Ford Focus 2,0 Ghia sedan

Ford Focus 2,0 Ghia sedan

 
 

Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem. Cena testovaného vozu se díky téměř maximální výbavě vyšplhala až na 648.300 Kč, cena základní verze 2,0 Ghia sedan je 494.000 Kč. Ceny ostatních...

Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem. Cena testovaného vozu se díky téměř maximální výbavě vyšplhala až na 648.300 Kč, cena základní verze 2,0 Ghia sedan je 494.000 Kč. Ceny ostatních verzí Fordu Focus můžete najít v našem

Zatímco u dříve testovaného Fordu Mondeo kombi 2,0 se stejným motorem, jde o rychlý rodinný vůz s těžkým zpřevodováním, Focus 2,0 je automobilem naprosto odlišným. Dovolím si tvrdit, že z velké části má tuto odlišnost na svědomí jiné zpřevodování. Jasným důkazem jsou právě otáčky motoru při 130 km/h na pátý převodový stupeň. Zatímco Mondeo točí pouze 3000 ot/min, Focus 3600 ot/min. Navíc jsou u Focusu jednotlivé rychlosti velmi blízko u sebe , což umožňuje, při sportovní jízdě, udržovat motor stále v potřebných otáčkách.

Nevím, zda bylo záměrem konstruktérů nechat vyniknout i dravý zvuk motoru, ale faktem je, že šestnáctiventilový dvoulitr je zřetelně slyšet již od 3000 otáček. Pod touto hranicí je naopak prakticky neslyšitelný. Jeho tah od spodu i výkon ve vyšších otáčkách je vynikající. Motor je možno točit až prakticky do konce otáčkoměru, jelikož je cejchován pouze do sedmi tisíc ot/min a omezovač motor přeruší až v 6800 ot/min. Vzhledem ke zpřevodování, které nutí řidiče prakticky neustále využívat výkonový potenciál motoru, je výsledná průměrná spotřeba 10 l/100 km odpovídající.

Řazení rychlostí je přesné, ale jde poměrně ztuha. Pochvalu zaslouží velmi silný věnec volantu, který se dobře drží. Posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k tomuto vozu dobře hodí. V ostrých zatáčkách tělo dobře drží výrazné boční vedení předních sedadel, ve kterých jsou zabudovány boční airbagy. Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek, ale pro dosažení maximálního zpomalení, je nutno brzdový pedál zmáčknout silněji, než bývá obvyklé.

Interiér je v podélném směru nadprůměrně prostorný, což je znát především na zadních sedadlech. V tomto parametru lehce překonává hlavního konkurenta VW Golf (potažmo Octavii). S místem nad hlavou (vzadu) je to u sedanu, narozdíl od hatchbacku, horší. Vyšší postavy (okolo 180 cm) již musí mít hlavu mírně skloněnu vpřed.

Přístrojová deska je poměrně členitá a je nutno si na ni zvyknout. Po několika dnech jsem však ocenil výbornou ergonomii ovládacích prvků i jejich umístění. Součástí výbavy Ghia je i imitace dřeva, která je na střední konzole tak členitá, že i malé dítě pozná, že jde o obyčejný probarvený plast.

Velký zavazadlový prostor s objemem 490 litrů je přístupný přes poměrně malý otvor, takže do něj nelze vložit větší předměty i když by se dovnitř vešly. Pochvalu zaslouží systém vzpěr, která drží víko zav. prostoru a neomezují jej při zavření. Pod zavazadlovým prostorem se skrývá pouze dojezdové náhradní kolo. Plnohodnotné je za příplatek 2100 Kč.

Nakonec jsem si nechal jízdní vlastnosti. Díky propracovanému podvozku jsou jízdní vlastnosti na vrcholu vozů nižší střední třídy. Ani při opravdu extrémním zacházení se nedostavuje nedotáčivost nebo naopak přetáčivost.

Ford Focus 2,0 sedan zdědil po hatchbacku vše dobré, ale omezený přístup k zavazadlům přes malé víko a nižší výška stropu vzadu mu pár bodíků přeci jen ubírá.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 494 Kč Cena v testované výbavě: 648 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, otáčkoměr, centrální zámek, el. výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově i podélně stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání předních oken, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní opěradlo s loketní opěrkou, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy

Výbava testovaného vozu:ABS (20.600,-), manuální klimatizace (36.100,-), boční airbagy + airbag spolujezdce (16.900,-), dálkové ovl. centrálního zamykání (3.600,-), el. ovl. zpětná zrcátka v barvě karosérie (3.600,-), el. nastavitelná výška sedadla řidiče (2.600,-), el. vyhřívané přední sklo + trysky ostřikovačů (6.700,-), metalíza (10.200,-), ráfky z lehkých slitin (16.500,-), varovné parkovací zařízení (27.300,-), rádio s dálkovým ovládáním na sloupku volantu + 4x repro (10.200,-), celkem 648.300 Kč

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 178 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4362
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci testují pevnost českých hranic

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci…

Odolá Česko přílivu migrantů? Na hranicích se Slovenskem začalo cvičení policie, vojáků a celníků zaměřené na…

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než hypotéky. Češi končí v dluzích

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než…

I když v současné době panuje v Česku boom hypoték, současně s nimi stoupá počet spotřebitelských úvěrů. Pro…

 

iSport.cz

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře Trpišovský i Kotal

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře…

Éra trenéra Zdeňka Ščasného ve Spartě po porážce v derby skončila, hledá se jeho nástupce. Kdo patří mezi…

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na efekt, chválí Seaman

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na…

Moc si nezachytal, přesto brankář Arsenalu Petr Čech slyšel chválu. Jediným excelentním zákrokem si při sobotním…

 

Reflex.cz

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům, včetně korunního prince

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým…

Saúdskoarabský král Salmán je od roku 2015 králem Saúdské Arábie. Zastává funkci ministra obrany země a má…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované děti: Leckdy od nás děti ani nechtějí domů…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované…

V aktuálním Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu, vám představujeme osm žen, jejichž projekty stojí za…