Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford Transit 100 T 300 Kombi – Univerzální sluha

AutoProfi
Diskuze (5)
Pro náš tradiční pohled na cenovou a technickou úroveň nabídky ojetých užitkových vozidel jsme tentokrát na přání několika našich čtenářů zvolili v AAA AUTO Praha velmi žádaný Ford Transit s pětimístnou karoserií Kombi.

Jednalo se o vozidlo relativně zánovní, nepoškozené, nehavarované a průměrně staré i průměrně ojeté. Jakýsi střed bohaté nabídky zdejšího autobazarového gigantu. Vytipovaný kus jsme dostali jako obvykle vzorně připravený ve stavu, který potenciálního kupce pozitivně zaujme již na první pohled. Jednalo se o verzi se samonosnou karoserií a s pohonem kol přední nápravy, s krátkým rozvorem.

Bílá karoserie beze stop koroze či oprav s jedním nepatrným škrábancem a zanedbatelným poškozením pouzdra zpětného zrcátka byla zjevně naprosto zdravá a běžně udržovaná. Vozidlo koncipované pro proměnlivou dopravu osob nebo nákladu (respektive obojího) bylo pětisedadlové s posuvnou přepážkou za druhou (sklopnou a snadno vyjímatelnou) řadou sedadel a svisle dělenými dveřmi v zádi a klasickými posuvnými na pravém boku. Právě tyto parametry činí Transit Kombi populárním, protože držiteli poskytují skutečně velkou variabilitu využití a možnost velmi rychlé změny z jedné do druhé podoby interiéru.

Testované vozidlo poháněl poněkud méně rozšířený motor této řady, rychloběžný přeplňovaný vznětový čtyřválec Duratorq 2.0 o zdvihovém objemu 1998 cm3, který poskytuje největší výkon 92 kW/3800 min-1, respektive točivý moment 285 N.m/1500 – 2200/min-1. Je spojen s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola.

Standardní nezvýšená karoserie s dvoumístným uspořádáním kabiny a základním vybavením byla obohacena několika nadstandardními prvky například luxusním radiopřijímačem s přehrávačem kazet a dálkovým ovládáním! Pozitivním doplňkem byl také zámek řadicí páky, byť by byl nutně vyžadoval seřízení, protože jeho používání vyžadovalo velkou trpělivost a různé finty (zejména při zamykání).

Pracoviště řidiče s široce nastavitelným sedadlem (bez výškové regulace) a pevným volantem má tradiční uspořádání s dlouhou řadicí pákou na podlaze a pákou parkovací brzdy vpravo vedle sedadla bylo skvěle zachovalé, snad jen instalace držáku mobilního telefonu působila mizerným dílenským zpracováním trochu amatérsky.

Přestože testovaný kus měl za sebou již téměř 160 000 km, byl ve skutečně výtečném stavu, jakkoli nepůsobil dojmem vozidla rozmazlovaného záplavou péče. Slabinou bylo spouštění motoru, protože výrazně prochladlému trvalo dlouho, než se rozběhl. Naštěstí měl tento transit naprosto zdravý akumulátor, takže nakonec motor vždy naskočil. Nebyl úplně tichý, ale jeho dobrý stav dokládalo snadné vytáčení, pravidelný nekolísající chod i v nízkých a volnoběžných otáčkách.

Ve stejně dobrém stavu bylo převodné ústrojí. Řazení snadné a přesné bez vůlí s účinnou synchronizací. Trochu opotřebení signalizovalo pouze volnější zasouvání druhého stupně, který jednou dokonce vyskočil, ale spíše vinou nedostatečně razantního pohybu pákou.

Našli jsme jen naprosté minimum drobností dokládajících to, jak zub času na vozidle zapracoval. Některá těsnění dveří už nedržela optimálně, na podlaze nákladního prostoru nešlo přehlédnout několik povrchově zkorodovaných míst, stejně jako obvyklé odřeniny a škrábance na vnitřních stěnách. Nic z toho však nebylo možno brát jako impuls pro nedůvěru v tento automobil. Odpovídalo to totiž věku ojetiny.

Příjemným překvapením byly však především jízdní vlastnosti, protože podvozek se choval jako nový – bezchybná funkce tlumičů pérování, nulová vůle řízení a vynikající účinnost brzdové soustavy. Důkladnou prověrkou byla cesta z Prahy do Vrchlabí při obsazení třemi cestujícími a jejich zavazadly i výbavou pro pobyt na horách. Jedničku si ojetina z AAA zasloužila za chování podvozku i motoru na zasněžených úsecích komunikací bez posypu. Měkký sníh dělal mnoha řidičům velké potíže, transit naopak upaloval suverénně. I díky skvělým kvalitám zimního obutí Continental Winter Contact.

Při této příležitosti nutno připomenout také spotřebu paliva, protože jsme cestu do hor absolvovali tempem maximálně využívajícím rychlostních limitů a tedy neekonomicky. Přesto je 8,9 l/100 km vynikajícím výsledkem a průměr za celý test v hodnotě 8,6 l/100 km až překvapivě dobrým.

Z negativ připomeňme, že klíčky od vozidla byly typicky „fordovsky“ opotřebené a tudíž fungující občas až po domluvě, že přepážka o sobě dávala občas vědět zvukově, že radiopřijímač měl již slepý displej... Jenže to jsou všechno nepodstatné drobnosti, zejména s přihlédnutím k tomu, že tento transit byl v AAA AUTO nabízen za 299 000 Kč, což je cena rozhodně přiměřená.

Technické parametry
MotorDuratorq 2.0 TDCi
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Zdvihový objem1998 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Největší výkon92 kW/3800 min-1
Točivý moment285 N.m/1500-2200 min-1
Převodovkapětistupňová
Brzdy P/Zkotoučové/bubnové s ABS
Pneumatiky195/70 R 15
Rozvor náprav2933 mm
Provozní hmotnost1710 kg
Celková hmotnost3000 kg
Vnější rozměry4834 x 1974 x 1974 mm
Objem nákladového prostoru5,62 m3
Objem nádrže paliva80 l
Největší rychlost146 km/h
Spotřeba paliva v testu8,6 l/100 km
Rok výroby2002
Ujeto159800 km
Cena299000 Kč včetně DPH

Autor: Ondřej Horský

Foto: Jiří Křenek

ford profi dodavky ford profi dodavky

AutoProfi
Diskuze (5)
24. 8. 2007 09:32
km
Je to dříč. A to jestli byl z bazaru na českym trhu, dá se očekávat, že měl minimálně o 100.000 km víc, než bylo udáno...