Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představil nové turbodiesely

Michal Fokt
Diskuze (1)
Seznámili jsme se s novými přeplňovanými vznětovými motory Duratorq 1.8 a 2.0.

Seznámili jsme se s novými přeplňovanými vznětovými motory Duratorq 1.8 a 2.0.

Automobilka Ford představila novinářům dvojici turbodieselů, které se zanedlouho v České republice objeví pod kapotami vozů Mondeo a Focus. Motory ponesou označení TDCi, které upozorňuje na to, že jde o pohonné jednotky s přímým vstřikováním paliva common rail druhé generace.

Pro vůz nižší střední třídy Focus je určena osmnáctistovka s výkonem 85 kW a točivým momentem 250 N.m, který je k dispozici již při 1850/min. To jsou hodnoty, obvyklé spíše u konkurence s objemy 1,9 a 2,0 l, takže focus rozhodně není svým skromnějším zdvihovým objemem znevýhodněn. Systém „overboost“ navíc krátkodobě umožňuje vozu disponovat ještě o něco vyšším točivým momentem – až 280 N.m. Přitom si v kombinovaném jízdním režimu řekne o pouhých 5,5 l na 100 km. Motor 1.9 TDCi se bude dodávat do všech focusů s výjimkou třídveřového hatchbacku.
Po prvních kilometrech za jeho volantem můžeme potvrdit, že si co do dynamiky nezadá s konkurenčními motory a od 2000/min slušně zatahuje. Pokud je studený, má poměrně značné vibrace i hlučnost, velmi brzy se však zklidní. Při provozu je poměrně tichý, nutno ale dodat, že v této disciplíně nedrží zrovna prim. Je třeba připomenout, že šlo zároveň o první svezení s faceliftem Focusu, ten se však pozná pouze na tvaru předních světlometů a nárazníku.

Mondeo dostalo motor o dvě „deci“ objemu větší, jde tedy o dvoulitr. Jeho výkon 96 kW patří v současnosti k těm lepším v této kategorii, více se však vymyká svým točivým momentem. Již při 1800/min totiž disponuje 330 N.m, což opravdu není zrovna obvyklé číslo. Také díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 s.
Při jízdě s dvoulitrovým motorem nás opravdu překvapil opravdu působivý zátah od 1900/min, který až téměř do 4500/min. Pokud jde o jeho chování za studena, je stejné jako verze 1.8, při jízdě je však o málo lépe odhlučněn, ovšem ve střední třídě najdeme řadu lepších.

Třetím členem rodiny Duratorq je motor 1,4 l/50 kW, jehož točivý moment činí 160 N.m. Byl vyvinut ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroën a doposud jsme neměli možnost jej vyzkoušet, protože bude určen až pro novou Fiestu.

Michal Fokt
Diskuze (1)