Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS přijde 2015, dostane 2,3 turbo

Michal Fokt
Diskuze (41)
Za dva roky by mohlo dojít k nelítostné válce dvou (až tří) nejostřejších předokolkových kompaktních hot-hatchů!

Nenajde se asi moc lidí, kterým by Ford Focus ST připadal málo sportovní nebo pomalý, americká automobilka ale i přesto už dvakrát neváhala a vrazila spoustu peněz do vývoje ještě ostřejšího Fordu Focus RS. A udělá to i potřetí - za dva roky, tedy na sklonku produkčního cyklu třetí generace Focusu, se verze RS vrátí a oproti variantě ST se bude doposud lišit nejvíce.

Pohon předních kol by měl zajistit jiný motor, než pohání Focus ST. Ostré RS dostane přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 2,3 l, vyvíjený pro novou generaci pony caru Ford Mustang, vyladěný na výkon přibližně 335 k (246 kW). Bude jediným zdrojem výkonu, původní plány na hybrid s elektricky poháněnými zadními koly byly z důvodu finanční náročnosti zamítnuty.

Focus RS využije na přední nápravě opět modifikovanou verzi McPhersonu v kombinaci s mechanickým diferenciálem se zvýšenou svorností, zatímco současný Focus ST si musí vystačit s klasickým McPhersonem a elektronickou náhražkou samosvoru. O příval emocí se postará systém Sound Composer, jenž na přání otevře kanál mezi motorovým prostorem a kabinou. Samozřejmostí budou účinnější brzdy, sportovnější naladění podvozku a zkrášlení interiéru.

Ačkoli se z Focusu RS stala kultovní záležitost, nemůže se jako kdysi chlubit tím, že je nejrychlejším předokolkovým hot-hatchem. O tento titul ho připravil Mégane R26.R a později i Mégane RS 265 Trophy. Vzhledem k modelovému cyklu francouzské konkurence je pravděpodobné, že na přímé měření sil s ostrým Méganem nedojde a současně nebude v roce 2015 nejspíš ještě připraven v rámci nové generace jeho nástupce. I tak to ale nebude mít Ford Focus RS snadné, na 2015 je totiž ohlášena Honda Civic Type R a vůbec se netají tím, že by teď ráda tahala za nejdelší konec právě ona. Bude to asi hodně napínavé.

Michal Fokt
Diskuze (41)
6. 2. 2013 19:15
Re: Proboha proč?
Omluvám se za překlep ;-)
Avatar - white label
6. 2. 2013 19:08
Re: Proboha proč?
S 2,3T u STéčka těžko, když má 2,0T. ;-)
Avatar - white label
6. 2. 2013 18:07
Re: vela dveri
A nejen tebe... >:-[]
Velmi trefný smajlík před tvým textem: "Za vysoké úrovně stávajícího designu Civiců,..." >:D
Jinak si docela odporuješ, nejdřív píšeš o potvrzení vypuštění 3dv. verze u 9. g. a následně píšeš, že Type-R možná bude jako 3dv. Ale 8 g. přece taky byla ve 3dv. provedení právě jako TypeR/S.
Potom je tedy předčasné mluvit o tom potvrzení vypuštění 3dv. verze.
Avatar - white label
6. 2. 2013 13:29
Re: vela dveri
Já bych to bral raději z dvoulitru, jinak ale dvakrát souhlas:
- Manuály Honda umí opravdu skvěle...
- Možnost volby je nejlepší řešení nejen nejen u převodovky, ale i u varianty karoserie, resp. počtu dveří, viz včera 22:56
Avatar - King
6. 2. 2013 11:57
Re: vela dveri
Dost lidí je toho názoru, že CTR bude mít 2.0 Turbo, konstrukčně nezávislé na WTCC 1.6, dokonce by to mohla být turbená verze motoru R20 z Accordu a CR-V, která by se na to svým velkým zdvihem velmi hodila. Motor 1.6 by asi znamenal příliš mnoho kompromisů, i když vypořádat se s nimi by byla určitě výzva hodná Hondy. Za mně - bych bych pro fakt nabušenou 1.6T, ale reálnější je 2.0T.

Dvouspojka je pěkná věc, ale opravdu bych litoval ztráty toho, co dělalo sportovní hondy spolu s motory unikátní - chirurgicky přesného řazení. Uvítal bych možnost volby.