Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Ford Ka 1,3 - Ka-marád

 
 

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford překvapil novým miniautomobilem Ka. A to jak futuristickým designem, tak velikostí. Ka je totiž o plných 20 cm kratší než doposud nejmenší Ford Fiesta.

Z Fiesty je použit osvědčený podvozek, koncepce je však zcela jiná. Revoluční design je emotivně laděn pro ženy, které při koupi hledí spíše na ladné křivky automobilu, než pod kapotu.

V Evropě mají kompaktní vozy celkem 30% trhu a o každé procento se svádí tvrdý a nelítostný boj. Proto byl také návrh nejmenšího Fordu svěřen hned čtyřem!! vývojovým střediskům Fordu v USA, Anglii, Itálii a Německu. Nakonec byl jako nejlepší vybrán německý návrh.

Ale pojďme od teorie k praxi a rovnou se podívejme na interiér. Je tak jako celý automobil laděn velmi moderně. Pozornost zasluhují krásné analogové hodiny, výplně dveří, ale i samotný tvar př. desky. Kvalita zpracování přístrojové desky, čalounění sedadel i ostatních detailů je na takto malý a levný automobil příkladná. Jedinou nevýhodou je, že není možno si vybrat z různých barev potahů a tak musí jeden potah sedadel ladit se všemi dodávanými barvami karoserie.

Prostor na př. sedadlech je dostatečný, jen u vyšších postav je málo místa pro pravou nohu. Zadní sedadla lze označit za nouzová, či spíše vhodná jen pro děti. Je možno je sklápět 1/3 - 2/3 a tím podstatně zvětšit dosti skromný základní objem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 186 litrů.

Požitkem je jízda v úzkých uličkách města, kde se projeví skvělá obratnost daná velkým rejdem Káčka. Nevýhodou testované verze je však absence posilovače. Díky tomu je nutno mnohokrát otočit volantem z jedné krajní polohy do druhé. Dokonce si dovolím tvrdit, že při náhlém vyhýbacím manévru by příliš pomalé zatočení mohlo vést ke kolizi. Při vyšší rychlosti je směrová stabilita vozu dobrá, v prudkých zatáčkách se však začíná projevovat nedotáčivost daná koncepcí vše vpředu. Kritikou musím pokračovat i u brzd, které po delším brzdění ochabují. Naopak koncepčně ne zrovna nejmodernější dvouventilový motor Endura - E o objemu 1,3 litru s nej. výkonem 44 kW překvapuje živostí v otáčkách i zátahem odspodu . Je to tím, že 90% hodnoty nejvyšší hodnoty točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1500-4500 otáček. Převodovka je dobře odstupňována, řazení převodových stupňů jde lehce. Spotřeba při testu absolvovaném převážně ve městě nepřesáhla 7 litrů naturalu, což lze považovat za velmi dobré.

Celkově lze tedy Ford Ka hodnotit jako ideální vozidlo do města pro jeho obratnost, ale při koupi bych si určitě připlatil za posilovač řízení. Slábnoucí brzdy nejsou v městských podmínkách až takovým problémem. Největším lákadlem je však cena. V základní verzi nepřesahuje 260.000 Kč. (10/97). Za zmínku stojí i výborný výsledek Káčka v bariérové zkoušce, kdy malý předek vozu zachytil veškerou nárazovou energii a interiér zůstal nepoškozen.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 262 000 Kč Cena v testované výbavě: 262 000 Kč

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 105 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.8 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 186 / 724
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 940 / 325
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1368
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Designový retroduel: Ford Ka vs. Renault Twingo Designový retroduel: Ford Ka vs. Renault Twingo

Ford Ka nebo Renault Twingo? Sportovně hravý styl New…

Ford Ka je v Británii stále trhák. Přichází další limitovaná edice Ford Ka je v Británii stále trhák. Přichází další limitovaná edice

Zatímco u nás se stará generace Fordu Ka prodává v…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…