Ford Focus 2,0i - Nový etalon své třídy?

Ford Focus 2,0i - Nový etalon své třídy?

 
 

Ford Focus si velmi rychle po své premiéře získal řadu příznivců pro svůj mimořádně odvážný design interiéru i exteriéru. Také odborníci po prvních seznamovacích jízdách nešetřili chválou. Ta se soustředila především na výborné jízdní vlastnosti, prostorný interiér a průkopnický design. Proto se nikdo nedivil, že Focus získal prestižní titul Car of the year 99 . Pro redakční test byl zapůjčen...

Ford Focus si velmi rychle po své premiéře získal řadu příznivců pro svůj mimořádně odvážný design interiéru i exteriéru. Také odborníci po prvních seznamovacích jízdách nešetřili chválou. Ta se soustředila především na výborné jízdní vlastnosti, prostorný interiér a průkopnický design. Proto se nikdo nedivil, že Focus získal prestižní titul Car of the year 99 . Pro redakční test byl zapůjčen sportovně laděný model 2,0 s prakticky maximální výbavou. Cena testovaného vozu byla 615.200 Kč, ceny ostatních verzí Focuse můžete najít v našem .

Zatímco u nedávno testovaného Fordu Mondeo kombi 2,0 se stejným motorem, šlo o rychlý rodinný vůz s poměrně těžkým zpřevodováním, Focus 2,0 je automobilem naprosto odlišným. Dovolím si tvrdit, že z velké části má tuto odlišnost na svědomí jiné zpřevodování. Jasným důkazem jsou právě otáčky motoru při 100 km/h na pátý převodový stupeň. Zatímco Mondeo točí 2500 ot/min, Focus 3000 ot/min. Navíc jsou u Focusu jednotlivé rychlosti velmi blízko u sebe , což umožňuje, při sportovní jízdě, udržovat motor stále v potřebných otáčkách.

Nevím, zda bylo záměrem konstruktérů nechat vyniknout i dravý zvuk motoru, ale faktem je, že šestnáctiventilový dvoulitr je velmi zřetelně slyšet prakticky od volnoběhu. Zajímavé je, že po překročení tří tisíc otáček již hluk příliš nestoupá, ale je velmi dobře slyšet krásný kovový zvuk čtyřválce. Jeho tah od spodu i výkon ve vyšších otáčkách je vynikající. Motor je možno točit až prakticky do konce otáčkoměru, jelikož je cejchován pouze do sedmi tisíc ot/min a omezovač motor přeruší až v 6800 ot/min. Vzhledem ke zpřevodování, které nutí řidiče prakticky neustále využívat maximálního výkonu motoru, je (námi naměřená) výsledná spotřeba 11,3 l/100 km odpovídající.

Řazení rychlostí je přesné, ale jde dosti stuha. Pochvalu zaslouží velmi silný věnec volantu, který se dobře drží. Posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k tomuto vozu dobře hodí. V ostrých zatáčkách tělo výborně drží výrazné boční vedení předních sedadel, ve kterých jsou mimochodem zabudovány boční airbagy. Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek, ale pro dosažení maximálního zpomalení, je nutno brzdový pedál zmáčknout silněji, než bývá obvyklé.

Interiér je nadprůměrně prostorný nad hlavami i na zadních sedadlech. Hravě překonává hlavního konkurenta VW Golf (potažmo Octavii).

Doufám, že mne příznivci Focusu neukamenují, když si dovolím kritizovat přístrojovou desku. Přestože se většina ovládacích prvků nachází tam, kde má, je opticky velmi členitá a podle mě ani moc nekoresponduje s čistým , a moderním vnějším designem.

Zavazadlový prostor s objemem 350 litrů je dobře přístupný širokými pátými dveřmi, které lze velmi snadno zavírat. Toto zdůrazňuji proto, že u mnoha podobných hatchbacků je sice vnitřní madlo jako u Focuse, ale stejně je nakonec nutné dveře zavřít z venku, jelikož plynové vzpěry mají příliš velký účinek.

Nakonec jsem si nechal jízdní vlastnosti. Díky propracovanému podvozku jsou jízdní vlastnosti na vrcholu vozů nižší střední třídy. Ani při opravdu brutálním zacházení se nedostavuje nedotáčivost nebo naopak přetáčivost.

Ford Focus 2,0 mile překvapil množstvím výše popsaných kladů a minimem záporů. Zdá se, že konkurenty nabitá nižší střední třída má v novém Fordu velmi nepříjemného soupeře..

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.2 / 8.5
Emise CO2:212
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1210
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1146 / -
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1497
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…