Drobnější úkoly od loňska zařizuje menší model Transit Custom. Samotný transit k těžké práci nikoho nepustí. A dobře ví proč.

V přehršli nových užitkových fordů není snadné se vyznat. Obchodní stratégové totiž považují slovo Transit za tak mocné zaklínadlo, že ho zapsali do křestního listu hned třem vozidlům různých velikostí.

Jen pro pořádek: nízký model se jmenuje Transit Connect a má nosnost do 1000 kg. Loňskou novinkou je Transit Custom, klasická dodávka lehčí váhy – pobere maximálně tři europalety a celkovou hmotností nepřesahuje 3100 kg. Legendární jméno bez přívlastků pak znamená největšího dříče: váha od 2,9 do 5 tun, verze Jumbo pojme patnáctikubíkový náklad, nechybějí pracovní varianty s dvojkabinou, naprostou novinkou pak bude až osmnáctimístný minibus. Zatímco menší a komfortněji vybavený typ Custom konkuruje Volkswagenu Transporter, mohutnější a o sedm centimetrů širší Transit míří proti matadorům jako Mercedes-Benz Sprinter a Iveco Daily. Vedle nich je velkou předností fordu, že lehčí verze s celkovou hmotností od 2900 do 3500 kg zůstávají u lehčího a hospodárnějšího předního pohonu. Teprve těžké váhy do pěti tun mají podélně uložený motor, který pohání zadní, případně všechna kola.

Na první jízdy nás Ford pozval do malebného okolí Barcelony, kde jsme vyzkoušeli jak pohyb v hustém městském provozu, tak dálnice a úzké horské silničky. Zaujala nás snadnost, s kterou se transitu chopí ruce a nohy uvyklé komfortu rodinných vozů. Sympaticky malý volant známe z focusu, z osobních fordů pocházejí i ovladače na palubní desce. Příkladně obrovská zrcátka poskytují bezpečný přehled o okolí vozu, vzadu samozřejmě nechybí parkovací kamera. V dřívějších dobách vyžadovaly velké dodávky se zadním pohonem poctivou chlapskou práci se spojkou – nemehlům hrozil při každém rozjezdu kopanec napruženého třímetrového kardanu. V novém transitu skoro nedokážeme poznat, kterou verzi řídíme: elektronika si v záběru spojky sama citlivě přidává plyn a zadokolka se rozjíždí zcela plynule. Příjemně působí i naladění tlumičů, jež udržují prázdný vůz v klidu bez poskakování typického pro zadní listová pera.

Jedinou výtku máme k hlučnějšímu motoru, který idylu komfortu poněkud nabourává. Takový Fiat Ducato zní na dálnici klidněji. Dálkoví letci se také musejí rozloučit se silným pětiválcem 3,2 litru – všechny tři výkonové varianty tvoří čtyřválec o litr menší. A na rozdíl od mercedesu a iveca nenabídne transit samočinnou převodovku.

Kromě většího prostoru výrobce slibuje snížené servisní náklady. Úprava krytu pod stěrači usnadňuje přístup k motoru a zrychluje postup údržby, interval výměny oleje prodloužený až na 50 000 km ovšem budí stejné pochybnosti jako u konkurence.

Nový transit už lze objednávat, ceny startují na 545 000 Kč bez DPH za třímístnou verzi 290 Leader s třímetrovým rozvorem a objemem skříně 10 m3. Na silnicích se s novinkou setkáme koncem března.

Plusy

  • Snadné ovládání
  • Velmi dobrý komfort odpružení
  • Nabídka pohonu 4x4

Minusy

  • I nejtěžším verzím musí stačit motor 2.2 TDCi
  • Pouze manuální převodovka
  • Diskutabilní prodloužení servisního intervalu
Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška

Ford dodá pro londýnskou dopravu dvacet Transitů Custom v…

Video: Proč je tenhle letitý Ford Transit tak rychlý? Video: Proč je tenhle letitý Ford Transit tak rychlý?

Ford Transit je užitková legenda, která je na trhu přes…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…