Ford Taurus 2010: Facelift amerického sedanu má odlákat zákazníky Hondy a Toyoty
První generace Fordu Taurus se představila v roce 1985 a zaznamenala obrovský úspěch. Tento model byl pro automobilku přelomový a v průběhu let se dostal do pozice jednoho z nejprodávanějších Fordů všech dob. Ke konci 90. let ale přišel propad prodejů a odliv zákazníků k japonské konkurenci. Výsledkem bylo ukončení výroby v roce 2006 a nahrazení dvěma sedany – menším Fusion a větším Five Hundred. Nové vedení Fordu ale při faceliftu Five Hundred název Taurus pro modelový rok 2008 obnovilo.
Na právě probíhajícím detroitském autosalonu má premiéru další facelift, označený jako Taurus modelového roku 2010. Ford s ním opouští obdélníkovou masku chladiče a rozměrné světlomety – na jejich místě se objevují úzké světlomety protažené do blatníků a nudný tvar přídě současného modelu nahrazuje lichoběžníková maska a nárazník, který připomíná evropské Mondeo. Dynamické tvary dále podporuje vyvýšený střed kapoty.
Záď dostane výrazně hranatější tvar. Malá okénka za zadními dveřmi nahrazuje klasický celokovový sloupek, facelift znamená také konec trojúhelníkových zadních světel, která jsou odkazem na starší New Edge design. Boční pohled stále odhaluje původ Taurusu v modelu Five Hundred, nyní však obohacený o výrazný prolis v ploše dveří. Místo zaoblené linie střechy má nový Taurus hranatější tvary. Přední i zadní sloupky jsou více skloněné a aktuálním designovým trendům odpovídá také menší boční prosklená plocha.
Radikální proměně vnějšku odpovídají i změny v interiéru. Prvky jako oddělené tubusy v přístrojovém štítu, tvar voliče automatické převodovky nebo volný přechod středového panelu směrem k loketní opěrce nezapřou inspiraci auty prodávanými na evropských trzích.
Zatím jediný motor v nabídce bude benzinový 3,5 V6 (196 kW, 338 Nm) dodávaný se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Místo osmiválců se později přidá dvakrát přeplňovaný 3,5 EcoBoost naladěný na výkon kolem 260 kW.
V nabídce nechybí moderní bezpečnostní systémy jako adaptivní tempomat, systém monitorující mrtvé úhly nebo stabilizační systém AdvanceTrac.