reklama


G-Power G5 535d – 320 koní v naftě

G-Power G5 535d – 320 koní v naftě

 
 

Obliba vznětových motorů v Evropě přináší stále ostřejší vozy s tímto pohonem. Mezi ty nejdivočejší se bezesporu řadí i kombi G-Power G5 na bázi BMW 535d. Se svými 320 koňmi dokáže lítat téměř 270 km/h.

Obliba vznětových motorů v Evropě přináší stále ostřejší vozy s tímto pohonem. Mezi ty nejdivočejší se bezesporu řadí i kombi G-Power G5 na bázi BMW 535d. Se svými 320 koňmi dokáže lítat téměř 270 km/h.

Ladit vznětové motory se na první pohled jeví jako jednoduchá záležitost. Prostě se k řídící jednotce přidá další modul, který poněkud pozmění charakteristiku programu a najednou je k dispozici téměř 50 koní navíc. Skutečnost je ale taková, že i tahle zdánlivě jednoduchá úprava se musí umět. U G-Power mají více než 20 let zkušeností s úpravami vozů BMW a tak je jejich modul D-Tronic III dozajista kvalitní zásobou výkonu pro sportu chtivé vyznavače dieselových agregátů. Třílitrový šestiválec při zachování plnícího tlaku jako v sérii produkuje místo 200 kW (272 k) celých 235 kW (320 k) a točivý moment neméně zajímavých 680 Nm. V případě totálního selhání modulu D-Tronic se systém automaticky vrátí k použití sériové řídící jednotky a neomezí se provozuschopnost vozu. Díky vyššímu točivému momentu je možno méně řadit, což se projevuje o 15% nižší spotřebou paliva. Jistě zajímavé je, že záruka na pohonný systém je plné dva roky, samotný modul má záruku dokonce 5 let.

Optika vozu není upravena žádnými doplňky, ale oba nárazníky se spoilery jsou zcela nově vyrobeny a nahrazují ty sériové jejichž kotevní body využívají. Boky zdobí nástavce prahů a výklopnou záď střešní spoiler. Materiál na všechny tyto prvky je prvotřídní – uhlíkový kompozit. Dynamiku zádě podporuje také čtveřice kruhových koncovek výfuku o průměru 80 mm. Vylepšená jízdní výkony sleduje také podvozek. Přední náprava je osazena kratšími sportovními pružinami a zadní pneumatické odpružení dostalo upravené programové řízení, čímž se snížila výška celého vozu o 25 mm. Rychlost reakce podvozku zvyšují také nová kola Silverstone Diamond vlastní konstrukce G-Power, která jsou lehčí než ta z originálního příslušenství M-Power od BMW. Přední desetipaprskový ráfek má rozměr 9Jx20, zadní 10Jx20 a jejich obutí je 245/30 ZR 20 či 285/25 ZR 20, ale lze volit i průměr 21“.

Pro interiér připravili technici a designéři G-Power velmi jednoduchou úpravu – sadu karbonových panelů na přístrojovou desku, dveře, volant a středovou konzolu.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím

Ředitelství vodních cest dá v příštích měsících desítky…

BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant

Britský tabákový koncern British American Tobacco (BAT)…

Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby

O azyl v Česku v loňském roce požádalo 1475 cizinců, což…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 






 
Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Dnes 15:55

Zážehový motor, který by směs zapaloval nikoliv přeskokem jiskry na svíčce, ale kompresním teplem vyvíjí řada automobilek. Zatím nejblíže je mu zdá se japonská Mazda.




Blesk.cz

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na Střeleckém ostrově

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na…

U labutě nalezené na Střeleckém ostrově v Praze potvrdili veterináři nález ptačí chřipky. Jde o druhý případ u…

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se hlásí do čela?

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se…

Europoslanci si v úterý ve Štrasburku volí nového předsedu na další dva a půl roku. Na rozdíl od předchozích…

 

iSport.cz

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz, chce brankáře i Messiho

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz,…

To se mu ještě v trenérské kariéře nestalo. Kouč Manchesteru City Pep Guardiola prohrál v posledním kole na půdě…

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v obležení topmodelek!

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v…

Stáhli oponu a představili nové logo. Šéfové Juventusu, mezi nimiž nechyběl Pavel Nedvěd (44), při té…

 

Reflex.cz

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na krávy či ovce se tabu nevztahuje

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na…

Nejenom v českém parlamentu si poslanci a poslankyně vymýšlejí zákony, nad kterými zůstává rozum stát. Minulý…

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU, tzv. tvrdý brexit

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU,…

Británie nechce ani částečné členství v Evropské unii. Zdůraznila to dnes britská premiérka Theresa Mayová v…

 
 
reklama