Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GMC Sierra All Terrain HD: 5,8 m, 296 kW a 1037 Nm

David Bureš
Diskuze (18)
Americká automobilka GMC zveřejnila informace o konceptu Sierra All Terrain HD, který představí na nadcházejícím lednovém autosalonu NAIAS v Detroitu.

GMC Sierra All Terrain HD vychází ze sériové Sierry HD, která je největším nabízeným pickupem značky. Sierru HD je možné pořídit v několika provedeních, s různými kabinami a různou délkou ložné plochy.

Koncept disponuje větší pětimístnou kabinou a kratší ložnou plochou. Je sice o kousek kratší než sériová Sierra HD, ale přesto není žádný drobeček. Považte sami, délka 5.864 mm, šířka 2.106 mm, výška 2.077 mm a rozvor 3.774 mm jsou úctyhodné i na americké poměry. Rozchod kol byl kvůli větší stabilitě pro jízdu na dálnici rozšířen, a to na 1.853 mm vpředu i vzadu.

Jak název napovídá, není Sierra All Terrain HD určena pouze pro běžné silnice. Aby prošla i náročným terénem, byla světlá výška zvýšena na téměř 536 mm. Kvůli lepšímu průchodu terénem byl náležitě upraven podvozek, který doplnily offroadové tlumiče Fox. Nájezdové úhly jsou vpředu 39°, respektive 31° vzadu.

Ve výbavě nechybí ani elektricky rozpojitelný přední stabilizátor nebo kompletní ochrana spodku vozu. Kola jsou pak obuta do balónových gum (35“) BFGoodrich KM2 s hliníkovými ráfky o velikosti 20 palců. Pohon všech kol je doplněn automaticky uzavíratelnými diferenciály.

Na korbu pickupu je možné naložit až 1.225 kg, tažné zařízení utáhne návěs s dvěma nápravami o celkové hmotnosti 7.076 kg.

V motorovém prostoru Sierry All Terrain HD je 6,6litrový turbodiesel V8 Duramax, který je kombinovaný s šestistupňovým automatem Allison 1000. Motor produkuje výkon 296 kW v 3000 min-1, vrchol točivého momentu je 1.037 Nm v 1600 min-1.

GMC Sierra All Terrain HD dává ze všech stran najevo, že je opravdový full-pickup. Zaoblené nárazníky zvětšují nájezdové úhly, mohutná mřížka přední masky vylepšuje chlazení motoru. Obdélníkové přední světlomety využívají diody. Základem interiéru je nový zábavní systém vybavený 80GB diskem, který se v blízké budoucnosti představí i v ostatních modelech značky.

GMC zatím oficiálně neuvedlo, jestli se koncept dostane do sériové výroby. Pečlivé zpracování konceptu ale naznačuje, že se nad prodejem vozu skutečně uvažuje.

Automobilka v současné době nabízí šest modelů a jejich evoluce – menší SUV Terrain, osmimístný crossover Acadia, MPV Savana, velké SUV Yukon a pickup Sierra. Modely Sierra a Yukon je možné pořídit i v hybridním provedení.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
22. 12. 2010 15:57
Re: postavte vedle toho amarouna
Nad Amarouny přeci není, přeci kvlita šmejd i džermeny....
Ses odvážil hodně zmínit tu amarouny, Velký vlk z vlkohradu všechno vidí :-)

VW - 4tá nejlepší a nespohleivější značka v USA (od konce, OVŠEM) >:-[] :no: :no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
22. 12. 2010 15:53
Re: gmc
přesto je Chevy Silverado druhým neprodávanějším pickupem po Fordech řady F a GMC Sierra čtrtým nejprodávanějším (třetí jsou RAMky)....
Takže všechna první 4 místa americké značky, konkurence z japonska 100 mil pozadu...

Asi to farmářům stačí, kdo s tím chce jet do divadla, koupí si RAM 1500 Laramie 5,7 V8 HEMi 390 HP, že :-)
Avatar - dicky
21. 12. 2010 23:21
gmc
Tak predne bych chtel poznamenat k redaktorovi a jeho nepresnostem....gmc sierra je je klasicky silverado od chevroletu a jako takove se dela i v provedeni 6.57 dlouhem s dvojmontazi zadnich kol a u chevroletu se nazyva big dooley u gmc-- sierra a jako takove se dela ve stejne nej velikosti tez 6.57m...tot k velikostem u teto znacky
Jinak vuz ma klasicky lift kit 6 palcu ktery se da koupit ke kazdemu US trucku a po namontovani teto upravy se nedaji seriove disky a pneu pouzit a davaji se napr:35/12.5 r 20 nebo R 22....dle typu a palcu lift upravy...
obecne tyto kity jsou velmi super na vzhled vozidla ale maji nevyhodu ze se musi udelat uprava v prepocitavani rychlosti-dava se tam pristroj kde se zadaji rozmery gum a ten upravuje a opravuje stale rychlomer a druha je ze hnaci hridele odchazeji velmi predcasne diky zalomeni ktere kloubum nesvedci absolutne...cena techto lift kitu je okolo 5-6000 usd...
Rozmer 5.8 metru je u pick upu naprosto normalni zadne na americke pomery velke ......proste klasicky full size leda tak na ceske ..pri delsi korbe long bed je to stejne klasickych 6.2 metru nikdo se nad tim nepozastavuje...
pouziti naftovych motoru je otazkou jsou od modelu vsech znacek ford,dodge,chevrolet ktere maji uzitecnou hmotnost nad 800 kg a vys v nabidce a na zvoleni zakaznikem .
obecne pri cenach benzinu 13-14 kc na vas liter je to spis polemika ciste teoreticka i kdyz je pravda ze nekteri experimentuji a berou si tyto vozi ale je to spis firemni pouziti.
Pro osobni pouziti je to spis benzin.Jinak kroutak u americke nafty jest bezne 850 -900 nm coz je pro evropana tezko predstavitelne..
Druhou strankou je vec ze naftu si clovek musi dost priplatit okolo 6 tisic dolaru vcetne plne vybavy vetsinou....
Takze bezna cena vozu s naftovym osmivalcem a kroutakem -900nm je okolo 60 000 dolaru.....
Jinak klasicky ford f 150 4.6 4x4 zacina na 22-23 000 dolaru pro predstavu to jest okolo 440 000 korun v prepoctu....
A na konec gmc je znacka -horky kandidant na zruseni jinak pick upy chevrolet jsou to nejslacinejsi a nejobycejnesi mezi temito vozy co lze koupit ve statech....
21. 12. 2010 22:33
Re: nájezdové úhly
Jj, btw vsechny auta maji jiny najezdovy uhly vpredu a vzadu.. Me na tom spis nesedi ten extra dlouhej rozvor. Svetla vyska je sice hezka, ale rozvor to degraduje. Zvetsenej rozchod bude vyhodnej v kolejich po nakladaku(a ta dalnice,mno), jinak to muze leckde vadit. Spolu s tim rozvorem bude drive trough u mekace vyzadovat trochu zrucnosti- jestli teda nedelaji v americe vetsi, nez tady :-)
Avatar - Emel
21. 12. 2010 21:01
Re: nájezdové úhly
To není marná úvaha... ale svou roli hraje délka auta oproti délce té šikmé plochy.

Pokud bys měl metr vysoký schod, jehož nájezdová strana by měla 38°, pak ho tímto autem bez problémů přejedeš.