Ford Focus 2,0i - Nový etalon své třídy?

Ford Focus 2,0i - Nový etalon své třídy?

 
 

Ford Focus si velmi rychle po své premiéře získal řadu příznivců pro svůj mimořádně odvážný design interiéru i exteriéru. Také odborníci po prvních seznamovacích jízdách nešetřili chválou. Ta se soustředila především na výborné jízdní vlastnosti, prostorný interiér a průkopnický design. Proto se nikdo nedivil, že Focus získal prestižní titul Car of the year 99 . Pro redakční test byl zapůjčen...

Ford Focus si velmi rychle po své premiéře získal řadu příznivců pro svůj mimořádně odvážný design interiéru i exteriéru. Také odborníci po prvních seznamovacích jízdách nešetřili chválou. Ta se soustředila především na výborné jízdní vlastnosti, prostorný interiér a průkopnický design. Proto se nikdo nedivil, že Focus získal prestižní titul Car of the year 99 . Pro redakční test byl zapůjčen sportovně laděný model 2,0 s prakticky maximální výbavou. Cena testovaného vozu byla 615.200 Kč, ceny ostatních verzí Focuse můžete najít v našem .

Zatímco u nedávno testovaného Fordu Mondeo kombi 2,0 se stejným motorem, šlo o rychlý rodinný vůz s poměrně těžkým zpřevodováním, Focus 2,0 je automobilem naprosto odlišným. Dovolím si tvrdit, že z velké části má tuto odlišnost na svědomí jiné zpřevodování. Jasným důkazem jsou právě otáčky motoru při 100 km/h na pátý převodový stupeň. Zatímco Mondeo točí 2500 ot/min, Focus 3000 ot/min. Navíc jsou u Focusu jednotlivé rychlosti velmi blízko u sebe , což umožňuje, při sportovní jízdě, udržovat motor stále v potřebných otáčkách.

Nevím, zda bylo záměrem konstruktérů nechat vyniknout i dravý zvuk motoru, ale faktem je, že šestnáctiventilový dvoulitr je velmi zřetelně slyšet prakticky od volnoběhu. Zajímavé je, že po překročení tří tisíc otáček již hluk příliš nestoupá, ale je velmi dobře slyšet krásný kovový zvuk čtyřválce. Jeho tah od spodu i výkon ve vyšších otáčkách je vynikající. Motor je možno točit až prakticky do konce otáčkoměru, jelikož je cejchován pouze do sedmi tisíc ot/min a omezovač motor přeruší až v 6800 ot/min. Vzhledem ke zpřevodování, které nutí řidiče prakticky neustále využívat maximálního výkonu motoru, je (námi naměřená) výsledná spotřeba 11,3 l/100 km odpovídající.

Řazení rychlostí je přesné, ale jde dosti stuha. Pochvalu zaslouží velmi silný věnec volantu, který se dobře drží. Posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k tomuto vozu dobře hodí. V ostrých zatáčkách tělo výborně drží výrazné boční vedení předních sedadel, ve kterých jsou mimochodem zabudovány boční airbagy. Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek, ale pro dosažení maximálního zpomalení, je nutno brzdový pedál zmáčknout silněji, než bývá obvyklé.

Interiér je nadprůměrně prostorný nad hlavami i na zadních sedadlech. Hravě překonává hlavního konkurenta VW Golf (potažmo Octavii).

Doufám, že mne příznivci Focusu neukamenují, když si dovolím kritizovat přístrojovou desku. Přestože se většina ovládacích prvků nachází tam, kde má, je opticky velmi členitá a podle mě ani moc nekoresponduje s čistým , a moderním vnějším designem.

Zavazadlový prostor s objemem 350 litrů je dobře přístupný širokými pátými dveřmi, které lze velmi snadno zavírat. Toto zdůrazňuji proto, že u mnoha podobných hatchbacků je sice vnitřní madlo jako u Focuse, ale stejně je nakonec nutné dveře zavřít z venku, jelikož plynové vzpěry mají příliš velký účinek.

Nakonec jsem si nechal jízdní vlastnosti. Díky propracovanému podvozku jsou jízdní vlastnosti na vrcholu vozů nižší střední třídy. Ani při opravdu brutálním zacházení se nedostavuje nedotáčivost nebo naopak přetáčivost.

Ford Focus 2,0 mile překvapil množstvím výše popsaných kladů a minimem záporů. Zdá se, že konkurenty nabitá nižší střední třída má v novém Fordu velmi nepříjemného soupeře..

Spolupracujeme s TipCars.com

Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.2 / 8.5
Emise CO2:212
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1210
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1146 / -
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1497
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…