Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu, zeštíhlení nabídky modelů i dealerské sítě

Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu, zeštíhlení nabídky modelů i dealerské sítě

 

Koncern General Motors zveřejnil aktualizovanou a rozšířenou podobu restrukturalizačního plánu. Ten se nese v duchu tří klíčových parametrů – „nové“ GM bude menší, více orientované na spotřebitele a bude dosahovat nižších provozních nákladů.

Hlavním rozdílem proti plánu předloženému v únoru ministerstvu financí jsou hlubší škrty a zrychlení harmonogramu provádění změn. General Motors svoji budoucnost v USA vidí ve čtyřech značkách – Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC, které ideálně pokrývají všechny významné segmenty severoamerického trhu. Dojde také k racionalizaci portfolia – tato čtveřice značek nabídne namísto 48 řad modelového roku 2008 jen 34 pro modelový rok 2010, tedy o 29 % méně.

Strategie čtyř značek ale současně znamená upozadění dalších čtyř. Pontiac ukončí působení na trhu v závěru roku 2010, konečné rozhodnutí o dalším osudu Saabu, Saturnu a Hummeru se prozatím odkládá na konec letošního roku. Zároveň dojde k výraznému „osekání“ dealerské sítě – z 6.246 prodejních míst v roce 2008 jich do konce roku 2010 zůstane jen 3.605. GM se tak vzdá celých 42 % svých dealerů. Ve srovnání s únorovým plánem bude síť zeštíhlena o dalších 500 dealerů, a to o čtyři roky dříve než se původně předpokládalo.

Jako stěžejní modely pro budoucnost koncernu na americkém trhu jsou jmenovány Chevrolety Camaro, Equinox, Cruze a Volt (do prodeje se dostane na konci 2010), Buick LaCrosse, GMC Terrain a Cadillac SRX, CTS Sport Wagon a CTS Coupe. Na tato auta se zaměří marketing a podpora v rámci ztenčené dealerské sítě.

Počítá se i se zmenšením obejmu produkce. Letos se v 2. a 3. čtvrtletí dojde ke snížení produkce o 190 tisíc aut. Předpokládaný tržní podíl je 19,5 % v letošním roce s mírným poklesem a stabilizací mezi 18,4 a 18,9 % v dalších letech.

Postupně dojde k uzavírání výrobních a montážních závodů z 47 na 34 v roce 2010 a na 31 v roce 2012, původně se počítalo jen s uzavřením šesti provozů. Sníží se také počet zaměstnanců – v roce 2008 pracovalo v jeden okamžik v továrnách GM 61 tisíc lidí, v roce 2010 to bude 40 tisíc (- 34 %) a v roce 2011 38 tisíc. Souběžně s tím klesnou o 34 % i celkové mzdové náklady. Další úspory nákladů přinesou flexibilní výrobní postupy, které umožní vyrábět na jedné lince více karosářských verzí, ale také modely s různými podvozkovými platformami.

Hlavním smyslem celé restrukturalizace je ovšem vylepšení finanční situace General Motors. Výsledkem uvedených změn má být snížení ročních strukturálních nákladů z 30,8 miliardy dolarů v minulém roce na 23,2 miliardy dolarů. Stav financí vylepší také snížení dluhu prostřednictvím ministerstva financí a díky snížení výdajů na zaměstnanecké výhody – výsledkem má být pokles dluhu o výrazných 44 miliard.

Do vývoje zamíří letos 5,4 miliardy dolarů, v roce 2010 až 2014 se budou investice pohybovat v rozpětí 5,3 až 6,7 miliardy dolarů.

Spolupracujeme s TipCars.com
ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy

Návrh rozpočtu, jak ho připravil bývalý ministr financí…

Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post

Egypt zablokoval 21 webových stránek, včetně té, která…

Senátoři vyzvali premiéra, aby nepřijal demisi Valachové Senátoři vyzvali premiéra, aby nepřijal demisi Valachové

Senátní podvýbor pro sport dnes vyzval premiéra Bohuslava…

Část zaměstnanců aerolinek Alitalia zůstane nuceně doma Část zaměstnanců aerolinek Alitalia zůstane nuceně doma

Italské aerolinky pod nucenou správou Alitalia zavedou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Restrukturalizace GM: Konec Pontiacu,…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Dnes 10:51

SUV Karoq prý cílí na trochu jinou klientelu, než dosavadní yeti. A co by jeho majitelé říkali na stylovější variantu s klesající zádí?




Blesk.cz

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Udělal by pro ni snad úplně všechno. Poblázněný Emanuele Ridi (43) nerozmazluje Lucii Hunčárovou (31) jen…

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony, řidič je v kritickém stavu

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony,…

Nehoda pěti nákladních automobilů na prvním kilometru dálnice D1 směrem do centra zastavila veškerou dopravu. Na…

 

iSport.cz

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho se smál kritice

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho…

Tohle si pořádně užili! Fotbalisté Manchesteru United porazili Ajax 2:0 a vyhráli Evropskou ligu. Nadšení byli…

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je sparťan Čermák

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je…

Plzeň je stále v boji o titul, mužstvo se chystá na sobotní ligové finále proti Jihlavě. Klubové kanceláře ve…

 

Reflex.cz

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do Cannes zabít nudu. A nikdo ji nepoznal

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do…

Nebýt médií, která u červených koberců dostávají nápovědu v podobě fotek se jmény hvězd, prošla by Pamela…

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův čtyřkilometrový kolos nepřivítal jediného hosta

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův…

Sklony k megalomanii jsou typické pro takřka všechny diktátory a nacistický vůdce nebyl žádnou výjimkou. Už jen…