Ford Verve Sedan: Mondeo junior
Čtyři dveře pro Ameriku... možná i tři?
Americká automobilka předvádí svůj chystaný malý vůz v Detroitu ve dvou verzích. Jako třídveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Přičemž první zmíněná varianta je vlastně testem amerických spotřebitelů. Ford chce vyzkoušet, jak se budou Američané tvářit na „evropskou“ verzi auta. Pokud ji za mořem přijmou dobře, je možné, že se objeví rovněž na severoamerickém trhu.
Automobilka popisuje Verve jako „vozidlo pro spořivé zákazníky, kteří si cení design, nízkou spotřebu a hodnotné technologie“.
Verve je má být bází pro celou generaci malých vozů, které budou těžit z kinetického designu a la evropské Mondeo. Ford je chce prodávat na všech významných světových trzích, a tak se už různé verze Verve konceptů objevily na autosalonu v německém Frankfurtu i v Číně.
Zaměřený na mladé
Uvnitř i zvenku je Verve jasně zaměřen na mladou generaci. Karoserie těží z trendu naznačeného u nového Mondea, což jasně dokladuje například tvar předních světlometů, které využívají světelných diod. 18palcová kola konceptu velmi sluší a spolu s širokou „tlamou“ otvoru pro sání a chlazení dotvářejí agresivní vzezření vozu. Výrazný design palubní desky se inspiroval funkčností a ovladatelností mobilních telefonů.
Motor, který se ukrývá pod kapotou, označil americký Ford jako „ekonomický čtyřválec“, o jeho zdvihovém objemu a výkonnostních parametrech však nepadlo ani slovo. Vpředu uložený agregát by se měl starat o pohon přední nápravy.
Automobil má vnější rozměry 3692 x 1654 x 1380 mm, rozvor náprav činí 2489 mm.
V Evropě už letos...
Zatímco v Severní Americe se čtyřdveřový vůz založený na konceptu Verve představí až v roce 2010, nová Fiesta bude na evropském a asijském trhu debutovat už letos.
Ford Vervem reaguje na rostoucí světovou poptávku po malých vozidlech. Zatímco v roce 2002 se v tomto segmentu prodalo celosvětově 23 milionů vozů, v roce 2012 – tedy o deset let později – Ford očekává nárůst segmentu až na 38 milionů aut. To bude celých 45 % z celkového počtu nově prodaných osobních vozů.
Ačkoliv je koncept Verve považován za předobraz nové Fiesty, podle špionážních snímků z jeho sebevědomého vzezření chystaný malý Ford maximum nevytěží. Většinu komponent má sdílet se sesterskou Mazdou 2, a tak nová Fiesta příliš nenaroste (naopak by se mohla o něco zmenšit). O větší rozměry však Fordu rozhodně nejde.