24.1. 2016 Jiří Baborský

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

 

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to 136.000 Kč, to chce kuráž. Ford ji má. Přivítejme Mondeo Vignale.

Kdo chce ford, ale současně by se rád odlišil od davu fiest, focusů a mondeí, pro toho je tu nová prémiová odnož Vignale. Pod značkou slavné italské karosárny bude velkokapacitní automobilka nabízet to nejlepší ze svého výrobního programu, navíc patřičně dokořeněné.

První vlaštovkou z dílny Vignale je mondeo, a sice jako sedan nebo kombi. Pětidveřové variantě se splývavou zádí je luxus zapovězen. Vrcholem Fordovy střední třídy byla dosud verze Titanium. Proti ní je vignale o 136.000 Kč dražší a my hoříme nedočkavostí, co za ně dostaneme.

Příběh Vignale začíná už na výrobní lince ve španělské Valencii. Speciální tým dohlíží na kvalitu obzvlášť přísným okem a podrobuje vůz více kontrolám, než je běžné u ostatních fordů. Hnědý sedan se na silnici blýská tak nějak víc než jiná, „obyčejná“ mondea. Vícevrstvá hnědá metalíza Nocciola se snoubí s řadou chromovaných doplňků, příplatková devatenáctipalcová kola jsou lakována efektním odstínem třpytivého niklu (27.700 Kč) a odlišné provedení masky dává autu noblesní jiskru. Při hledání odlišností pokračujeme v prostorném interiéru. Standardně je čalouněný kůží, které je u vignale použito o 110 % víc, než když si ji přiobjednáte do běžného mondea. Kromě sedadel s výraznými šestiúhelníkovými motivy najdeme kvalitní kůži na dveřích a celé palubní desce, což výrazně pozvedá celkový dojem. Bohužel tím ještě více vynikne laciné plastové provedení středového panelu s ovladači klimatizace a audiosystému. Ten by mohl vzhledem k ceně přes milion hrát klidně ještě o něco lépe.

Kde se vzalo Vignale
V roce 1948 založil Ital Alfredo Vignale poblíž Turína soukromou karosárnu. Pracoval na malosériových projektech pro Alfu Romeo, Fiat, Ferrari, Maserati a v jeho studiu vznikla celá řada zakázkových automobilů. Vignale významně promluvil i do československé motoristické historie, je totiž autorem karoserie Tatry 613. V roce 1969 koupila Vignale automobilka De Tomaso, již vlastnící konkurenční Ghiu. Oba designérské pojmy pak v roce 1973 odkoupil Ford. Ten kdysi označoval nejvyšší výbavy svých modelů Ghia, dnes udělal z Vignale luxusní divizi.

Rozpačití jsme ze skladby standardní výbavy. Čekali jsme, že do Vignale Ford nacpe, co se do něj vejde. Ale není tomu tak. Ve srovnání s Titaniem sice září světlomety LED, ale za navigaci, která je jinak v ceně už od druhé výbavy, si musíte připlatit 29.900 Kč! Tomu říkáme výhoda – připlať si, aby sis mohl připlatit. Adaptivní tempomat? 30.100 Kč. Adaptivní tlumiče? V balíčku s asistenčními systémy za 51.900 Kč. Elektrické ovládání víka kufru? 10.800 Kč, navíc jen pro kombi. Ehm, asi jsme od pompézně prezentovaného konceptu čekali víc.

Příplatek 136.000 Kč proti specifikaci Titanium tak vlastně pokrývá jen kůži, diodové světlomety (mimochodem dost nevalné), estetické identifikátory a speciální zákaznický servis. Za nás nezbývá než popřát sebevědomému projektu hodně štěstí.

Jak jede

Pro Vignale jsou vyhrazeny jen nejsilnější motory z nabídky mondea. Benzinovou volbou je výhradně přeplňovaný dvoulitr s klasickým automatem s hydrodynamickým měničem – s výkonem 176 kW jde o top specifikaci.

Kombinace je to rychlá, kultivovaná a hladová. Motoru trochu chybí „šťáva“, adekvátně jede až nad čtyřmi tisíci otáček, kde je čtyřválec navzdory preciznějšímu odhlučnění verze Vignale neprémiově hlasitý. Reakce na plyn jsou dost ostré, což obtěžuje při parkování a vyžaduje řidičovo soustředění při snaze o hladkou, noblesní jízdu. Vyloženě relaxačním tempem jsme dokázali jet za sedm litrů, ale jakmile jsme se přestali na spotřebu ohlížet, ukázala se na palubním počítači hned desítka a po městě běžně dvanáctka. A to je na dnešní poměry příliš.

Testovaný vůz nedostal příplatkové adaptivní tlumiče (pro mondeo nově v nabídce), zato obouval velká devatenáctipalcová kola. Výsledkem sice není úplná plavnost, ale čekali jsme to mnohem horší. Podvozek je sám o sobě příjemně pohodlný a i s velkým obutím umí nabídnout vysokou kulturu jízdy.

Ceny Mondea Vignale Sedan Kombi
2.0 TDCi/132 kW 937 990 Kč 967 990 Kč
2.0 TDCi/132 kW aut. 987 990 Kč 1 017 990 Kč
2.0 TDCi/132 kW aut. 4x4 1 037 990 Kč 1 067 990 Kč
2.0 TDCi Bi-Turbo/154 kW aut. 1 029 990 Kč 1 059 990 Kč
2.0 EcoBoost/176 kW aut. 1 017 990 Kč 1 047 990 kč

Služby zákazníkům: Autem to nekončí

Značka Vignale není jen o samotném produktu. Ford pro ni připravil samostatný koncept prodeje, servisu a péče o zákazníka. Při převzetí testovacího mondea jsme jej okusili na vlastní kůži. V obrovské prodejně v Praze–Ořechu má Vignale vyčleněný samostatný koutek, kde se nás okamžitě ujímá manažer Vignale Jakub Zálešák. Obchod budeme uzavírat u speciálního stolu, který funguje jako obří tablet, na němž si můžeme prohlížet ceník, katalog a sestavit vůz v on-line konfigurátoru. Když si prodejce se zákazníkem plácne, získává klient speciálně vyškoleného technika a bonusové služby související se servisem – vyzvednutí vozu přímo u zákazníka, bezplatné zapůjčení náhradního vozu a prémiové čistění včetně péče o kožený interiér zdarma. V případě jakýchkoli trablů na cestách je 24 hodin denně k dispozici infolinka Vignale. Jde sice o klasické asistenční služby, ovšem majitel vozu Vignale má při řešení vyšší prioritu. Protože ale v dnešním světě není nic úplně zadarmo, účtuje Ford u modelů Vignale o něco vyšší hodinovou sazbu servisu (1050 vs. 825 Kč bez DPH).

Víte, že…

… aktuálně jsou v Česku pro Vignale vyhrazeni dva prodejci, a to v Praze-Ořechu a Pardubicích? Do konce roku by se měl počet takzvaných Ford Store zvýšit na šest.

… ještě letos se s logem Vignale představí S-Max a nové SUV Edge, výhledově pak také model Galaxy?

… pro Mondeo Vignale jsou určeny jen čtyři laky karoserie: černá, šedá, hnědá (9750 Kč) a bílá (17.000 Kč)?

Plusy

  • I na velkých kolech dobrý komfort
  • Jemně řadící automat
  • Dobré odhlučnění

Minusy

  • Za hodně peněz málo muziky
  • Vysoká spotřeba
  • Slabý výkon dálkových světlometů

Technické údaje
Motor a převodové ústrojí Přeplňovaný zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč.
Zdvihový objem 1999 cm3
Rozvod DOHC
Válce/ventily4/4
Výkon 176 kW při 5400 ot./min
Točivý moment 345 N.m při 2700-3500 ot./min.
Pohon Předních kol
PřevodovkaAutomatická šestistupňová
Nejvyšší rychlost 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s
Emise CO2 169 g/km
Spotřeba město/mimo město 10,2/5,6 l/100 km
Kombinovaná spotřeba7,3 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2850mm
Délka x šířka x výška4871 x 1852 x 1482 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1457/1494 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1564/741 kg
Objem palivové nádrže 62 l
Pneu 235/40 R19.
Objem kufru 516 l
ZÁRUKY A CENY Celková záruka 2 roky, 2 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 1.162.740 Kč (adaptivní tempomat 30.100 Kč, sada Business včetně navigace a audiosystém Sony 29.900 Kč, sada jízdních asistentů 21.000 Kč, vyhřívaný volant a zadní sedadla 8900 Kč, elektricky nastavitelný volant 6400 Kč, zatmavená zadní okna 5900 Kč, speciální metalický lak 9750 Kč…).
Základní cena 1.017.990 Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok…










Ford Nightonomy: Autonomní jízda v noci není problém (+video) Ford Nightonomy: Autonomní jízda v noci není problém (+video)

Ford v rámci vývoje automobilů s autonomním řízením…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

Související články
Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu! Ford Kuga 2.0 TDCi – Změňte tu kabinu!

Kompaktní SUV od Fordu již brzy čeká modernizace. Měla by…

Ford Focus RS – Avatar Ford Focus RS – Avatar

Ježdění v téhle modré obludě bych přirovnal…

 



 
Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Včera

Dodge Viper se díky svému designu, technice a jízdním výkonům vypracoval na jeden z nejslavnějších sportovních vozů světa za podstatně kratší dobu než řada jeho konkurentů.




Blesk.cz

Dahlgren stane kvůli vraždě před soudem. Odejde s doživotím?

Dahlgren stane kvůli vraždě před soudem. Odejde s doživotím?

Brněnský krajský soud začíná v úterý rozplétat tři roky starou čtyřnásobnou vraždu rodičů a dvou dětí, které se…

Příznivé ceny a hlavně bezpečí! NEJ destinace pro dovolenou s dětmi

Příznivé ceny a hlavně bezpečí! NEJ destinace pro…

Dovolená s dětmi? Její výběr se řídí jinými kritérii, než hledáte-li pobyt pro dospělé. Krátká doba letu, pláže…

 

iSport.cz

Baník v druhé lize hlásí první posilu. Přichází bývalý obránce Slavie

Baník v druhé lize hlásí první posilu. Přichází…

Ostravský Baník hlásí první posilu. Druholigový klub posílí slovenský stoper Martin Dobrotka. Bývalý slávista a…

Chtěl být Dominátor! Furchovi se splnil sen a setkal se s Haškem

Chtěl být Dominátor! Furchovi se splnil sen a setkal…

Když ho šel v sedmi letech po Naganu vítat v tričku s nápisem „Budu Dominátor“, ještě netušil, že i on…

 

Reflex.cz

První Čech zemřel v boji proti Islámskému státu. Lékaře zasáhlo sebevražedné auto

První Čech zemřel v boji proti Islámskému státu.…

Přímo v přední bojové linii v Iráku byl o víkendu smrtelně zraněn vojenský lékař Rezgar Sivejlí Rašíd. Původem…

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně doma. Nebo není?

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně…

Šestá epizoda GoT má na IMDb.com výrazně nižší hodnocení než excelentní předchozí díl – „pouhých“ 8.8 z 10…