Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: modrý ovál nabídne více výkonu pro Fiestu a Focus v provedení ST

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Automobilka Ford se rozhodla potěšit své příznivce a pro současné modely Fiesta ST a Focus ST připravuje úpravy v podobě zvýšení výkonu motoru.

Za vývoj paketů pro zvýšení výkonu stávajících modelů Fiesta ST a Focus ST jsou zodpovědní inženýři společnosti Mountune z Maldonu v Essenu. Ford bude tyto sady nabízet ve své dealerské síti, ale zatím není jasné, zda v celé Evropě nebo jen na vybraných trzích. Jisté, ale je, že se na úpravy bude vztahovat záruka automobilky a objednat si je budou moci i zájemci, kterým již některý z modelů ST stojí v garáži.

Fiesta ST v současnosti disponuje výkonem 110 kW (150 k), ale díky úpravám dvoulitrového čtyřválce se výkon zvýší až na 136 kW (185 k). Inženýři společnosti Mountune zaměřili svou pozornost na řídící jednotku, hlavu válců, vačkový hřídel a výfukové potrubí. Po jejich zásahu Fiesta ST dosahuje maximální rychlosti 208 km/h a z nuly na 96 km/h zrychluje za 8,0 s, což je o půl sekundy rychleji než u standardního provedení. Zájemci za tuto úpravu zaplatí 950 britských liber (přibližně 34.000,-Kč).

Focus ST se po zákroku specialistů bude moci pochlubit výkonem 191 kW (260 k) a točivým momentem 400 Nm. Úpravy se u Focusu neomezí pouze na pohonnou jednotkou, která dostane přepracovanou řídící jednotku, nový sportovní filtr vzduchu a výfukové potrubí, ale i převodovku se zkrácenými drahami řazení. Maximální rychlost se má pohybovat okolo hodnoty 250 km/h. Za balíček úprav pro Focus ST si u Fordu řeknou o 1500 britských liber (zhruba 53.000,- Kč) a do prodeje by se měl dostat v létě letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Dinar
4. 1. 2008 10:27
Re: Přihořívá
Co je to za motor? Myslím objem? Má to být náhrada za stávající volví 3,2 I6? Ten je poměrně nový.
Avatar - v3jc3
3. 1. 2008 23:03
Fiesto teš se!
185 koní to už je lepší >:-[] na jaře si je nasřádám pod kapotu ;-)
Avatar - 125S
3. 1. 2008 22:23
Nálepka RS?
Doufám, že to neni náhrada za RS, to by to čekání bylo na nic... :-|
3. 1. 2008 18:34
Re: Jeden hot hot hatch... a jeden - co vlastně?
Jen bych reagoval, že důvodů ke koupi Fiesty ST je neustále dost - je to nejzábavnější auto ve své třídě a těžko hledá konkurenci i když je konstrukčně téměř u konce své kariéry. Výkon 110 kW byl zvolený schválně pro potřeby trhu v Británii a Německu, kde se Fiest ST prodává nejvíce (jedná se o výkonovou hranici motoru, ne jako u nás objemovou). Fiesta narozdíl od takové Fabie s úsměvným nápisem RS je plnohodnotným sportovním náčiním...
A k Focusu ST... Vozy WRC musí mít co nejplošší křivku točivého momentu s maximem někde kolem 600 Nm v co nejširším rozsahu otáček, tudíž tady nejde o to aby motor měl výkonostní špičku, ale aby měl lineární tah od nízkých až po vysoké otáčky... Tudíž Focus ST má mnohem blíž vozům WRC, než třeba taková Honda Type R s vysokým výkonem, ale nízkým točivým momentem! :-)
3. 1. 2008 15:30
Re: Jeden hot hot hatch... a jeden - co vlastně?
Konečně seriózní zhodnocení stavu, jakého by byl schopen i GTI, kdyby si odpustil své apoštoly.

Focus ST se mi celkem líbí, ale místo pětiválce (který je podle všeho přiliš hladový), bych uvítal nějaký klon čtyřválce s turbem, jakému se tak dařilo v letošním WRC. Ty motory u Fordu umějí, tak proč to nepřivedou mezi lidi? Bylo by fajn, kdyby tam měli něco slušně výkonného, co by se ale současně v normálním režimu spokojilo s normální porcí benzínu.