Ford Taurus 2010: Facelift amerického sedanu má odlákat zákazníky Hondy a Toyoty

Ford Taurus 2010: Facelift amerického sedanu má odlákat zákazníky Hondy a Toyoty

 
 

Modernizovaná verze sedanu Ford Taurus přichází s dynamičtějším designem. Facelift znamená radikální proměnu tvarů – nový Taurus vyměnil elegantní hladké plochy předchůdce za moderní ostré hrany.

První generace Fordu Taurus se představila v roce 1985 a zaznamenala obrovský úspěch. Tento model byl pro automobilku přelomový a v průběhu let se dostal do pozice jednoho z nejprodávanějších Fordů všech dob. Ke konci 90. let ale přišel propad prodejů a odliv zákazníků k japonské konkurenci. Výsledkem bylo ukončení výroby v roce 2006 a nahrazení dvěma sedany – menším Fusion a větším Five Hundred. Nové vedení Fordu ale při faceliftu Five Hundred název Taurus pro modelový rok 2008 obnovilo.

Na právě probíhajícím detroitském autosalonu má premiéru další facelift, označený jako Taurus modelového roku 2010. Ford s ním opouští obdélníkovou masku chladiče a rozměrné světlomety – na jejich místě se objevují úzké světlomety protažené do blatníků a nudný tvar přídě současného modelu nahrazuje lichoběžníková maska a nárazník, který připomíná evropské Mondeo. Dynamické tvary dále podporuje vyvýšený střed kapoty.

Záď dostane výrazně hranatější tvar. Malá okénka za zadními dveřmi nahrazuje klasický celokovový sloupek, facelift znamená také konec trojúhelníkových zadních světel, která jsou odkazem na starší New Edge design. Boční pohled stále odhaluje původ Taurusu v modelu Five Hundred, nyní však obohacený o výrazný prolis v ploše dveří. Místo zaoblené linie střechy má nový Taurus hranatější tvary. Přední i zadní sloupky jsou více skloněné a aktuálním designovým trendům odpovídá také menší boční prosklená plocha.

Radikální proměně vnějšku odpovídají i změny v interiéru. Prvky jako oddělené tubusy v přístrojovém štítu, tvar voliče automatické převodovky nebo volný přechod středového panelu směrem k loketní opěrce nezapřou inspiraci auty prodávanými na evropských trzích.

Zatím jediný motor v nabídce bude benzinový 3,5 V6 (196 kW, 338 Nm) dodávaný se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Místo osmiválců se později přidá dvakrát přeplňovaný 3,5 EcoBoost naladěný na výkon kolem 260 kW.

V nabídce nechybí moderní bezpečnostní systémy jako adaptivní tempomat, systém monitorující mrtvé úhly nebo stabilizační systém AdvanceTrac.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ford Taurus 2016: Větší Mondeo s klasickou zádí debutuje v Říši středu Ford Taurus 2016: Větší Mondeo s klasickou zádí debutuje v Říši středu

Ford odhalil novou limuzínu Taurus těsně před oficiálním…

Nejslavnější filmové honičky: Vánoční prázdniny (1989) Nejslavnější filmové honičky: Vánoční prázdniny (1989)

I o Vánocích lze zažít na silnici krušné chvíle. Své o…

 



 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají ohniska, dálnice je opět průjezdná

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají…

Od sobotního poledne bojovali hasiči s rozsáhlým požárem u motorestu Čtyři kameny poblíž dálnice D10 nedaleko…

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně zahájili pražský Japan week

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně…

Zažijte Asii i v Praze. Do Prahy dorazil putovní festival Japan week, který se do naší metropole vrátil po 15…

 

iSport.cz

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím moje nejhorší sezona

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím…

Jedna velká noční můra, tak zatím vypadá sezona pro fotbalisty Baníku Ostrava. Což o to, výkony až tak špatné…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel stojí v Bolívii

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel…

Druhou největší sochu Ježíše Krista najdeme v Jižní Americe, v bolívijské Cochabambě.

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…