Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga: Nový 1.5 EcoBoost a posílené turbodiesely

David Bureš
Diskuze (49)
Vybrané motory z Mondea čtvrté generace a modernizovaného Focusu míří i do modelu Kuga.

Ford v tichosti upravil český ceník SUV Kuga. Jeho hlavní změnou jsou vedle pozměněných cen nové motory. Ceny auta začínají na částce 607.940 korun za benzinový čtyřválec 1.5 EcoBoost (110 kW) kombinovaný se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Kuga je aktuálně nabízena se čtyřmi agregáty. Dosavadní 1.6 EcoBoost nahradil 1.5 EcoBoost ve stejných výkonových verzích – se 110 kW a 134 kW. Turbodiesely zastupuje 2.0 TDCi ve dvou výkonových variantách – se 110 kW a 132 kW.

Všechny motory jsou dodávané se šestistupňovou převodovkou. Pro slabší 1.5 EcoBoost a oba vznětové agregáty je standardem manuál, silnější patnáctistovka je k dispozici výhradně s automatem a pohonem všech kol. Čtyřkolka je standardem také pro silnější naftový čtyřválec. Oba turbodiesely je možné objednat i s dvouspojkovou převodovkou PowerShift

Kugu bude možné pořídit ve třech stupních výbavy. Základní cena vzrostla, donedávna bylo vůz možné pořídit s 1.6 EcoBoost (110 kW) za 499.990 korun.

Ford Kuga – ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor2.0 TDCi2.0 TDCi2.0 TDCi2.0 TDCi2.0 TDCi
Pohon4x24x44x44x44x4
Převodovka6M6M6DS6M6DS
Zdvihový objem [cm3]19971997199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3750110/3750110/3750132/3750132/3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]370/
1750-2750
370/
1750-2750
370/
1750-2750
400/
2000-3250
400/
2000-3250
Max. rychlost [km/h]194192190202200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,19,910,99,210,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,75,25,45,25,4
Cena Trend [Kč]673.940723.940773.940--
Cena Titanium [Kč]733.390783.390833.390825.390875.390
Cena Titanium Plus [Kč]---928.490978.490

Standardní výbava Kugy čítá ocelová 17palcová kola, poloautomatickou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, palubní počítač, přední mlhovky, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, sedm airbagů nebo multifunkční volant s koženým věncem.

Druhý stupeň Titanium přidává litá kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém SYNC, dešťový a světelný senzor nebo čalounění kombinující látku s kůží.

Vrcholem je verze Titanium Plus s 18palcovými koly, diodami denního svícení, bi-xenonovými světlomety, aktivním parkovacím asistentem a exteriérovou sadou sportovně laděných doplňků.

Výbavu bude možné jako již tradičně rozšířit o pakety se zvýhodněnou cenou. Sada Winter za 12.000 Kč přidá vyhřívaná přední sedadla a vyhřívané čelní sklo. Sada Assist Plus stojí 29.000,- (pro základní Trend 33.000 Kč) a výbavu doplní o systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání maximální povolené rychlosti.

Ford Kuga – ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor1.5 EcoBoost1.5 EcoBoost
Pohon4x24x4
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]14991499
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/5700134/5700
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/1600-4000240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,710,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,27,4
Cena Trend [Kč]607.940-
Cena Titanium [Kč]680.390822.390
Cena Titanium Plus [Kč]--

David Bureš
Diskuze (49)
24. 11. 2014 18:33
Re: 1,6 vs 1,5
ked nebudeš tak vyžraný aj 1,0 liter tě odveze dobre
26. 10. 2014 08:04
Re: 1,6 vs 1,5
Aha, takze ty jsi rozhodl ze to pojede hure a je to. Super, tim jsi rekl asi vse.
Avatar - Atlis
25. 10. 2014 20:38
Re: 1,6 vs 1,5
To je uplne jedno, ci som tym isiel ci nie, to, ze to pojde horsie je holy fakt.
25. 10. 2014 14:16
Re: 1,6 vs 1,5
To je nesmysl, ze nepatri. Podivej se do minulosti, jake motory byli v techto autech a da se rtict, ze je to v nekterych ohledech i nadstandartni motor. Samozrejme,ze s 2.0 EB to pojede lepe, ale to kazde auto. Ja mam 1.6 EB v smaxu a chces tvrdit, ze tam take nepatri ?
To jestli je 1.5 slabsi nebo ne nemohu soudit, mozna to podle grafu vypada, ale pockam si na srovnani v realu.
Avatar - Atlis
25. 10. 2014 13:14
Re: 1,6 vs 1,5
No zatiaľ vydržala 40tis km a robil ju najskúsenejší tuner Fordov v PL.

To však nie je dôležité, dôležitejšie je, že 1.5EB je jednoducho slabší motor v nízkych otáčkach ako 1.6EB a už prestaň vymýšľať nezmysly.

Či bude stačiť na Kugu? Áno bude, ale nepatrí do nej.

Mimochodom ja plánujem kúpiť Mondeo s tým motorom, ale radšej by som v ňom mal 1.6EB.