Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Paříži 2006

Ondřej Šuch
Diskuze (10)
V Paříži vystavené kombi je pouze předpremiéra – automobilka ale říká, že vůz „ukazuje téměř přesně v podobě, v jaké bude v roce 2007 uvedeno na trh.

Mondeo

Nové Mondeo by mělo následovat komerční úspěch S-MAXu a nového Galaxy, které byly představeny v průběhu letošního roku. S oběma vozy také sdílí část architektury a technologií.

Pro představení v Paříži byla zvolena karoserie kombi, podle automobilky mimo jiné proto že hlavně díky karoserii kombi je současné Mondeo tak populární. Steve Adams, Line Director Ford of Europe v rozhovoru pro Auto.CZ nicméně říká, že novému designu nebyla obětována kapacita zavazadlového prostoru. Rozvor se podle našich informací prodloužil o necelých 10 cm, délka o 4 cm, výška o 4 cm a šířka o 12 cm.

Na první pohled upoutá nápadná příď se zkosenými rohy a výrazným posunutím kapoty oproti předním blatníkům. Nejvýraznějším prvkem je třídílná koncepce přední masky, která také nové Mondeo nejvíce spojuje s konceptem iosis.

také v interiéru jsou zde patrné dynamické křivky a úzká palubní deska zajišťuje dostatek místa na předních sedadlech. Díky průběžnému středového panelu může být řadící páka umístěna vysoko, na dosah řidiče.

Nabízena bude standardní paleta motorů Ford, od turbodieselu Ford Duratorq 2.0 TDCi a přeplňovaného zážehového pětiválce Duratec 2.5 po Duratec 1.6 Duratorq 1.8 TDCi.

Na fotografie definitivní sériové verze se můžeme těšit pravděpodobně v horizontu týdnů, kompletní technická data chce automobilka zveřejnit v listopadu, prví dojmy z jízd vám zprostředkujeme koncem jara.

Iosis X

Zatímco loňským konceptem Iosis - předzvěstí nového Mondea, Ford deklaroval nový designový směr, pojmenovaný Kinetic design, který již obdržel Ford S-Max a nové Mondeo, letos přichází druhá fáze; ještě vybroušenější koncept iosis X, předznamenávající možnou podobou lehkého SUV či crossoveru, který Ford chystá na rok 2008.

Čistě designová, nepojízdná studie rozvíjí možnosti Kinetic designu do extrémních forem. Tvary se oprostily od zavedených klišé a naznačují, že ve Fordu to myslí s designem opravdu vážně. Kříženec čtyřdveřového kupé a terénního vozu s dveřmi otevíranými proti sobě vychází z původního Iosisu, avšak jeho linie se zvedají - pomyslně, i doopravdy - směrem vzad a konec vozu je již v solidní výšce nad zemí. Příď naopak nabrala ve jménu ochrany chodců slušný objem a nepostrádá snad všechny známé triky k optickému vylehčení. Celek je vyveden v polární bílé - tradiční pro Fordův motorsport - ozvláštněné stříbrnými pruhy. Nechybí miráda originálních detailů, mezi nimiž dominuje skleněná střecha, podlaha (!) a originálně umístěná zrcátka s hledáčkovými svítilnami.

Uvnitř čeká prostor, rozdělený na dvě poloviny mohutnou průběžnou konzolou a obložený kombinací kůže, oranžových plastů a ozdobných panelů s vysoce leštěným povrchem piánové bílé. Pro čtyři cestující jsou k dispozici samostatná, originální sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy, množstvím odkládacích prostor a tvarovaným prostorem pro nohy. Štíhlá přístrojová deska se maximálně přizpůsobila tělům posádky a štít se dvěma samostatnými kruhovými přístroji připomíná obří brýle. Interiér je vyplňován měkkým ambientním oranžovým světlem z mnoha míst, stejná barva září i z podsvícení přístrojů.


Ondřej Šuch
Diskuze (10)