Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu, zeštíhlení nabídky modelů i dealerské sítě

Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu, zeštíhlení nabídky modelů i dealerské sítě

 

Koncern General Motors zveřejnil aktualizovanou a rozšířenou podobu restrukturalizačního plánu. Ten se nese v duchu tří klíčových parametrů – „nové“ GM bude menší, více orientované na spotřebitele a bude dosahovat nižších provozních nákladů.

Hlavním rozdílem proti plánu předloženému v únoru ministerstvu financí jsou hlubší škrty a zrychlení harmonogramu provádění změn. General Motors svoji budoucnost v USA vidí ve čtyřech značkách – Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC, které ideálně pokrývají všechny významné segmenty severoamerického trhu. Dojde také k racionalizaci portfolia – tato čtveřice značek nabídne namísto 48 řad modelového roku 2008 jen 34 pro modelový rok 2010, tedy o 29 % méně.

Strategie čtyř značek ale současně znamená upozadění dalších čtyř. Pontiac ukončí působení na trhu v závěru roku 2010, konečné rozhodnutí o dalším osudu Saabu, Saturnu a Hummeru se prozatím odkládá na konec letošního roku. Zároveň dojde k výraznému „osekání“ dealerské sítě – z 6.246 prodejních míst v roce 2008 jich do konce roku 2010 zůstane jen 3.605. GM se tak vzdá celých 42 % svých dealerů. Ve srovnání s únorovým plánem bude síť zeštíhlena o dalších 500 dealerů, a to o čtyři roky dříve než se původně předpokládalo.

Jako stěžejní modely pro budoucnost koncernu na americkém trhu jsou jmenovány Chevrolety Camaro, Equinox, Cruze a Volt (do prodeje se dostane na konci 2010), Buick LaCrosse, GMC Terrain a Cadillac SRX, CTS Sport Wagon a CTS Coupe. Na tato auta se zaměří marketing a podpora v rámci ztenčené dealerské sítě.

Počítá se i se zmenšením obejmu produkce. Letos se v 2. a 3. čtvrtletí dojde ke snížení produkce o 190 tisíc aut. Předpokládaný tržní podíl je 19,5 % v letošním roce s mírným poklesem a stabilizací mezi 18,4 a 18,9 % v dalších letech.

Postupně dojde k uzavírání výrobních a montážních závodů z 47 na 34 v roce 2010 a na 31 v roce 2012, původně se počítalo jen s uzavřením šesti provozů. Sníží se také počet zaměstnanců – v roce 2008 pracovalo v jeden okamžik v továrnách GM 61 tisíc lidí, v roce 2010 to bude 40 tisíc (- 34 %) a v roce 2011 38 tisíc. Souběžně s tím klesnou o 34 % i celkové mzdové náklady. Další úspory nákladů přinesou flexibilní výrobní postupy, které umožní vyrábět na jedné lince více karosářských verzí, ale také modely s různými podvozkovými platformami.

Hlavním smyslem celé restrukturalizace je ovšem vylepšení finanční situace General Motors. Výsledkem uvedených změn má být snížení ročních strukturálních nákladů z 30,8 miliardy dolarů v minulém roce na 23,2 miliardy dolarů. Stav financí vylepší také snížení dluhu prostřednictvím ministerstva financí a díky snížení výdajů na zaměstnanecké výhody – výsledkem má být pokles dluhu o výrazných 44 miliard.

Do vývoje zamíří letos 5,4 miliardy dolarů, v roce 2010 až 2014 se budou investice pohybovat v rozpětí 5,3 až 6,7 miliardy dolarů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 





 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Dnes 18:50

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Vácha ji poslal ke sporáku, teď se vrací do ligy. Jak jsou na tom ženské sudí?

Vácha ji poslal ke sporáku, teď se vrací do ligy.…

Nerada to slyší, ale nejvíc se proslavila jako „ta, co nemávla v Brně ten obří ofsajd“. Už je to dva roky a…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…