Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford začal vyrábět vznětový motor 3,6 V8 biturbo (200 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Britské motorářské vývojové a výrobní centrum vznětových motorů v Dagenhamu začalo tento pátek vyrábět nový turbodiesel V8, který se během následujících měsíců dostane pod kapotu Range Roveru a Range Roveru Sport.

Britské motorářské vývojové a výrobní centrum vznětových motorů v Dagenhamu začalo tento pátek vyrábět nový turbodiesel V8, který se během následujících měsíců dostane pod kapotu Range Roveru a Range Roveru Sport. Vyloučen není ani nástup v Jaguarech nebo luxusních limuzínách Peugeotu a Citroënu.

Nový motor je se zdvihovým objemem 3,6 litru největším evropským dieselem v nabídce Fordu. V celosvětovém měřítku koncernu Ford jej ale překonávají například vznětové osmiválce 6.0 V8 se čtyřmi ventily na válec. Jejich výkon 240 kW a zejména točivý moment 770 Nm se dobře uplatňuje ve velkých pick-upech Superduty. Ale zpět do Evropy.

Osmiválec 3,6 l má mít nejvyšší výkon kolem 200 kW a točivý moment asi 640 Nm. Ještě letos by se takových motorů mělo v Británii vyrobit 25 tisíc kusů, což je jen zlomek celkového ročního objemu výroby, který je v plánu na letošní rok vyjádřen číslem 700.000 ks. Novinka bude vznikat na stejné výrobní lince jako motor 2.7 V6, který je dodáván do Land Roverů, Peugeotů, Citroënů a Jaguarů.

Ford investoval do vývoje a výroby nového vrcholného motoru 12,2 milionu liber (tj. cca 500 milionů Kč). V příštím roce se počítá s dalším rozšířením výroby až na 1 milion motorů ročně zavedením produkce malých čtyřválců 1.4 a 1.6 TDCi.

Ondřej Láník
Diskuze (21)