Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST: V Česku od 698.990 korun za benzin i diesel

Jan Mička
Diskuze (99)
Ford oznámil ceny modernizovaného Focus ST. Ten se poprvé objevuje také s turbodieselovým motorem.

Současné generaci Fordu Focus ST byla v prvopočátku vyčítána vysoká cena. Za lépe vybavené auto jste zaplatili více než milion korun, na což Ford v polovině roku 2013 reagoval razantním snížení základní ceny o 196.000 Kč u hatchbacku a dokonce o 206.000 Kč u kombi. Nejlevněji jste vůz tehdy pořídili od 659.900 Kč.

Nedlouho po uvedení modernizovaného Focusu na český trh přichází také ceník verze ST. V nabídce je přirozeně pouze jediný stupeň výbavy, ale poprvé v historii jej můžete pořídit také s turbodieselovým dvoulitrem (136 kW). Největší bombou nicméně je, že šetrnějšími motoru importér nasadil stejnou cenu, jako přeplňovanému dvoulitrovému EcoBoostu (184 kW). V obou případech se bavíme o částce 698.990 Kč, přičemž za kombi vždy připlácíte 20.000 Kč. Ceny platí pro vozy vyrobené od 2. března 2015, nicméně objednávat můžete již nyní.

Ani u základní verze si na výbavu nemůžeme stěžovat. Ve standardu dostanete třeba automatickou dvozónovou klimatizaci, litá 18“ kola, šest airbagů, sportovní sedadla Recaro s vyhříváním, startování tlačítkem, sportovní odpružení, hliníkové pedály nebo vyhřívané čelní sklo.

Poměrně zajímavě vypadá také seznam příplatkových prvků. Například za Sadu Xenon, která obsahu přední bixenony, diodové zadní svítilny, vysokotlaké ostřikovače a automatickou regulaci sklonu světlometů zaplatíte 32.300 Kč. Sada Performance s 19“ koly, většími brzdovými kotouči, červeně lakovanými třmeny a podsvícenými prahovými lištami stojí 27.000 Kč, tempomat s omezovačem rychlosti vás přijde na 9.000 Kč, a za nejlevnější navigaci, která je součásti sady Audio 10, necháte u prodejce 49.000 Kč.

Ford Focus ST- technická data a české ceny
Motor2.0 EcoBoost2.0 TDCi Duratoq
Emisní normaEuro 6Euro 6
Zdvihový objem [cm3]19991997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/5500136/3500
Točivý moment [N.m/min]360/2000-4500400/2000-2750
Maximální rychlost [km/h]248217
Zrychlení 0-100 km/h [s]6.5(6.7)8.1(8.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6.84.2
Základní cena [Kč]698.990698.990
Údaje v závorkách platí pro kombi, příplatek činí 20.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (99)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2015 11:02
Re: Cupra
Přesně tak. Konkrétně na Cupře 280 není nic, ale opravdu nic, co by bránilo univerzálnímu používání. Pokud jde o někdy vytýkané problémy s trakcí vzhledem k už dost vysokému výkonu při FWD, tak to se ale netýká běžné jízdy. Důležité totiž je, že se Cupra nijak nebrání/neprotestuje/netrojčí při klidné nebo vyloženě defenzivní jízdě. Není u ní cítit zaměření pouze na výkon, na rychlou jízdu. Čili o Cupře klidně můžu tvrdit to, co kdosi nedávno prohlásil o GTI. Je to auto, které bych se nebál půjčit svojí babičce.
Avatar - iudex
9. 1. 2015 09:24
Re: Cupra
Presne tak, 5 dverový hotheč je perfektne univerzálne auto, cez týždeň do práce, po meste, s rodinou a na nákupy, s plne využiteľnými zadnými sedadlami a kufrom a cez víkend tá "erzeta". :-)
Avatar - iudex
9. 1. 2015 09:18
Re: Cupra
ST to má trošku sofistikovanejšie, ako bežné Focusy či vaša Kuga (torque vectoring control), v princípe ide ale stále iba o náhradu samosvoru selentívnym pribrzďovaním kolies (obdobne ako koncernový systém XDS+). Samosvor robí presný opak, neuberá krútiak na kolese s horšou adhéziou, ale prenáša ho na koleso s lepšou adhéziou. Výsledok je čo do stability prejazdu zákrutou (potlačenia nedotáčavosti) podobný, ale rýchlosť nie, pretože samosvor krútiak neobmedzuje, zatiaľ čo TVC, XDS+ a pod. áno a teda v podstate znižujú rýchlosť prejazdu zákrutou. Ako vedľajšia negatívna externalita týchto elektronických náhražok samosvoru je tu väčšie opotrebenie bŕzd pri ostrej jazde.
Teda máš pravdu, že ST malo mať samosvor, ten výkon si ho rozhodne pýta a ST podľa mňa nemôže naplno prejaviť svoj potenciál.
Avatar - iudex
9. 1. 2015 09:05
Re: Cena
Neviem o tom, žeby malo byť GTD v kombíku, rovnako ani GTI. Kombík bude v modeli R, ale to je predsalen o ligu (hlavne finančnú) vyššie.
Avatar - Emel
9. 1. 2015 09:04
Re: Seznam příplatkových prvků
Mají dobré a pěkné auto... holt si ho nechaj zaplatit. Mnou konfigurované ST vychází o 100t dráž než mnou konfigurovaná RS... ale taky má o 22kW víc (aspoň na papíře).