Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford B-Max: Malé MPV bez B-sloupku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Ford se u sériového provedení modelu B-Max rozhodl pro postupné odhalování. Po fotografiích exteriéru je zde pohled na vůz s otevřenými dveřmi.

Na loňském autosalonu v Ženevě představil Ford koncept B-Max, který tehdy naznačil podobu připravovaného sériového modelu a jako řada jiných výstavních studií posledních let měl karoserii bez B-sloupku.

Loňský koncept s předním párem konvenčních křídlových dveří a zadním párem posuvných dveří nabízel vstupní otvor pro cestující dlouhý 1,5 metru, což je dvojnásobek hodnoty obvyklé v daném segmentu.

Asi jen málokdo očekával, že stejné řešení přístupu do interiéru použije Ford i v případě sériového modelu. První fotografie spolu s tiskovými materiály automobilky ovšem dokazují, že zájemci o malé MPV s modrým oválem na přídi se mohou těšit na skutečně velkorysý vstupní otvor do interiéru.

Ford nazývá toto řešení Easy Door Access System a nezapomíná zdůraznit, že nabízí vstupní otvor dlouhý 1,5 metru, zatímco největší konkurent v podobě Opelu Meriva se svým proti směru jízdy otevíraným druhým párem nabídne maximálně 0,7 metru.

Kromě komfortního přístupu do interiéru má toto řešení nabídnout i vysokou míru pasivní bezpečnosti při nárazu z boku. Na konstrukci skeletu karoserie i dveří je v hojné míře použita vysokopevnostní ocel, která má mít pětkrát vyšší pevnost než běžná ocel používaná při konstrukci automobilů.

Pro dosažení co nejlepší pasivní bezpečnosti při bočním nárazu bylo provedeno přes 1000 detailních počítačových simulací v průběhu tří let. Na tyto simulace Ford navázal 50 nárazovými testy se skutečnými automobily.

Výsledkem má být malé MPV s nekonvenčním přístupem do interiéru a vysokou pasivní bezpečností při bočním nárazu.

Kromě způsobu otevírání dveří Ford naznačil i to jak variabilní bude interiér. Stručná tisková zpráva uvádí, že opěradla zadních i předního spolujezdcova sedadla bude možné sklopit stejně jako u konceptu a vytvořit rovnou ložnou plochu dlouhou 2,3 metru.

Oficiální výstavní premiéru bude mít sériový B-Max na březnovém autosalonu v Ženevě, v prodeji se objeví během letošního roku.

B-Max bude nepřímým nástupcem u nás velmi oblíbeného Fusionu. Zvýšený malý hatchback chce totiž Ford nahradit klasickým MPV (B-Max) a malým SUV (EcoSport).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
15. 2. 2012 07:16
Re: v malych mpv sa mi viacej pozdavaju klasicke dvere
Souhlas, taky nedám na posuvné dveře dopustit, když stojíte na parkovišti, tak vám stačí 25 cm, abyste tam ty děti dali, s normálníma dveřma se tam člověk už nedostane. Nehledě na to, že třeba v tom Kangoo (nebo Doblu nebo Berlingu) nemusí člověk dávat dítě někam dolu do temného tunelu, ale má ho ve své výšce, neničí si záda a netluče sebe ani dítě do hlavy.
Spíš se divím, že se ještě nedělají přední dveře posuvné. Realizovat by to určitě šlo.
15. 2. 2012 01:30
Marketingové blbiny
Automobilky vymýšli ptákoviny, aby měli na čem založit marketimgové kampaně. Meriva má protisměrně otevírané dveře a aby mohla do reklamy napsat "dveře jako u Rolls Royce". Tesla model S bude mít dveře otevírané nahoru. Ford B-max bude svou reklamu zakládat na nejširším vstupním otvoru. Bez ohledu na to, že stejně v místě sloupku bude tak jako tak většinou stát opěradlo předního sedadla. Proti tomu je předchozí generace Superbu s jeho legendárním marketingovým deštníkem ve výplni dveří, ješté docela umírněným marketingovým přístupem.

Všimněte si, že aby měli velké střešní okno a mohli psát něco jako "kdo říká, že za jízdy neuvidíte hvězdy", jsou ve střeše vzpěry jenom na začátku a na konci. Nikoliv uprostřed, jak bývá zvykem. Je možné, že se Fordu opravdu povedlo udělat takovou konstrukci, která při stadardních nárazových testech odolá. Otázka je, zda i při nestandarním nárazu v provozu, nebo při převrácení, které se veřejně nezkouší. A už vůbec je otázka, jak bude tuhé při otevřených dveřích. Opravdu mají takové ptákoviny smysl?
14. 2. 2012 21:26
Re: v malych mpv sa mi viacej pozdavaju klasicke dvere
svatá pravda! diskutéři bez dětí neví o čem píšou :-)
14. 2. 2012 21:21
Re: Tuhost kastle
Meriva ma B sloupek :-) jen se u ni otviraji zadni dvere opacne "dozadu" ;-)

[odkaz]
14. 2. 2012 18:55
Re: v malych mpv sa mi viacej pozdavaju klasicke dvere
skus nakladat do sedacky male dieta s posuvnymi a potom s klasickymi dverami ked sa na teba niekto nalepi na parkovisku a potom daj vediet. Posuvne dvere su lepsia volba