Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang GT-R: oslava 40. výročí Mustanga

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Ford přivezl na newyorský autosalon studii závodního Mustanga, která má pod kapotou pětilitrový motor V8 (323 kW). Od podzimu se má v USA začít nový Mustang prodávat jako model 2005.+ 4 plakáty.

Ford přivezl na newyorský autosalon studii závodního Mustanga, která má pod kapotou pětilitrový motor V8 (323 kW). Od podzimu se má v USA začít nový Mustang prodávat jako model 2005, takže je nejvyšší čas maximálně nalákat případné zájemce.

Pozornost publika je třeba obrátit na nový Mustang, řekli si američtí stratégové Fordu a dali zelenou továrnímu tuningu obnovené legendy. Studie GT-R dostala jeden ze sportovních motorů, které má Ford v současné době „na skladě“ a k tomu řadu úprav v oblasti arerodynamiky a snížení hmotnosti. Dalšími úpravami by bylo z GT-R možno extrahovat sportovní náčiní odpovídající předpisům pro různé závody, v představené podobě je to jen „dream car“.

GT-R má 85 % dílů původního civilního Mustanga, kapota zůstává po vzoru původních zlutých závodních Mustangů matně černá, vzadu přibylo přítlačné křídlo z uhlíkového kompozitu, před zadními koly jsou vyvedeny bohatě chromované koncovky výfuků, za předními dveřmi našlo místo hrdlo nádrže, která je přesunuta do zavazadlového prostoru. Plně funkční dveře jsou vyžadovány předpisy mnoha amerických závodů, bezpečnostní schránka Mustanga byla náležitě vyztužena. Koncová světla byla dale rozšířena, vpředu s tmavou kapotou kontrastuje lesknoucí se hliníkový chladič.

Uvnitř vozu najdeme spartánsky vybavený kokpit s volantem ve stylu formule 1, zahrnující většinu důležitých informací (otáčkoměr, zvolený rychlostní stupeň,..), pouze tlakoměr oleje a teplota chladící kapaliny zůstaly v klasické podobě na přístrojové desce. Ačkoli ve voze je zatím jediné sedadlo Sparco, na spolujezdcově místě jsou připraveny úchyty pro druhé sedadlo pro obdivovatele rychlé jízdy na okruzích. Prototyp vznikl u Saleen Special Vehicles ve městě Troy, ve státě Michigan.

Pětilitrový motor V8 “Cammer” je odvozen z osmiválce 4.6 l V-8, který dostal nové vložky válců s vrtáním 94 mm (místo původních 90.2mm). Mezi další změny patří kované písty, kompresní poměr 11:1, větší zdvih ventilů, vstřikovací trysky s větším průtokem a hořčíkové variabilní sací potrubí.

Šestistupňová manuální převodovka Ford Racing TTC T-56 je dimenzována na vysoké točivé momenty, tato verze motoru V8 disponuje hodnotou 542 Nm. Upravené rozdělení hmotnosti vyústilo v ideální zatížení náprav 50:50, šestipístkové brzdy Brembo mají kotouče o průměru 370 resp. 335 mm. Dvacetipalcová kola dostala pneumatiky Pirelli 275/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Z provedených úprav lze zatím koupit pouze motor odpovídající tomu v GT-R a to za necelých 15 tisíc USD.

Zde si můžete stáhnout plakáty Fordu Mustang GT-R

Ondřej Láník
Diskuze (17)