Ford Taurus 2010: Facelift amerického sedanu má odlákat zákazníky Hondy a Toyoty

Ford Taurus 2010: Facelift amerického sedanu má odlákat zákazníky Hondy a Toyoty

 
 

Modernizovaná verze sedanu Ford Taurus přichází s dynamičtějším designem. Facelift znamená radikální proměnu tvarů – nový Taurus vyměnil elegantní hladké plochy předchůdce za moderní ostré hrany.

První generace Fordu Taurus se představila v roce 1985 a zaznamenala obrovský úspěch. Tento model byl pro automobilku přelomový a v průběhu let se dostal do pozice jednoho z nejprodávanějších Fordů všech dob. Ke konci 90. let ale přišel propad prodejů a odliv zákazníků k japonské konkurenci. Výsledkem bylo ukončení výroby v roce 2006 a nahrazení dvěma sedany – menším Fusion a větším Five Hundred. Nové vedení Fordu ale při faceliftu Five Hundred název Taurus pro modelový rok 2008 obnovilo.

Na právě probíhajícím detroitském autosalonu má premiéru další facelift, označený jako Taurus modelového roku 2010. Ford s ním opouští obdélníkovou masku chladiče a rozměrné světlomety – na jejich místě se objevují úzké světlomety protažené do blatníků a nudný tvar přídě současného modelu nahrazuje lichoběžníková maska a nárazník, který připomíná evropské Mondeo. Dynamické tvary dále podporuje vyvýšený střed kapoty.

Záď dostane výrazně hranatější tvar. Malá okénka za zadními dveřmi nahrazuje klasický celokovový sloupek, facelift znamená také konec trojúhelníkových zadních světel, která jsou odkazem na starší New Edge design. Boční pohled stále odhaluje původ Taurusu v modelu Five Hundred, nyní však obohacený o výrazný prolis v ploše dveří. Místo zaoblené linie střechy má nový Taurus hranatější tvary. Přední i zadní sloupky jsou více skloněné a aktuálním designovým trendům odpovídá také menší boční prosklená plocha.

Radikální proměně vnějšku odpovídají i změny v interiéru. Prvky jako oddělené tubusy v přístrojovém štítu, tvar voliče automatické převodovky nebo volný přechod středového panelu směrem k loketní opěrce nezapřou inspiraci auty prodávanými na evropských trzích.

Zatím jediný motor v nabídce bude benzinový 3,5 V6 (196 kW, 338 Nm) dodávaný se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Místo osmiválců se později přidá dvakrát přeplňovaný 3,5 EcoBoost naladěný na výkon kolem 260 kW.

V nabídce nechybí moderní bezpečnostní systémy jako adaptivní tempomat, systém monitorující mrtvé úhly nebo stabilizační systém AdvanceTrac.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 



Ford Taurus 2016: Větší Mondeo s klasickou zádí debutuje v Říši středu Ford Taurus 2016: Větší Mondeo s klasickou zádí debutuje v Říši středu

Ford odhalil novou limuzínu Taurus těsně před oficiálním…

Nejslavnější filmové honičky: Vánoční prázdniny (1989) Nejslavnější filmové honičky: Vánoční prázdniny (1989)

I o Vánocích lze zažít na silnici krušné chvíle. Své o…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…