Ford Focus 2,0 3d

Ford Focus 2,0 3d

 
 

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více...

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více potěší oko a také samotná jízda je nějak jiná...

Třídveřový Focus vypadá na první pohled velmi dobře. Vyzařuje z něj dravost a sportovní duch, přestože pokud si 3d verzi srovnáte s 5d, změn v designu je velmi málo a v zásadě jsou si obě verze velmi podobné. Boční linie třídveřové verze jsou však čistší díky absenci druhých dveří a především zadní trojúhelníkové okénko spojené s vysoko položenými koncovými světly vypadá velmi dobře.

Interiér se vyznačuje především svou prostorností v podélném směru. Kolena cestujících vzadu, mají na tuto třídu vozů, mimořádně mnoho prostoru a jeden z hlavních konkurentů VW Golf má v tomto směru co dohánět... Navíc je tvar střechy takový, že přestože jde o sportovně vyhlížející vůz, výška stropu hlavy cestujících vzadu nijak neomezuje. Další zajímavostí interiéru je přístrojová deska, která má sice dosti členitý tvar, ale uspořádání ovládacích prvků je přesto velmi přehledné. Volant se silným věncem padne dobře do ruky, posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k charakteru vozu hodí. Řazení je přesné, ale chod řadicí páky je dosti tuhý. Přední sedadla poskytují slušné boční vedení a jsou také dostatečně tuhá, což je dobré pro delší cestování.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je sice v průměru své třídy, což ale neznamená, že by nebyl dobře využitelný. Další zvětšení až na 1205 litrů je pochopitelně možné díky děleným a sklopným zadním sedadlům. Zavírání pátých dveří je možné pomocí vnitřní "chmaťavky", která umožňuje jejich pohodlné zavření díky optimálně nastavené síle plynových vzpěr.

Zážehový čtyřválec s šestnáci ventily poskytuje maximální výkon 96 kW při 5750 otáčkách. Nejvyšší hodnota točivého momentu vrcholí hodnotou 174 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší rychlost lehce převyšuje 200 km/h a dobré je i zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,5 s. V praxi se teoretické předpoklady potvrdily a dvoulitr je velmi živý s dostatkem točivého momentu již v nízkých otáčkách a výborným výkonem ve středním i vysokém pásmu otáček. Zpřevodování je sportovně naladěno, jednotlivé převody nejsou příliš "daleko do sebe", takže při řazení "nahoru" nedochází k velkému snížení otáček. Sportovně laděné zpřevodování však "pobízí" řidiče k dravější jízdě, což má za následek o něco vyšší spotřebu. Nám vyšla dokonce přes 10 litrů, přesně 10,6 l/100 km. Při umírněnější jízdě však lze jezdit okolo 8,5 l/100 km. Motor je však poměrně hlučný a jeho kovový "sound" citelně proniká do interiéru již do nízkých otáček a nad tři tisíce otáček je již hluk pronikající k posádce poměrně výrazný.

Jízdní vlastnosti Focus proslavily a není to jen nějaká náhoda. Jako jeden z prvních zástupců své kategorie totiž užívá víceprvkové zavěšení zadních kol. To má vliv jednak na kvalitu odpružení, ale především výrazně zpřesňuje vedení zadních kol. To má za následek neutrální chování vozu při rychlých průjezdech zatáčkami i výbornou stabilitu při vysokých rychlostech, například na dálnici. Brzdy mají velmi dobrý účineki při opakovaném brzdění z vysokých rychlostí, jen je nutné mačkat brzdový pedál silněji, než je obvyklé.

Za 510.000 Kč v základní výbavě dostane tedy zájemce výkonný třídveřový automobil se špičkovými jízdními vlastnostmi, zajímavým designem a prostorným interiérem. Trochu překvapivá je absence airbagu spolujezdce v základní výbavě. Za airbag spolujezdce společně s bočními airbagy je nutno připlatit 19.200 Kč a například za mechanickou klimatizaci dalších 36.100 korun. Cena testovaného vozu se díky tomuto a dalším prvkům výbavy vyšplhala až na 641.600 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 510 000 Kč Cena v testované výbavě: 641 600 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, tříbodový pás pro zadní sedadla uprostřed, sportovně laděné odpružení, imobilizér, centrální zamykání, přední okna elektricky ovládaná, otáčkoměr, obložení palubní desky-hliník, výškové nastavení sedadla řidiče, nárazníky v barvě vozu, posilovač řízení, sportovní sedadla, volant s koženým potahem, výškově nastavitelný volant, inteligentní osvětlení interiéru, vyhřívané zadní sklo, osvětlení zavazadlového prostoru, zvuková kontrola vypnutí světel, náhradní kolo, pylový mikrofiltr, příprava pro radio, vnější zrcátka v barvě vozu, mlhová přední světla

Výbava testovaného vozu:základní + airbag spolujezdce (+9.000,-), TCS (+15.500,-), hliníková kola 16" (+25.000,-), zadní spoiler (+10.200,-), airbag spolujezdce + boční airbagy (+19.200,-), rádio s přehrávačem kazet s ovládáním radia na volantu (+12.000,-), vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané (+4.600,-), klimatizace mechanická (+36.100,-)

Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7.1 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1205
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1220 / 420
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4178
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1497
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…