Ford Focus 2,0 Ghia sedan

Ford Focus 2,0 Ghia sedan

 
 

Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem. Cena testovaného vozu se díky téměř maximální výbavě vyšplhala až na 648.300 Kč, cena základní verze 2,0 Ghia sedan je 494.000 Kč. Ceny ostatních...

Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem. Cena testovaného vozu se díky téměř maximální výbavě vyšplhala až na 648.300 Kč, cena základní verze 2,0 Ghia sedan je 494.000 Kč. Ceny ostatních verzí Fordu Focus můžete najít v našem

Zatímco u dříve testovaného Fordu Mondeo kombi 2,0 se stejným motorem, jde o rychlý rodinný vůz s těžkým zpřevodováním, Focus 2,0 je automobilem naprosto odlišným. Dovolím si tvrdit, že z velké části má tuto odlišnost na svědomí jiné zpřevodování. Jasným důkazem jsou právě otáčky motoru při 130 km/h na pátý převodový stupeň. Zatímco Mondeo točí pouze 3000 ot/min, Focus 3600 ot/min. Navíc jsou u Focusu jednotlivé rychlosti velmi blízko u sebe , což umožňuje, při sportovní jízdě, udržovat motor stále v potřebných otáčkách.

Nevím, zda bylo záměrem konstruktérů nechat vyniknout i dravý zvuk motoru, ale faktem je, že šestnáctiventilový dvoulitr je zřetelně slyšet již od 3000 otáček. Pod touto hranicí je naopak prakticky neslyšitelný. Jeho tah od spodu i výkon ve vyšších otáčkách je vynikající. Motor je možno točit až prakticky do konce otáčkoměru, jelikož je cejchován pouze do sedmi tisíc ot/min a omezovač motor přeruší až v 6800 ot/min. Vzhledem ke zpřevodování, které nutí řidiče prakticky neustále využívat výkonový potenciál motoru, je výsledná průměrná spotřeba 10 l/100 km odpovídající.

Řazení rychlostí je přesné, ale jde poměrně ztuha. Pochvalu zaslouží velmi silný věnec volantu, který se dobře drží. Posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k tomuto vozu dobře hodí. V ostrých zatáčkách tělo dobře drží výrazné boční vedení předních sedadel, ve kterých jsou zabudovány boční airbagy. Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek, ale pro dosažení maximálního zpomalení, je nutno brzdový pedál zmáčknout silněji, než bývá obvyklé.

Interiér je v podélném směru nadprůměrně prostorný, což je znát především na zadních sedadlech. V tomto parametru lehce překonává hlavního konkurenta VW Golf (potažmo Octavii). S místem nad hlavou (vzadu) je to u sedanu, narozdíl od hatchbacku, horší. Vyšší postavy (okolo 180 cm) již musí mít hlavu mírně skloněnu vpřed.

Přístrojová deska je poměrně členitá a je nutno si na ni zvyknout. Po několika dnech jsem však ocenil výbornou ergonomii ovládacích prvků i jejich umístění. Součástí výbavy Ghia je i imitace dřeva, která je na střední konzole tak členitá, že i malé dítě pozná, že jde o obyčejný probarvený plast.

Velký zavazadlový prostor s objemem 490 litrů je přístupný přes poměrně malý otvor, takže do něj nelze vložit větší předměty i když by se dovnitř vešly. Pochvalu zaslouží systém vzpěr, která drží víko zav. prostoru a neomezují jej při zavření. Pod zavazadlovým prostorem se skrývá pouze dojezdové náhradní kolo. Plnohodnotné je za příplatek 2100 Kč.

Nakonec jsem si nechal jízdní vlastnosti. Díky propracovanému podvozku jsou jízdní vlastnosti na vrcholu vozů nižší střední třídy. Ani při opravdu extrémním zacházení se nedostavuje nedotáčivost nebo naopak přetáčivost.

Ford Focus 2,0 sedan zdědil po hatchbacku vše dobré, ale omezený přístup k zavazadlům přes malé víko a nižší výška stropu vzadu mu pár bodíků přeci jen ubírá.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 494 Kč Cena v testované výbavě: 648 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, otáčkoměr, centrální zámek, el. výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově i podélně stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání předních oken, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní opěradlo s loketní opěrkou, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy

Výbava testovaného vozu:ABS (20.600,-), manuální klimatizace (36.100,-), boční airbagy + airbag spolujezdce (16.900,-), dálkové ovl. centrálního zamykání (3.600,-), el. ovl. zpětná zrcátka v barvě karosérie (3.600,-), el. nastavitelná výška sedadla řidiče (2.600,-), el. vyhřívané přední sklo + trysky ostřikovačů (6.700,-), metalíza (10.200,-), ráfky z lehkých slitin (16.500,-), varovné parkovací zařízení (27.300,-), rádio s dálkovým ovládáním na sloupku volantu + 4x repro (10.200,-), celkem 648.300 Kč

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 178 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4362
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…