Ford Fiesta dostane čtyři různé tříválce; ECOnetic má spotřebu 3,3 l/100 km
Modernizovaný Ford Fiesta dostane po čtyřech letech na trhu vyspělejší design přídě a nové motory. Americko-německá automobilka sází na moderní litrové tříválce, v nabídce ale zachová i současné agregáty.
Konzervativní zákazníci proto budou moci i nadále sáhnout po čtyřválcovém motoru 1,25 Duratec ve verzích se 44 a 60 kW, větším 1,4 Duratec se 70 kW nebo 1,6 Ti-VCT. Největší benzinový motor ale bude nově naladěn na 77 místo 88 kW.
Alternativou k této čtveřici bude paleta moderních tříválcových motorů s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 1,0 litru. V atmosférickém provedení, které se ve Fiestě představí vůbec poprvé, nabídnou 48 a 59 kW. Přeplňovaný 1,0 EcoBoost dosahuje 74 nebo 88 kW.
Známý turbodiesel 1,6 TDCi o výkonu 70 kW doplní jeho zmenšená verze 1,5 TDCi s 55 kW, která nahradí dosud nabízený motor 1,4 TDCi (51 kW).
Ford Fiesta 2013 - přehled motorů | ||
Tříválcové motory | Čtyřválcové motory | Turbodiesely |
1,0/48 kW | 1,25 Duratec/44 kW | - |
1,0/59 kW | 1,25 Duratec/60 kW | 1,5 TDCi/55 kW |
1,0 EcoBoost/74 kW | 1,4 Duratec/71 kW | 1,6 TDCi/70 kW |
1,0 EcoBoost/88 kW | 1,6 Ti-VCT/77 kW | - |
Hned sedm z deseti celkem nabízených motorů dosáhne emisí CO2 pod 100 g/km, resp. kombinované spotřeby nižší než 4,3 l/100 km. Rekordmanem pak bude speciální provedení ECOnetic Technology s motorem 1,6 TDCi, které se pochlubí homologovanou hodnotou 3,3 l/100 km.
Standardem u tříválcových motorů a úsporné verze turbodieselu bude systém Auto-Start-Stop. A vůbec poprvé se v nabídce objeví šestistupňová dvouspojková převodovka PowerShift.
Z větších modelů však Fiesta nepřebírá jen úsporné agregáty. Další technickou specialitou je systém Active City Stop, který v nízkých rychlostech sám vozidlo zpomalí, pokud by mělo dojít k nehodě. K tomu Fiesta přidá i multimediální rozhraní Ford SYNC, poprvé představené v B-Maxu, a novinku v podobě systému MyKey. Ten umožní rodičům mladých řidičů omezit nejvyšší rychlost, omezit maximální hlasitost rádia nebo znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů.