Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Ford Ka 1,3 - Ka-marád

 
 

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford překvapil novým miniautomobilem Ka. A to jak futuristickým designem, tak velikostí. Ka je totiž o plných 20 cm kratší než doposud nejmenší Ford Fiesta.

Z Fiesty je použit osvědčený podvozek, koncepce je však zcela jiná. Revoluční design je emotivně laděn pro ženy, které při koupi hledí spíše na ladné křivky automobilu, než pod kapotu.

V Evropě mají kompaktní vozy celkem 30% trhu a o každé procento se svádí tvrdý a nelítostný boj. Proto byl také návrh nejmenšího Fordu svěřen hned čtyřem!! vývojovým střediskům Fordu v USA, Anglii, Itálii a Německu. Nakonec byl jako nejlepší vybrán německý návrh.

Ale pojďme od teorie k praxi a rovnou se podívejme na interiér. Je tak jako celý automobil laděn velmi moderně. Pozornost zasluhují krásné analogové hodiny, výplně dveří, ale i samotný tvar př. desky. Kvalita zpracování přístrojové desky, čalounění sedadel i ostatních detailů je na takto malý a levný automobil příkladná. Jedinou nevýhodou je, že není možno si vybrat z různých barev potahů a tak musí jeden potah sedadel ladit se všemi dodávanými barvami karoserie.

Prostor na př. sedadlech je dostatečný, jen u vyšších postav je málo místa pro pravou nohu. Zadní sedadla lze označit za nouzová, či spíše vhodná jen pro děti. Je možno je sklápět 1/3 - 2/3 a tím podstatně zvětšit dosti skromný základní objem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 186 litrů.

Požitkem je jízda v úzkých uličkách města, kde se projeví skvělá obratnost daná velkým rejdem Káčka. Nevýhodou testované verze je však absence posilovače. Díky tomu je nutno mnohokrát otočit volantem z jedné krajní polohy do druhé. Dokonce si dovolím tvrdit, že při náhlém vyhýbacím manévru by příliš pomalé zatočení mohlo vést ke kolizi. Při vyšší rychlosti je směrová stabilita vozu dobrá, v prudkých zatáčkách se však začíná projevovat nedotáčivost daná koncepcí vše vpředu. Kritikou musím pokračovat i u brzd, které po delším brzdění ochabují. Naopak koncepčně ne zrovna nejmodernější dvouventilový motor Endura - E o objemu 1,3 litru s nej. výkonem 44 kW překvapuje živostí v otáčkách i zátahem odspodu . Je to tím, že 90% hodnoty nejvyšší hodnoty točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1500-4500 otáček. Převodovka je dobře odstupňována, řazení převodových stupňů jde lehce. Spotřeba při testu absolvovaném převážně ve městě nepřesáhla 7 litrů naturalu, což lze považovat za velmi dobré.

Celkově lze tedy Ford Ka hodnotit jako ideální vozidlo do města pro jeho obratnost, ale při koupi bych si určitě připlatil za posilovač řízení. Slábnoucí brzdy nejsou v městských podmínkách až takovým problémem. Největším lákadlem je však cena. V základní verzi nepřesahuje 260.000 Kč. (10/97). Za zmínku stojí i výborný výsledek Káčka v bariérové zkoušce, kdy malý předek vozu zachytil veškerou nárazovou energii a interiér zůstal nepoškozen.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 262 000 Kč Cena v testované výbavě: 262 000 Kč

Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 105 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.8 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 186 / 724
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 940 / 325
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1368
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Designový retroduel: Ford Ka vs. Renault Twingo Designový retroduel: Ford Ka vs. Renault Twingo

Ford Ka nebo Renault Twingo? Sportovně hravý styl New…

Ford Ka je v Británii stále trhák. Přichází další limitovaná edice Ford Ka je v Británii stále trhák. Přichází další limitovaná edice

Zatímco u nás se stará generace Fordu Ka prodává v…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…