reklama


Ford Focus 2,0 3d

Ford Focus 2,0 3d

 
 

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více...

Třídveřový automobil je vedle pětidveřové verze pro mnohé příkladem naprosto nepraktického designu, který jen ubírá na hodnotě a použitelnosti. V zásadě mají tito lidé pravdu, sám při testech třídveřových vozů ony dvoje dveře obvykle postrádám, jelikož jsem zvyklý si odkládat věci na zadní sedadla právě přes zadní dveře. Občas se však najdou příklady, kdy třídveřová varianta více potěší oko a také samotná jízda je nějak jiná...

Třídveřový Focus vypadá na první pohled velmi dobře. Vyzařuje z něj dravost a sportovní duch, přestože pokud si 3d verzi srovnáte s 5d, změn v designu je velmi málo a v zásadě jsou si obě verze velmi podobné. Boční linie třídveřové verze jsou však čistší díky absenci druhých dveří a především zadní trojúhelníkové okénko spojené s vysoko položenými koncovými světly vypadá velmi dobře.

Interiér se vyznačuje především svou prostorností v podélném směru. Kolena cestujících vzadu, mají na tuto třídu vozů, mimořádně mnoho prostoru a jeden z hlavních konkurentů VW Golf má v tomto směru co dohánět... Navíc je tvar střechy takový, že přestože jde o sportovně vyhlížející vůz, výška stropu hlavy cestujících vzadu nijak neomezuje. Další zajímavostí interiéru je přístrojová deska, která má sice dosti členitý tvar, ale uspořádání ovládacích prvků je přesto velmi přehledné. Volant se silným věncem padne dobře do ruky, posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k charakteru vozu hodí. Řazení je přesné, ale chod řadicí páky je dosti tuhý. Přední sedadla poskytují slušné boční vedení a jsou také dostatečně tuhá, což je dobré pro delší cestování.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je sice v průměru své třídy, což ale neznamená, že by nebyl dobře využitelný. Další zvětšení až na 1205 litrů je pochopitelně možné díky děleným a sklopným zadním sedadlům. Zavírání pátých dveří je možné pomocí vnitřní "chmaťavky", která umožňuje jejich pohodlné zavření díky optimálně nastavené síle plynových vzpěr.

Zážehový čtyřválec s šestnáci ventily poskytuje maximální výkon 96 kW při 5750 otáčkách. Nejvyšší hodnota točivého momentu vrcholí hodnotou 174 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší rychlost lehce převyšuje 200 km/h a dobré je i zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,5 s. V praxi se teoretické předpoklady potvrdily a dvoulitr je velmi živý s dostatkem točivého momentu již v nízkých otáčkách a výborným výkonem ve středním i vysokém pásmu otáček. Zpřevodování je sportovně naladěno, jednotlivé převody nejsou příliš "daleko do sebe", takže při řazení "nahoru" nedochází k velkému snížení otáček. Sportovně laděné zpřevodování však "pobízí" řidiče k dravější jízdě, což má za následek o něco vyšší spotřebu. Nám vyšla dokonce přes 10 litrů, přesně 10,6 l/100 km. Při umírněnější jízdě však lze jezdit okolo 8,5 l/100 km. Motor je však poměrně hlučný a jeho kovový "sound" citelně proniká do interiéru již do nízkých otáček a nad tři tisíce otáček je již hluk pronikající k posádce poměrně výrazný.

Jízdní vlastnosti Focus proslavily a není to jen nějaká náhoda. Jako jeden z prvních zástupců své kategorie totiž užívá víceprvkové zavěšení zadních kol. To má vliv jednak na kvalitu odpružení, ale především výrazně zpřesňuje vedení zadních kol. To má za následek neutrální chování vozu při rychlých průjezdech zatáčkami i výbornou stabilitu při vysokých rychlostech, například na dálnici. Brzdy mají velmi dobrý účineki při opakovaném brzdění z vysokých rychlostí, jen je nutné mačkat brzdový pedál silněji, než je obvyklé.

Za 510.000 Kč v základní výbavě dostane tedy zájemce výkonný třídveřový automobil se špičkovými jízdními vlastnostmi, zajímavým designem a prostorným interiérem. Trochu překvapivá je absence airbagu spolujezdce v základní výbavě. Za airbag spolujezdce společně s bočními airbagy je nutno připlatit 19.200 Kč a například za mechanickou klimatizaci dalších 36.100 korun. Cena testovaného vozu se díky tomuto a dalším prvkům výbavy vyšplhala až na 641.600 Kč.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 510 000 Kč Cena v testované výbavě: 641 600 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, tříbodový pás pro zadní sedadla uprostřed, sportovně laděné odpružení, imobilizér, centrální zamykání, přední okna elektricky ovládaná, otáčkoměr, obložení palubní desky-hliník, výškové nastavení sedadla řidiče, nárazníky v barvě vozu, posilovač řízení, sportovní sedadla, volant s koženým potahem, výškově nastavitelný volant, inteligentní osvětlení interiéru, vyhřívané zadní sklo, osvětlení zavazadlového prostoru, zvuková kontrola vypnutí světel, náhradní kolo, pylový mikrofiltr, příprava pro radio, vnější zrcátka v barvě vozu, mlhová přední světla

Výbava testovaného vozu:základní + airbag spolujezdce (+9.000,-), TCS (+15.500,-), hliníková kola 16" (+25.000,-), zadní spoiler (+10.200,-), airbag spolujezdce + boční airbagy (+19.200,-), rádio s přehrávačem kazet s ovládáním radia na volantu (+12.000,-), vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané (+4.600,-), klimatizace mechanická (+36.100,-)

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v pátek…

Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému

Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní…

Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking

Slavný vědec Stephen Hawking napsal pro list Guardian…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7.1 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1205
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1220 / 420
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4178
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1497
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to nejvíc klouže?

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to…

Zledovatěla vozovka, před tím varují silničáři v sobotu řidiče, jak na Moravě, tak na severu i východě Čech.…

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které  naopak zimu?

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které…

Podobně jako někteří živočichové uléhají k zimnímu spánku i některé rostliny si potřebují přes zimu odpočinout a…

 

iSport.cz

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se radovalo po nájezdech

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se…

Hokejisté San Jose porazili v NHL Montreal 2:1 a připsali si desáté vítězství nad Canadiens na domácím ledě v…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt, být dobrou matkou?

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt,…

"Vážený pane profesore, Vaše články čtu téměř okamžitě, jak vyjdou, a moc se na ně těším. Ale článek v RX 23/16…

 
 
reklama