Frankfurt živě: Fordy Fiesta a Fusion v novém

Frankfurt živě: Fordy Fiesta a Fusion v novém

 
 

Fiesta je okatější, Fusion zase hranatější. Oba malé modely prodělaly důkladnou plastiku, zásadní proměnou prošel také interiér...

Fiesta je okatější, Fusion zase hranatější. Oba malé modely prodělaly důkladnou plastiku, zásadní proměnou prošel také interiér...

Fiesta je okatější
Modernizovaná Fiesta – včetně nejnovějších modelů ST a Sport – má nově řešenou přední část nově utvářenou širokýma „očima“ výrazných reflektorů. Designeři přitom ve společném tělese reflektoru oddělili tři samostatné sekce: Hlavní světlomety, parkovací světla a směrová světla. Všechny tři reflektory jsou navíc přizdobeny chromovaným prstencem.

Stylisticky nově řešená je také maska chladiče i její výplň, horní a spodní část „grilu“ se doplňuje s předním nárazníkem, který nyní ohraničuje boky masky chladiče. Pozměněná je i spodní část nárazníku, které dominují dramatické křivky. U modelů v nižších stupních výbavy jsou nárazníky v šedé barvě, zatímco modely ve vyšších stupních výbavy je mají vyvedené v barvě karoserie. Do nárazníku jsou začleněna nová kruhová světla do mlhy.

Stylisté přetvořili i zadní partie Fiesty a i tady šlo především o změnu světel. Podobně jako hlavní světlomety, také koncová světla Fiesty jsou složená ze samostatných reflektorů po společným krytem. Tradiční žebrovaný kryt koncových světel byl u modernizované Fiesty vystřídán moderním hladkým krytem, efektní vzhled umocňují chromované detaily.

Fiesta dostala také nový zadní nárazník, který je výrazněji tvarovaný (zejména v dolní části) a obkružující koncová světla. Velmi efektní jsou boční tvarované doplňky karoserie, které se již dříve představily u modelů Fiesta ST. Nyní je dostávají jak třídveřové, tak i pětidveřové Fiesty.

Fusion hranatější

Zásahy stylistů jsou velmi dobře patrné na přední části Fusionu, který stále nese pravoúhlé světlomety, zcela odlišné od světlometů modelu Fiesta. Do horní části světlometů jsou začleněna oranžová směrová světla, která vyplňují celou horní čtvrtinu světlometu. Nově tvarovaný přední nárazník má integrovaný dolní lem, připomínající malý spojler, a jsou do něj zasazeny světla do mlhy s chromovanou základnou. Nejvýraznějším prvkem přední části vozu je však bezesporu nová maska chladiče.

Větší a výraznější boční ochranné lišty dotvářejí celkově robustní styling modelu Fusion – lišty se táhnou až do předních a zadních nárazníků. Sdružená koncová světla jsou kryta červeným plastem, dřívější kombinovaný reflektor vystřídala zdvojená couvací světla a světla do mlhy.

Jak Fiesta, tak i Fusion ve vyšších stupních výbavy mají nyní kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie. Zákazníci mohou také vybírat z bohatší škály kol a krytů kol – v nabídce jsou dva nové kryty patnáctipalcových ocelových kol pro Fiestu a nová patnáctipalcová litá kola pro Fusion a čtrnáctipalcová litá kola sedmipaprskového designu pro Fiestu Ghia.

Obohatila se i barevná škála, ve které se objevily čtyři nové výrazné laky: „Viola“ a „Tango“ (pro Fiestu i Fusion), „Apple“ (pouze pro Fiestu) a „Spanish Olive“ (pouze pro Fusion).

Nové interiéry pro malá dvojčata
Hlavní změnou v interiéru modernizovaných modelů Fiesta a Fusion jsou jejich nové palubní desky, obsahující lépe čitelné přístroje a zcela nový audiosystém. Novinkou je i dvoudílná struktura palubní desky.

Horní část palubní desky je krytá měkkým materiálem. Návrháři se soustředili i na barevný koncept interiéru a nabídli zákazníkům mnohem bohatší škálu kombinací barev, vzorů a materiálů. Výsledkem je celá škála možných variant barevného ladění vnitřního prostoru vozu.

Horní oblá část palubní desky se dodává ve čtyřech barvách: Modré Passion, červené Coral a šedé Pewter v případě Fiesty, resp. fialové Iris a cínově šedé Pewter v případě Fusionu. Spodní část palubní desky může být buď světlá nebo tmavá.

Zcela nová je nabídka čalounicích materiálů sedadel – v nabídce je celkem dvanáct různých kombinací pro Fiestu a deset pro Fusion.

Zásadní novinkou přístrojového štítu jsou nové, velmi dobře čitelné analogové přístroje. Ručky přístrojů jsou bíle orámované, ciferníky mají bílé číslice na černém pozadí, přičemž provedení číslic vytváří třírozměrný efekt.


Jako vždy, připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii

Kopřivnická automobilka Tatra a společnost ČKD Mobilní…

Od nástupu Trumpa na trůn proudí do USA o polovinu méně uprchlíků Od nástupu Trumpa na trůn proudí do USA o polovinu méně uprchlíků

Příliv uprchlíků do Spojených států se za první tři…

Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc

Přibližně 20 tisíc lidí by v tomto roce mohlo požádat o…

O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády

Obchodní výměna s Čínou stále se rozšiřuje. Nejde jen o…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo.…

Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

 



 
Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Včera

Dakarský speciál Martina Prokopa a týmu MP Sports opravdu vypadá jako v USA velmi populární pick-up Ford F-150 Raptor. Ale platí to také o technice? A jaké to je, svézt se na horkém sedadlem spolujezdce?




Blesk.cz

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě se nevyplácí

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě…

Internet válcuje dramatické video, které jen shodou náhod zachytilo neuvěřitelný okamžik. Parta rybářů si jen…

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

 

iSport.cz

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL! Dojatá blondýnka líbala český talent

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL!…

Nebyl sám, kdo na sebe strhl pozornost. Hokejista Martin Nečas byl v pátek draftovaný do NHL v 1. kole jako 12.…

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Zázrak se nekonal! Čeští fotbalisté nezvládli poslední duel ve skupině C a po prohře 2:4 se s EURO do 21 let…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš je mimo jiné i autor bestsellerů!

Andrej Babiš je mimo jiné i autor bestsellerů!

A je poučné, jak si tuto záviděníhodnou pozici získat. Andrej k získání trofeje nejprodávanější knihy roku…

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…