Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera S: První dojmy

Diskuze (79)
Šestá generace Porsche 911 dostala sedmistupňovou převodovku. Co je dál nového?

Porsche na autosalonu ve Frankfurtu vystavuje vše, co nabízí. Vedle nové generace 911 (typ 991) proto stojí i zástupci odcházející generace 997, mezi jinými vrcholná 911 GT3 RS 4.0 a další.

Ani přímé srovnání ale neukazuje zásadní rozdíly. Inovace je samozřejmě patrná, ovšem novinku musíte zkoumat podrobněji, aby vystoupil nový přední nárazník, větší blatníky a celkově jiné proporce s více skloněnými sloupky čelního okna.

Zezadu už je to jasné na první pohled. Nová 911 má skoro o polovinu snížená zadní světla, která jsou navíc zapuštěna hluboko do nárazníku. Otvíráme kapotu motoru a ouha – další novinkou je její výrazné zkrácení. Křídlo je nově součástí nárazníku a pod kratičkou kapotou nevykoukne motor. U Porsche naznali, že stačí vidět dva větráky, označení motorizace a víčko pro dolévání oleje a chladící kapaliny.

Interiér se změnil méně, než se původně z fotek zdálo. Designovým zlepšením je zmenšení hladkých ploch na palubní desce a použití masivnějších dekorativních prvků. Ve Stuttgartu také zapracovali na provedení dveří.

Ergonomickým přínosem je stoupající středový tunel, řadicí páka je hezky po ruce. K dobrým zvyklostem patří tuhý chod spojkového pedálu a přesné dráhy zkrácené kulisy u paketu Sport Chrono. Sedmička je snadno k nalezení v pozici vpravo od pětky. Mechanická pojistka opravdu brání v jejím zařazení z jiného než 5. a 6. převodu. Jedná se přitom o uživatelsky nenáročné řešení – není potřeba překonávat odpor pružiny, tlačit na páku nebo tahat za kroužek.

Sedmistupňová manuální převodovka se zdá být jasným krokem kupředu. Ovšem bude se (snad nejen) nám stýskat po páce ruční brzdy. Nová 911 sází na elektronickou parkovací brzdu, která ale není tolik kompatibilní se sportovní jízdou.

Zákazníci naopak jistě bez výjimky ocení prostornější kabinu, lepší výhled a snadnější nastupování.


Diskuze (79)
Avatar - ethicon
19. 9. 2011 10:08
Re: Přímé srovnání s odcházející generací neukazuje zásadní
myslím, že všetci sme pochopili čo tou vsuvkou myslel a nechce sa mi veriť, že ty nie .. ;-)
Avatar - Emel
19. 9. 2011 09:38
Re: BOHNICE JSOU VLEVO
V Bohnicích? Poršáky nad hlavou? Jo takhle...
Avatar - Emel
19. 9. 2011 09:26
Re: První živé fotky
Přes rukáv do vraceček... na silnici spíš výjimečně, jenže 911 je auto, které se dá vzít na víkend na okruh a tam už se to může hodit. Porsche se tím více staví na stranu GT spíše než sportovního auta - budiž, ale zajímalo by mě, co je k tomu vedlo, jaké výhody si od elektronické brzdy slibují.
Avatar - Emel
19. 9. 2011 09:19
Re: to snad NE?
Sedmikvalt na to, když chceš plout německou dálnicí při 180 a poslouchat u toho rádio. 911 není ultimativní sporťák, ale univerzální auto. Za tohle :yes:

Ruční brzda, to už je slabší... taky nechápu, že sáhli po elektronice.
19. 9. 2011 09:16
Re: to snad NE?
hej hej, vraj ho tu ludia poznaju a ze poznaju jeho autopark. A zabil to tym ze si ho vazia.. Sekundoval mu isty teenager nejaky panda bmwfanda, 18 rocny fagan s hustymi recami.. >:D >:D