Ford Focus 2,0 3d

Ford Focus 2,0 3d

 
 

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více...

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více potěší oko a také samotná jízda je nějak jiná...

Třídveřový Focus vypadá na první pohled velmi dobře. Vyzařuje z něj dravost a sportovní duch, přestože pokud si 3d verzi srovnáte s 5d, změn v designu je velmi málo a v zásadě jsou si obě verze velmi podobné. Boční linie třídveřové verze jsou však čistší díky absenci druhých dveří a především zadní trojúhelníkové okénko spojené s vysoko položenými koncovými světly vypadá velmi dobře.

Interiér se vyznačuje především svou prostorností v podélném směru. Kolena cestujících vzadu, mají na tuto třídu vozů, mimořádně mnoho prostoru a jeden z hlavních konkurentů VW Golf má v tomto směru co dohánět... Navíc je tvar střechy takový, že přestože jde o sportovně vyhlížející vůz, výška stropu hlavy cestujících vzadu nijak neomezuje. Další zajímavostí interiéru je přístrojová deska, která má sice dosti členitý tvar, ale uspořádání ovládacích prvků je přesto velmi přehledné. Volant se silným věncem padne dobře do ruky, posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k charakteru vozu hodí. Řazení je přesné, ale chod řadicí páky je dosti tuhý. Přední sedadla poskytují slušné boční vedení a jsou také dostatečně tuhá, což je dobré pro delší cestování.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je sice v průměru své třídy, což ale neznamená, že by nebyl dobře využitelný. Další zvětšení až na 1205 litrů je pochopitelně možné díky děleným a sklopným zadním sedadlům. Zavírání pátých dveří je možné pomocí vnitřní "chmaťavky", která umožňuje jejich pohodlné zavření díky optimálně nastavené síle plynových vzpěr.

Zážehový čtyřválec s šestnáci ventily poskytuje maximální výkon 96 kW při 5750 otáčkách. Nejvyšší hodnota točivého momentu vrcholí hodnotou 174 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší rychlost lehce převyšuje 200 km/h a dobré je i zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,5 s. V praxi se teoretické předpoklady potvrdily a dvoulitr je velmi živý s dostatkem točivého momentu již v nízkých otáčkách a výborným výkonem ve středním i vysokém pásmu otáček. Zpřevodování je sportovně naladěno, jednotlivé převody nejsou příliš "daleko do sebe", takže při řazení "nahoru" nedochází k velkému snížení otáček. Sportovně laděné zpřevodování však "pobízí" řidiče k dravější jízdě, což má za následek o něco vyšší spotřebu. Nám vyšla dokonce přes 10 litrů, přesně 10,6 l/100 km. Při umírněnější jízdě však lze jezdit okolo 8,5 l/100 km. Motor je však poměrně hlučný a jeho kovový "sound" citelně proniká do interiéru již do nízkých otáček a nad tři tisíce otáček je již hluk pronikající k posádce poměrně výrazný.

Jízdní vlastnosti Focus proslavily a není to jen nějaká náhoda. Jako jeden z prvních zástupců své kategorie totiž užívá víceprvkové zavěšení zadních kol. To má vliv jednak na kvalitu odpružení, ale především výrazně zpřesňuje vedení zadních kol. To má za následek neutrální chování vozu při rychlých průjezdech zatáčkami i výbornou stabilitu při vysokých rychlostech, například na dálnici. Brzdy mají velmi dobrý účineki při opakovaném brzdění z vysokých rychlostí, jen je nutné mačkat brzdový pedál silněji, než je obvyklé.

Za 510.000 Kč v základní výbavě dostane tedy zájemce výkonný třídveřový automobil se špičkovými jízdními vlastnostmi, zajímavým designem a prostorným interiérem. Trochu překvapivá je absence airbagu spolujezdce v základní výbavě. Za airbag spolujezdce společně s bočními airbagy je nutno připlatit 19.200 Kč a například za mechanickou klimatizaci dalších 36.100 korun. Cena testovaného vozu se díky tomuto a dalším prvkům výbavy vyšplhala až na 641.600 Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 510 000 Kč Cena v testované výbavě: 641 600 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, tříbodový pás pro zadní sedadla uprostřed, sportovně laděné odpružení, imobilizér, centrální zamykání, přední okna elektricky ovládaná, otáčkoměr, obložení palubní desky-hliník, výškové nastavení sedadla řidiče, nárazníky v barvě vozu, posilovač řízení, sportovní sedadla, volant s koženým potahem, výškově nastavitelný volant, inteligentní osvětlení interiéru, vyhřívané zadní sklo, osvětlení zavazadlového prostoru, zvuková kontrola vypnutí světel, náhradní kolo, pylový mikrofiltr, příprava pro radio, vnější zrcátka v barvě vozu, mlhová přední světla

Výbava testovaného vozu:základní + airbag spolujezdce (+9.000,-), TCS (+15.500,-), hliníková kola 16" (+25.000,-), zadní spoiler (+10.200,-), airbag spolujezdce + boční airbagy (+19.200,-), rádio s přehrávačem kazet s ovládáním radia na volantu (+12.000,-), vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané (+4.600,-), klimatizace mechanická (+36.100,-)

Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7.1 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1205
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1220 / 420
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4178
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1497
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…