Ford Fiesta 1,25 Trend

Ford Fiesta 1,25 Trend

 
 
4.6. 1999

Ford Motor Company použila pro svůj nový malý vůz název Fiesta poprvé v roce 1976. Do roku 1989 vyrobil Ford více než pět miliónů Fiest. V té době přišla do výroby její druhá generace. Další výrazné změny čekaly Fiestu v roce 1995, kdy kromě nové karosérie dostala i důležité bezpečnostní prvky. Především šlo o zesílení karosérie a montáž airbagů.

Pro test jsme si zvolili Fiestu 1,25 Trend s moderním zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,25 Zetec SE. Přestože má tento motor o 11 kW vyšší výkon než levnější osmiventilový 1,3 Endura E je oficiální průměrná spotřeba stejná - 7 l/100 km. Podstatný rozdíl ve prospěch menšího motoru je také ve výkonech. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne Zetec SE za 12,9 s zatímco Endura E za 16,1 s. Přesto, a vcelku pochopitelně, je u nás prodávanější Endura E, díky nižší základní ceně a dostačujícím jízdním výkonům.

Začneme interiérem. Přístrojová deska je elegantní, ale bohužel kompletně z tvrdého šedého plastu. Dojem zlepšují "sportovní bílé ciferníky" a dobře hrající, sériově montované, autorádio. Rádio má navíc nestandardní rozměry, takže by nemělo být pro zloděje zajímavé. Přední sedadla mají dobré boční vedení. Na zadních sedadlech překvapí poměrně málo místa nad hlavou i pro nohy.

Zavazadlový prostor s objemem 250 litrů odpovídá konkurenci (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l), což však neznamená, že by byl příliš velký. Dělená sedadla (40:60) pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Jízdě samotné napomáhá dobře dimenzovaný posilovač řízení. Silný věnec volantu výborně padne do ruky, což jsem chválil i u Focusu a Mondea. Řazení jde poměrně ztuha. Jízdní vlastnosti jsou dobré, navíc odpružení vozu je, v této třídě, nezvykle komfortní. Brzdy mají rychlý náběh a nevadnou ani po delším intenzivním brždění. Na pedál brzdy je však nutno vyvíjet větší tlak než je obvyklé.

Jako neobyčejně agilní se projevil šestnáctiventilový čtyřválec 1,25 Zetec SE. Nejen, že z poměrně malého objemu podává slušný nejvyšší výkon výkon 55 kW, ale dokáže také dobře táhnout odspodu, což jsem popravdě řečeno moc nečekal. Právě kombinace těchto vlastností umožňuje svižnou jízdu a předjíždění i ve vyšších rychlostech. Zvuk motoru je "zdravý až sportovní", do interiéru proniká přiměřeně. Spotřeba je na průměrné úrovni a během testu se pohybovala kolem 8 l na 100 km.

Tvarem poměrně konzervativní Fiesta je oproti fun káčku v nevýhodě, ale užitnými vlastnostmi jej podle mého názoru výrazně převyšuje. Ať už jde o možnost vybrat si ze tří motorů (1,25; 1,3; 1,8D), Ka (jen 1,3) nebo ze dvou druhů karosérie (3 dv, 5 dv.). V tomto je pozoruhodná cenová politika Fordu, který za pět dveří požaduje stejnou cenu jako za třídveřové provedení. Také odpružení a ovladatelnost je u Fiesty lepší.

Cena Fiesty 1,25 Trend je 320.700 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 321 Kč Cena v testované výbavě: 330 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, rádio + 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní sedadlo, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (9.400,- Kč)

Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20 Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20

Globální hospodářský růst je méně synchronizovaný a čelí…

Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď

Více než půl roku uběhlo od chvíle, kdy se Andrej Babiš…

Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám

Americká softwarová společnost Microsoft tento týden…

Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku

Úbytek obyvatel se netýká pouze venkova. Se stagnací či…

 

Štítky Ford Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.7 / 7
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 930
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 981 / 494
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3828
b) šířka (mm): 1634
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2446
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1384
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1330
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost

V jeho kariéře se střídala silná a slabá léta, konkurence…

Ford Fiesta 2000 Ford Fiesta 2000

Výrazný nový design přední partie nového Fordu Fiesta…

 



 
Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Dnes 15:23

Srdeční kolaps způsobí každoročně smrt desítek řidičů. Včasná pomoc přitom může život zachránit. Jak na to? To jsme zjišťovali u odborníků.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V úniku je i Sagan

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V…

Závodníci se před druhým volným dnem na 105. ročníku Tour de France chystají na další kopcovitou etapu. Ta…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Jiří X. Doležal: Šneci a konec civilizace

Jiří X. Doležal: Šneci a konec civilizace

O vážných věcech se musí psát srandovně. Takže když si myslím, že tahle civilizace končí a není pomoci, musím…

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských blíženkyních: Spolupráci se silnými ženami vyhledávám

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských…

Naplánovat jeden ze zlatých hřebů festivalu do nesmyslného popůlnočního času nebyl dobrý nápad: náročné…