Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GMC Sierra EV: Luxusní elektrický pick-up ujede 644 km, má 764 koní a korbu až do kabiny

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Čistě elektrický pick-up GMC Sierra EV sází na kombinaci stylu, výkonu, bohaté výbavy a také zajímavých schopností.

Segment elektrických pick-upů se v zámoří rozrostl o další novinku, kterou je čistě elektrická verze modelu GMC Sierra, označovaná jednoduše jako Sierra EV. Bezemisní model sice na první pohled sází na podobný designový přístup, přesto je zcela unikátní.

Začít můžeme od uzavřené masky chladiče s podsvíceným logem GMC, kterou po stranách lemují výrazná světla denního svícení tvarovaná do číslovky sedm. Hlavní světlomety jsou umístěny níž a kromě slušného výkonu by měly nabídnout i světelné animace.

Video se připravuje ...

Při pohledu z profilu vidíme vcelku uhlazenou a aerodynamickou karoserii, která je pro model Sierra EV unikátní. Zřejmě tak byla tvarována i s ohledem na aerodynamiku. Přesto se vůz snaží zaujmout i několika výraznějšími a svalnatými prvky, jako jsou například vystouplé blatníky, prolisy v kapotě, boční linie či výrazný boční prolis ve spodní části dveří.

Nastupování do kabiny usnadní schůdek pod prahy, podběhy pak vyplňují stylová 24“ litá kola, která k pick-upu jednoduše sedí. V levém zadním boku je nabíjecí konektor, zadní nárazník je na bocích vybaven praktickým schůdkem pro snazší přístup na korbu a zádi dominují především výrazná LED světla, opět připomínající sedmičky.

Nový elektrický truck GMC Sierra EV byl zatím představen ve vrcholné verzi Denali, čemuž odpovídá také zpracování a vybavení kabiny. Palubní deska je vcelku minimalistická, stejně jako 11“ digitální přístrojový štít před řidičem. Zaujme však dřevěným dekorem s otevřenými póry, chromováním či praktickou linkou s výdechy ventilace napříč celou šířkou.

Uprostřed palubní desky pak vidíme 16,8 palcovou vertikálně orientovanou obrazovku infotainmentu. Systém nabízí možnost rozdělení obrazovky, integraci služeb Google nebo možnost vlastního uzpůsobení. Ve spodní části displeje pak vidíme ovládání ventilace a klasické otočné kolečko pro ovládání hlasitosti.

Z další zajímavé výbavy můžeme zmínit kožená sedadla s kontrastním prošíváním, robustní středový tunel s velkou úložnou schránkou a odkládacími prostoru, 14“ head-up display, prosklenou střechu, chromované dekory, Bose audio-systém, atd. Sierra EV Denali Edition 1 se zkrátka pokusí udělat dojem hned po prvním usednutí. Tohle auto však není jen o luxusu.

Automobilka sice zatím nezveřejnila kompletní specifikaci, což plánuje udělat až s blížícím se datem zahájení prodejů. Přesto už nyní víme, že pohonný systém s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol by měl být schopen nabídnout kombinovaný výkon až 562 kW (764 k) a až 1063 Nm točivého momentu v režimu Max Power.

Čistě elektrický pick-up by tak měl být schopen nabídnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost ovšem neznáme. Automobilka nicméně slibuje i praktické využití – na korbě by měl truck odvézt náklad o hmotnosti cca 590 kilogramů, na tažném zařízení pak až 4,3 tuny.

Běžná zavazadla je možné přepravovat v zavazadelníku pod přední kapotou, dlouhé náklady je pak možné díky sklopnému zadnímu čelu MultiPro Midgate protáhnout z korby o délce cca 180 cm až do kabiny, díky čemuž usnadní Sierra EV přepravu nákladu s délkou až cca 273 cm. Vzadu je navíc praktická korba MultiPro Tailgate s několika možnostmi nastavení. Na boku korby, kterou bude možné zakrýt například vodotěsnou plachtou, pak vidíme zásuvky.

Základem vozu je čistě elektrická platforma Ultium, na které je postaven také elektrický GMC Hummer EV. Platforma je schopna nabídnout baterii několika velikostí, dojezd GMC Sierra EV by se pak mohl pohybovat až okolo 400 mil, tedy zhruba 644 kilometrů.

Vůz navíc podporuje rychlonabíjení při výkonu až 350 kW, takže dojezd 161 km nabídne již za 10 minut. Pomalé nabíjení podporuje při výkonu až 19,2 kW. Zajímavostí je také systém rekuperace Regen on Demand, kdy řidič nastavuje intenzitu rekuperace zatlačením na pádlo pod volantem. Řidič si tak uzpůsobuje intenzitu systému dle aktuální situace.

Kromě toho je vůz vybaven také palubní nabíječkou Onboard Power Station Pro, díky které se může elektrický pick-up proměnit v mobilní záložní zdroj energie se schopností nabídnout až 10,2 kW. Vedle různého nářadí a příslušenství by tak pick-up měl být schopen (při správné konfiguraci, jak dodává automobilka) napájet základní vybavení domu až po dobu 21 dnů.

Automobilka přitom truck představila zatím v jeho vrcholné verzi GMC Sierra EV Denali Edition 1, která nabídne řadu zajímavých schopností. Jednou z nich je například systém řízení všech kol 4-Wheel Steer, který si model GMC Sierra EV vypůjčil od vlajkového GMC Hummer EV.

Elektrický pick-up tak dokáže natáčet všechna kola buď ve stejném směru, nebo jednotlivé nápravy v opačném směru. Kromě schopnosti zlepšit manévrovatelnost, což řidiči ocení například ve městě či terénu, tak vůz nabídne i takzvanou „krabí chůzi“, kdy se pohybuje víceméně bokem.

Součástí výbavy je také adaptivní vzduchový podvozek, který kromě mimořádného komfortu slibuje také možnost zvednout vůz o dalších cca 51 milimetrů, což se výrazně podepíše na prostupnosti terénem. Chování/nastavení vozu navíc ovlivní i volič jízdních režimů s možnostmi Standard, Tow/Haul, Off-Road nebo Max Power. Řidiči si navíc mohou uzpůsobit i tzv. My Mode.

Při jízdě pak může řidič využívat funkci řízení jedním pedálem, kdy auto postupně zcela zastaví při sundání nohy z akcelerátoru, nebo funkci semi-autonomního systému řízení Super Cruise s podporou tažení vleku. Systém už navíc umožňuje jízdu bez rukou na volantu na cca 673.738 kilometrech dálnic v USA a Kanadě.

GMC již nyní přijímá první registrace na nový truck Sierra EV prostřednictvím svých webových stránek, přičemž jeho cena ve verzi Denali Edition 1 startuje od cca 107.000 dolarů (cca 2.7 milionu korun). První zákazníci se pak svých vozů dočkají až začátkem roku 2024.

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

23. 10. 2022 18:50
Re: GMC
Podklady nehledej, jeden by řekl, že něco znáš, dle vyjadřování. No jo no. Třeba Ti to někdo napíše.Já ne, protože je to stejně marné. Kdo chce tak chápe, kdo nechce tak nikdy nepochopí.To je jako s tou odborností redaktorů, ale hlavně že je tady zábava. :yes:
23. 10. 2022 18:45
Re: GMC
A když není 800V, tak co Kefalín? Nabíjení mají pomalejší.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2022 17:37
Re: GMC
OD KOLIKA LET SI AGENTEM NEOSOVETSKÉHO UTOPISMU?
Avatar - Barrichello
23. 10. 2022 17:23
Re: Tohle si koupí 9 z 10 farmářů
Jsi nahlášen za propagaci SS :-)

PS: kolik si dostal od Gazpromu za podporu OZE? Prej Vás, zelený fanatiky platily dobře
https://www.reflex.cz/…i-za-putina.html?…
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2022 02:29
Re: Tohle si koupí 9 z 10 farmářů
viz já 23:22 a 02:26 a :28