrně ztuha. Jízdní vlastnosti jsou dobré, navíc odpružení vozu je, v této třídě, nezvykle komfortní. Brzdy mají rychlý náběh a nevadnou ani po delším intenzivním brždění. Na pedál brzdy je však nutno vyvíjet větší tlak než je obvyklé.

Jako neobyčejně agilní se projevil šestnáctiventilový čtyřválec 1,25 Zetec SE. Nejen, že z poměrně malého objemu podává slušný nejvyšší výkon výkon 55 kW, ale dokáže také dobře táhnout odspodu, což jsem popravdě řečeno moc nečekal. Právě kombinace těchto vlastností umožňuje svižnou jízdu a předjíždění i ve vyšších rychlostech. Zvuk motoru je "zdravý až sportovní", do interiéru proniká přiměřeně. Spotřeba je na průměrné úrovni a během testu se pohybovala kolem 8 l na 100 km.

Tvarem poměrně konzervativní Fiesta je oproti fun káčku v nevýhodě, ale užitnými vlastnostmi jej podle mého názoru výrazně převyšuje. Ať už jde o možnost vybrat si ze tří motorů (1,25; 1,3; 1,8D), Ka (jen 1,3) nebo ze dvou druhů karosérie (3 dv, 5 dv.). V tomto je pozoruhodná cenová politika Fordu, který za pět dveří požaduje stejnou cenu jako za třídveřové provedení. Také odpružení a ovladatelnost je u Fiesty lepší.

Cena Fiesty 1,25 Trend je 320.700 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 321 Kč Cena v testované výbavě: 330 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, rádio + 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní sedadlo, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (9.400,- Kč)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 

Štítky Ford Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.7 / 7
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 930
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 981 / 494
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3828
b) šířka (mm): 1634
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2446
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1384
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1330
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost

V jeho kariéře se střídala silná a slabá léta, konkurence…

Ford Fiesta 2000 Ford Fiesta 2000

Výrazný nový design přední partie nového Fordu Fiesta…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…