Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Power G5 535d – 320 koní v naftě

Miroslav Kudělka
Diskuze (14)
Obliba vznětových motorů v Evropě přináší stále ostřejší vozy s tímto pohonem. Mezi ty nejdivočejší se bezesporu řadí i kombi G-Power G5 na bázi BMW 535d. Se svými 320 koňmi dokáže lítat téměř 270 km/h.

Obliba vznětových motorů v Evropě přináší stále ostřejší vozy s tímto pohonem. Mezi ty nejdivočejší se bezesporu řadí i kombi G-Power G5 na bázi BMW 535d. Se svými 320 koňmi dokáže lítat téměř 270 km/h.

Ladit vznětové motory se na první pohled jeví jako jednoduchá záležitost. Prostě se k řídící jednotce přidá další modul, který poněkud pozmění charakteristiku programu a najednou je k dispozici téměř 50 koní navíc. Skutečnost je ale taková, že i tahle zdánlivě jednoduchá úprava se musí umět. U G-Power mají více než 20 let zkušeností s úpravami vozů BMW a tak je jejich modul D-Tronic III dozajista kvalitní zásobou výkonu pro sportu chtivé vyznavače dieselových agregátů. Třílitrový šestiválec při zachování plnícího tlaku jako v sérii produkuje místo 200 kW (272 k) celých 235 kW (320 k) a točivý moment neméně zajímavých 680 Nm. V případě totálního selhání modulu D-Tronic se systém automaticky vrátí k použití sériové řídící jednotky a neomezí se provozuschopnost vozu. Díky vyššímu točivému momentu je možno méně řadit, což se projevuje o 15% nižší spotřebou paliva. Jistě zajímavé je, že záruka na pohonný systém je plné dva roky, samotný modul má záruku dokonce 5 let.

Optika vozu není upravena žádnými doplňky, ale oba nárazníky se spoilery jsou zcela nově vyrobeny a nahrazují ty sériové jejichž kotevní body využívají. Boky zdobí nástavce prahů a výklopnou záď střešní spoiler. Materiál na všechny tyto prvky je prvotřídní – uhlíkový kompozit. Dynamiku zádě podporuje také čtveřice kruhových koncovek výfuku o průměru 80 mm. Vylepšená jízdní výkony sleduje také podvozek. Přední náprava je osazena kratšími sportovními pružinami a zadní pneumatické odpružení dostalo upravené programové řízení, čímž se snížila výška celého vozu o 25 mm. Rychlost reakce podvozku zvyšují také nová kola Silverstone Diamond vlastní konstrukce G-Power, která jsou lehčí než ta z originálního příslušenství M-Power od BMW. Přední desetipaprskový ráfek má rozměr 9Jx20, zadní 10Jx20 a jejich obutí je 245/30 ZR 20 či 285/25 ZR 20, ale lze volit i průměr 21“.

Pro interiér připravili technici a designéři G-Power velmi jednoduchou úpravu – sadu karbonových panelů na přístrojovou desku, dveře, volant a středovou konzolu.

Miroslav Kudělka
Diskuze (14)
21. 12. 2006 10:09
Re: Slusnej trakturek...
to jo :yes:
20. 12. 2006 15:41
Re: Slusnej trakturek...
Nebýt té povinnosti ze zákona, nejradši by nedávali nic. Mnoho z nich taky dobře ví proč...
20. 12. 2006 13:25
Re: Slusnej trakturek...
čas ukáže... :-) ;-) Podle mého bude v blízké budoucnosti největší machrovina na světě vyrobit auto, které bude jezdit ještě za pět let od nákupu... To bude opravdová výzva pro konstruktéry :-)