Ford B-Max: Malé MPV bez B-sloupku
Na loňském autosalonu v Ženevě představil Ford koncept B-Max, který tehdy naznačil podobu připravovaného sériového modelu a jako řada jiných výstavních studií posledních let měl karoserii bez B-sloupku.
Loňský koncept s předním párem konvenčních křídlových dveří a zadním párem posuvných dveří nabízel vstupní otvor pro cestující dlouhý 1,5 metru, což je dvojnásobek hodnoty obvyklé v daném segmentu.
Asi jen málokdo očekával, že stejné řešení přístupu do interiéru použije Ford i v případě sériového modelu. První fotografie spolu s tiskovými materiály automobilky ovšem dokazují, že zájemci o malé MPV s modrým oválem na přídi se mohou těšit na skutečně velkorysý vstupní otvor do interiéru.
Ford nazývá toto řešení Easy Door Access System a nezapomíná zdůraznit, že nabízí vstupní otvor dlouhý 1,5 metru, zatímco největší konkurent v podobě Opelu Meriva se svým proti směru jízdy otevíraným druhým párem nabídne maximálně 0,7 metru.
Kromě komfortního přístupu do interiéru má toto řešení nabídnout i vysokou míru pasivní bezpečnosti při nárazu z boku. Na konstrukci skeletu karoserie i dveří je v hojné míře použita vysokopevnostní ocel, která má mít pětkrát vyšší pevnost než běžná ocel používaná při konstrukci automobilů.
Pro dosažení co nejlepší pasivní bezpečnosti při bočním nárazu bylo provedeno přes 1000 detailních počítačových simulací v průběhu tří let. Na tyto simulace Ford navázal 50 nárazovými testy se skutečnými automobily.
Výsledkem má být malé MPV s nekonvenčním přístupem do interiéru a vysokou pasivní bezpečností při bočním nárazu.
Kromě způsobu otevírání dveří Ford naznačil i to jak variabilní bude interiér. Stručná tisková zpráva uvádí, že opěradla zadních i předního spolujezdcova sedadla bude možné sklopit stejně jako u konceptu a vytvořit rovnou ložnou plochu dlouhou 2,3 metru.
Oficiální výstavní premiéru bude mít sériový B-Max na březnovém autosalonu v Ženevě, v prodeji se objeví během letošního roku.
B-Max bude nepřímým nástupcem u nás velmi oblíbeného Fusionu. Zvýšený malý hatchback chce totiž Ford nahradit klasickým MPV (B-Max) a malým SUV (EcoSport).