Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford začne testovat autonomní řízení v Evropě v roce 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Ford po Spojených státech amerických hodlá s testováním vozidel s autonomními systémy řízení zamířit i do Evropy, kde očekává náročnější podmínky v běžném silničním provozu.

Ford patří v současnosti ke společnostem, které věnují velkou pozornost vývoji vozidel s autonomními systémy řízení, což jen v letošním roce dokázal rozšířením jejich testovací flotily, testovacími jízdami v noci či spoluprací s Uber Technologies.

Podle nejnovějších informací britského magazínu Autocar se nyní automobilka Ford připravuje na spuštění testování svých vozidel s autonomními systémy řízení na evropské půdě, k němuž má dojit již v příštím roce.

Thomas Lukaszewicz, manažer Ford of Europe pro vozy s autonomním řízením, k tomu uvedl, že podmínky v Evropě jsou ve srovnání s USA náročnější, protože pravidla silničního provozu se zde mezi jednotlivými zeměmi odlišují, různé mohou být i značky a odlišnosti jsou i v samotných silnicích od jejich profilů přes vodorovné značení až po řešení křižovatek.

Navíc je v Evropě na řadě míst velmi hustý provoz a po silnicích se často pohybují pomalejší maloobjemové motocykly a skútry, cyklisté, chodci a domácí i divoká zvířata.

Podle neoficiálních informací se mají první testovací vozy značky Ford s autonomním řízením vydat v příštím roce na silnice ve Velké Británii a na rozdíl od USA zde nemá působit flotila čítající desítky automobilů, ale prozatím se má jednat jen o jednotlivé automobily.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
7. 12. 2016 08:00
Re: ďalšia blbosť
Jistě, že to bude dělat chyby. Jenže místo toho, aby to chybou namotalo auto na strom, tak to šlápne na brzdu a zastaví. Ono to přijde, stačí se podívat na videa Tesly, jak jim pěkně jezděj sami. Taky se to auto občas "lekne" a přibrzdí, až zastaví, když si neví rady. A automobilky se pak budou předhánět v řešení interiéru. BMW bude prostě luxusní auto s ledničkou, škodovka třeba bude řešit pakety pro rodinný život na palubě. Toho bych se nebál. Komunikovat ta auta budou muset mezi sebou a spolu s informacemi z chytrých silnic. Nevidím problém v tom, aby se výrobci dohodli na jednotném protokolu. Něco v tomto směru zkouší myslím Audi.

A jako příplatkovou výbavu se bude třeba dát pořídit volant, kdo ví, jak to dopadne.
6. 12. 2016 19:50
Re: ďalšia blbosť
No zaujímavé video ale či to bude aj tak praxi to bude musieť byt iná technológia aby to vyriešilo celu dopravnú situáciu to potom bude úplne jedno akú značku autá človek má lebo sedieť v ňom a čakať kým tá odvezie z bodu a do bodu b bude jedno myslím že tímto sa automobilky potopia trochu lebo neviem kto by si kúpil m-kove BMW keď ho nebude môcť ani šoférovať je to tak 50:50 a navyse som cital o tom aj tak to bude robit chyby sice mozno menej ako clovek ale bude tak naco toto len aby nas sledovali
6. 12. 2016 09:23
Re: ďalšia blbosť
Mrkněte na tohle videjko... [odkaz]
6. 12. 2016 09:14
Re: ďalšia blbosť
Wikipedia:
Slovo automobil (zastarale kolojezd) pochází z řeckého auto („áuto“), samostatně a latinského mobilis ve významu pohyblivý. Často se používá zkrácený tvar auto, ve starší češtině byl rovněž užíván doslovný překlad slova automobil – samohyb. Automobil je tedy etymologicky definován jako samostatně se pohybující pozemní dopravní prostředek, který je nezávislý na kolejích nebo trolejích a k jehož pohybu není třeba tažných zvířat či lidské síly a je schopen se po zemi pohybovat díky svému vlastnímu pohonu. Této definici, která zahrnuje i motorová jednostopá vozidla (motorky, mopedy, motorová jízdní kola), autobusy a pojízdné pracovní stroje, však odpovídá v právních předpisech termín motorové vozidlo. Slovo automobil (auto) se používá v užším významu.
6. 12. 2016 09:10
Re: Aut. auta
Ono to není jen o zvýšení bezpečnosti na silnici (a že tam je riziko, že Vás někdo zabije řádově vyšší jak doma na gauči), ale taky o propustnosti silnic. Autonomní auta přinesou rychlejší a plynulejší cestování (semafory nebudou). Takže v nich pak strávíme méně času. Na blbnutí můžete zajít na motokáry nebo autodrom...

PS: Zrovna včera ráno do mě málem čelně najelo protijedoucí auto. Jelo po středu silnice, kde nebyly namalovaný žádný čáry ani patníky. To by stroj neudělal, protože na svět nečumí jen v omezeném frekvenčním pásmu elektromagnetického vlnění (čti světlo).