Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta dostane čtyři různé tříválce; ECOnetic má spotřebu 3,3 l/100 km

Diskuze (18)
Ford ponechá ve Fiestě čtyři ze současných motorů, k tomu ale přidá čtyři tříválce a nový základní turbodiesel.

Modernizovaný Ford Fiesta dostane po čtyřech letech na trhu vyspělejší design přídě a nové motory. Americko-německá automobilka sází na moderní litrové tříválce, v nabídce ale zachová i současné agregáty.

Konzervativní zákazníci proto budou moci i nadále sáhnout po čtyřválcovém motoru 1,25 Duratec ve verzích se 44 a 60 kW, větším 1,4 Duratec se 70 kW nebo 1,6 Ti-VCT. Největší benzinový motor ale bude nově naladěn na 77 místo 88 kW.

Alternativou k této čtveřici bude paleta moderních tříválcových motorů s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 1,0 litru. V atmosférickém provedení, které se ve Fiestě představí vůbec poprvé, nabídnou 48 a 59 kW. Přeplňovaný 1,0 EcoBoost dosahuje 74 nebo 88 kW.

Známý turbodiesel 1,6 TDCi o výkonu 70 kW doplní jeho zmenšená verze 1,5 TDCi s 55 kW, která nahradí dosud nabízený motor 1,4 TDCi (51 kW).

Ford Fiesta 2013 - přehled motorů
Tříválcové motoryČtyřválcové motoryTurbodiesely
1,0/48 kW1,25 Duratec/44 kW-
1,0/59 kW1,25 Duratec/60 kW1,5 TDCi/55 kW
1,0 EcoBoost/74 kW1,4 Duratec/71 kW1,6 TDCi/70 kW
1,0 EcoBoost/88 kW1,6 Ti-VCT/77 kW-

Hned sedm z deseti celkem nabízených motorů dosáhne emisí CO2 pod 100 g/km, resp. kombinované spotřeby nižší než 4,3 l/100 km. Rekordmanem pak bude speciální provedení ECOnetic Technology s motorem 1,6 TDCi, které se pochlubí homologovanou hodnotou 3,3 l/100 km.

Standardem u tříválcových motorů a úsporné verze turbodieselu bude systém Auto-Start-Stop. A vůbec poprvé se v nabídce objeví šestistupňová dvouspojková převodovka PowerShift.

Z větších modelů však Fiesta nepřebírá jen úsporné agregáty. Další technickou specialitou je systém Active City Stop, který v nízkých rychlostech sám vozidlo zpomalí, pokud by mělo dojít k nehodě. K tomu Fiesta přidá i multimediální rozhraní Ford SYNC, poprvé představené v B-Maxu, a novinku v podobě systému MyKey. Ten umožní rodičům mladých řidičů omezit nejvyšší rychlost, omezit maximální hlasitost rádia nebo znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů.

Diskuze (18)
26. 9. 2012 17:19
Re: Na Astonu super,
Bohužel, jak mám Ford rád, tak s tímhle souhlasím. Kugu jsme překous, ale žádné nadšení, Mondeo (aktuální) jakž takž, FFIII se mi prostě nelíbí (hlavně hatchback) a tak jediní dva evropští fordi, co se mi líbili byla Fiesta a kupodivu i nové Káčko. Bohužel, touhle tlamou Fiestu domrvili a postavili se tak na úroveň Fiatu s jejich původním Puntem.....

Snad si nikdo nemyslí, že si to někdo kupuje proto, že to zepředu vypadá jako Aston.....
26. 9. 2012 17:16
Re: Čo čakať?
:yes: přesně
Avatar - eliot
26. 9. 2012 15:07
Re: Čo čakať?
:yes:
26. 9. 2012 10:38
Re: Plagiát
Az taky problem to nie je.
Zaradis najvyssi prevod, tempomat na 70 a uzivas si svoje 3L/100km. Ak ta netrafi slak z tej nudnej jazdy.
26. 9. 2012 10:22
Re: ford za to vzal
Vsechno uz tady bylo. 1.EB je neporovnatelny s HTP a smelo sa moze postavit 1.2TSI druhej generacie (16v) s gumenymi rozvodmi. Sync je system do Microsoftu v urcitej podobe pouzivany aj Fiatom, Hyundai-Kia alebo elektromobilom Leaf a Toyotou Prius. Vo Fiatoch casto zatuhaval, riesilo sa to restartami a updatami, Hyundai i30 v dlhodobom teste na auto.cz dostal novu jednotku po 20tisic km a Nissan a Toyota su tak spokojni, ze sa zapojili radsej do Automotive Grade Linux: [odkaz]
Ten Sync je tu spominany v kazdom clanku o novych Fordoch, tak snad, ked bude potrebny pri nehode, tak aj skutocne zavola:
[odkaz]