Ford Fiesta 1,25 Trend

Ford Fiesta 1,25 Trend

 
 

Ford Motor Company použila pro svůj nový malý vůz název Fiesta poprvé v roce 1976. Do roku 1989 vyrobil Ford více než pět miliónů Fiest. V té době přišla do výroby její druhá generace. Další výrazné změny čekaly Fiestu v roce 1995, kdy kromě nové karosérie dostala i důležité bezpečnostní prvky. Především šlo o zesílení karosérie a montáž airbagů.

Pro test jsme si zvolili Fiestu 1,25 Trend s moderním zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,25 Zetec SE. Přestože má tento motor o 11 kW vyšší výkon než levnější osmiventilový 1,3 Endura E je oficiální průměrná spotřeba stejná - 7 l/100 km. Podstatný rozdíl ve prospěch menšího motoru je také ve výkonech. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne Zetec SE za 12,9 s zatímco Endura E za 16,1 s. Přesto, a vcelku pochopitelně, je u nás prodávanější Endura E, díky nižší základní ceně a dostačujícím jízdním výkonům.

Začneme interiérem. Přístrojová deska je elegantní, ale bohužel kompletně z tvrdého šedého plastu. Dojem zlepšují "sportovní bílé ciferníky" a dobře hrající, sériově montované, autorádio. Rádio má navíc nestandardní rozměry, takže by nemělo být pro zloděje zajímavé. Přední sedadla mají dobré boční vedení. Na zadních sedadlech překvapí poměrně málo místa nad hlavou i pro nohy.

Zavazadlový prostor s objemem 250 litrů odpovídá konkurenci (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l), což však neznamená, že by byl příliš velký. Dělená sedadla (40:60) pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Jízdě samotné napomáhá dobře dimenzovaný posilovač řízení. Silný věnec volantu výborně padne do ruky, což jsem chválil i u Focusu a Mondea. Řazení jde poměrně ztuha. Jízdní vlastnosti jsou dobré, navíc odpružení vozu je, v této třídě, nezvykle komfortní. Brzdy mají rychlý náběh a nevadnou ani po delším intenzivním brždění. Na pedál brzdy je však nutno vyvíjet větší tlak než je obvyklé.

Jako neobyčejně agilní se projevil šestnáctiventilový čtyřválec 1,25 Zetec SE. Nejen, že z poměrně malého objemu podává slušný nejvyšší výkon výkon 55 kW, ale dokáže také dobře táhnout odspodu, což jsem popravdě řečeno moc nečekal. Právě kombinace těchto vlastností umožňuje svižnou jízdu a předjíždění i ve vyšších rychlostech. Zvuk motoru je "zdravý až sportovní", do interiéru proniká přiměřeně. Spotřeba je na průměrné úrovni a během testu se pohybovala kolem 8 l na 100 km.

Tvarem poměrně konzervativní Fiesta je oproti fun káčku v nevýhodě, ale užitnými vlastnostmi jej podle mého názoru výrazně převyšuje. Ať už jde o možnost vybrat si ze tří motorů (1,25; 1,3; 1,8D), Ka (jen 1,3) nebo ze dvou druhů karosérie (3 dv, 5 dv.). V tomto je pozoruhodná cenová politika Fordu, který za pět dveří požaduje stejnou cenu jako za třídveřové provedení. Také odpružení a ovladatelnost je u Fiesty lepší.

Cena Fiesty 1,25 Trend je 320.700 Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 321 Kč Cena v testované výbavě: 330 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, rádio + 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní sedadlo, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (9.400,- Kč)

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 

Štítky Ford Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.7 / 7
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 930
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 981 / 494
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3828
b) šířka (mm): 1634
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2446
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1384
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1330
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost

V jeho kariéře se střídala silná a slabá léta, konkurence…

Ford Fiesta 2000 Ford Fiesta 2000

Výrazný nový design přední partie nového Fordu Fiesta…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do soutěže Miss!

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do…

Ve Výměně manželek se proslavila svou drsnou náturou a nezapomenutelnou hláškou: „Mačkáš mi hada, debile.“ Teď…

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská řekla ANO tomuhle finančníkovi

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská…

Půvabná Zuzana Štěpanovská (34) je historicky první Českou Vicemiss. Ale místo toho, aby využívala svou krásu,…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…