Šéf GM Europe: Budoucnost továrny Opelu v Belgii je nejistá
Reilly také upřesnil, že v rámci revitalizace Opelu by mělo odejít asi 9000 zaměstnanců. Z toho 50 až 60 procent by měli tvořit lidé, které firma zaměstnává v Německu. Reilly nejprve řekl, že na Německo připadne zhruba 50 procent lidí, které chce firma propustit, pak ale dodal, že by to mohlo být až 60 procent.
V Belgii má Opel továrnu v Antverpách. General Motors podle Reillyho zřídí pracovní skupinu, která se bude situací v tomto závodě zabývat. "Dohodli jsme se, že pro tento závod zvážíme a projednáme alternativy," řekl manažer.
Reilly se dnes setkal se zástupci zaměstnanců Opelu a sesterské společnosti Vauxhall, která působí na britských ostrovech. Reilly doposud tvrdil, že Opel zruší 9000 až 9500 míst, zdroje agentury DPA ale uváděly, že zrušeno bude kolem 8700 míst. Ani počet 9000, o němž Reilly naposledy hovořil, ale není konečný. O konečné podobě plánu se podle Reillyho ještě bude jednat.
Reilly řekl, že chystaná úsporná opatření jsou naprostou nutností, protože konkurence v odvětví výroby automobilů je tvrdá a každým dnem se zvyšuje. "Celkově chceme výrobní kapacity snížit zhruba o 20 procent. Očekáváme, že počet lidí snížíme asi o 9000," řekl.
Opel v celé Evropě zaměstnává asi 45.000 lidí, z toho v Německu jich pracuje zhruba 25.000. Podle plánů, které Reilly nastínil, by v Německu mělo být propuštěno 4500 až 5400 lidí.
Reilly nicméně na schůzce s německými činiteli v úterý řekl, že všechny čtyři závody, které má Opel v Německu, zůstanou v provozu. Nejistota se tak zřejmě vznáší pouze nad továrnou v belgických Antverpách. Opel v Belgii vyrábí model Astra. Reilly nenastínil, co by zmíněné alternativy pro tento závod mohly znamenat.
"Nejsou to pro nás dobré časy," řekl podle agentury AP Marc Schelkens, který v továrně v Antverpách pracuje. "Pravděpodobnost, že budeme vyrábět auta, je opravdu mizivá," dodal.